Ford Connect Tourneo 1.8TDCi

Cobretti, 20.10.2010, 11:40 « poprzedni - następny »

Cobretti

Cześć....

Wiem, że to nie STekopodobny wyrób ale.... w końcu ford...  :D
Zapewnie nie którzy znają to auto już z FCP ;)

Czyli pokrótce:

Seria:
Ford Connect tourneo
wersja podstawowa

kolor ostatnio modny - biały (wg prod. określony jako Frozen White)

Silnik 1.8TDCi 90KM i 220Nm (przy 1750obr/min) ale to się zmieni
Skrzynia - 5-biegowa
napęd przedni...
koła/opony 195/65R15 Continental VanCo


Wyposażenie (przypominam, że to wersja podstawowa)

- centralny na wszystkie drzwi z pilotem i oddzielnym otwieraniem tylnej klapy
- el. szyby przód
- uchylne tylne szyby w części bagażowej
- ABS + EBD (+ wł. awaryjnych przy ostrym hamowaniu - sprawdzone ;) )
- 2 x poduszka pow.
- reg kierownicy w 2 osiach
- siedzisko kierowcy reg w części przedniej i tylnej oddzielnie (pochylenie)
- podparcie lędźwiowe
- podłokietnik dla kierowcy
- 2 x Iso Fix na tylnej kanapie
- szufladka pod fotelem pasażera
- konsola (półka) nad kierowcą na całej szerokości auta
- radio fabryczne Ford 6000CD + 4 głośniki.... gra dobrze.. bez fajerwerków + sterowanie pod kierownicą + wyj./wej AUX
- dodatkowa nagrzewnica
- pakiet dla niepalących czyli... brak popielniczki i zapalniczki (gniazdko jest - funkcyjne)
- 2 miejsca na napoje miedzy fotelami przednimi
- kieszenie na mapy w oparciach i w przedniej części siedziska fotela kierowcy
- światła do jazdy dziennej czyli... zużywamy żarówki
- "ekonomizer" w postaci zielonej strzałki "nakazującej" zmianę biegu na wyższy (w zależności od obciążenia silnika).. taki bajer
- jakieś drobne schowki
- układ hamulcowy tarczowy x4
- boczne drzwi przesuwne - prawe

taaa... pewnie zauważyliście....
nie ma klimy
nie ma el. lusterek
nie ma ... tylnej wycieraczki (ale szyba ogrzewana jest )

Zmiany:
- Chip by Vtech - 109KM i 260Nm... i wreszcie można tym nieźle jeździć Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


- zmiana rodzaju podświetlenie wew. na diodowe - zrobione
- zmiana oświetlenia na diodowe w pozycji oraz podświetleniu rej - w trakcie realizacji (szukam odpowiednich diód do rej)
- montaż CB (jeszcze nie myślałem gdzie) - NA RAZIE miedzy fotelami ;)
- alufelgi Rial Milano grafit 16" + opony zimowe 205/55R16
- może coś zadziałam w audio (głównie głośniki i wytłumienie drzwi)
- pod AUX chodzi "pamięć" 4GB ;)
- dywaniki welur (już wypatrzone na allegro - w tym również do fiesty ;) )
- szyby ciemne wszystkie + pas przeciwsłoneczny - zrobione
- światła dzienne LED w miejscu halogenów - w planach
- pomalowanie progów w kolorze zderzaków i nadkoli - wkrótce ;)

Odczucia własne:

Wsiadłem, pojechałem ... jakbym jeździł nim już długo... po prostu... ford :)
Pozycja za kierownicą wygodna, "busowa", patrzę sobie nad dachami osobówek, zawieszenie poprawne, fordowskie (jedynie wysoki profil opony powoduje ugięcia) czyli pełna kontrola nad autem, tylne zawieszenie na piórach... ale się tego nie czuje, nie jest "drabiniaste"... obsługa auta łopatologiczna, wszystko "pod ręką"...
Silniczek (spostrzeżenia z wersji 90KM) - ładnie pracuje w zakresie 1800 - 3000, powyżej 3000 auto tylko jedzie ale bez szału... no cóż - tylko 90KM .. trzeba się nauczyć, ze wyprzedzanie to nie śmig jak w foce tylko trochę to jednak trwa
na spokojnie (przy "udziale" ekonomizera ) biegi kolejne wrzucam przy ok 2200 (czyli dokładnie tak samo jak w foce ) .... przy jeździe miejskiej dynamicznej kręcę go do 2500 a w trasie do 3000...
w tej chwili auto ma 109KM i 260Nm i ... powyższe czasy oczekiwania na wyprzedzanie są już .... nie prawdziwe ;)
po prostu but i nas nie ma :D

szacunkowe spalanie wg "komputera" który pokazuje "pozostało do tankowania...." i dodaniu tego co już "za nami" oraz przyjęciu, ze rezerwa się zapali przy ok 50 litrach (zbiornik 60) na 7/100... dokładne spalanie podam po kolejnych tankowaniach....myślę, że w miarę docierania się auta spalanie jeszcze spadnie...
prędkość podróżna "na wyczucie" to ok 110-115km - sprawdzone V-max to 160 przy ok 4000obr.
przy ok 110-115 ma ok 2500obr ale przy 130 już 3000 czyli jest to optymalny zakres prędkości
co "ciekawe" to licznik naciąga prędkość o ok 7kmh w stosunku do nawigacji... i to już od ok 80kmh

po 28.000km spalanie oscyluje min. na 6.5 max. 7.5... przeciętnie jest między 6.8 a 7.2

a porównałem sobie -a co

Mondeo MKIII kombi:
dł. 4.804m
szer. 1.812m
wys. 1.441m
rozst. osi 2.754m

Focus kombi:
dł. 4.438m
szer. 1.698m
wys. 1.447m
rozst. osi 2.615m

Connect:
dł. 4.275m
szer. 1.795m
wys. 1.738m
rozst. osi 2.665

a teraz kilka fot....

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



licznik i zielony ekonomizer:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



a tak widać przez uchyloną szybkę:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



no i więc tak....
pojechałem do Zielonej Góry na hamownie...
zgraliśmy sterownik i mailem poszedł do... Kraka
od razu się"zastrzegłem" o rozciągnięcie przebiegu momentu
wrócił mail z Kraka.... wgraliśmy do connecta, hamowanko i....
95KM@105KM i 230Nm@260Nm (drugi pomiar 107KM i 262Nm)

prośba o korekte i.... niestety lepiej nie będzie bo taki... sterownik ....
no nic... papier wygląda ciekawie w stosunku do serii... zdecydowanie ciekawiej
wyjazd, obwodnica Zielonej Góry i.....  :D
gicior Panowie i Panie.... nie oczekujmy od tego auta przeciążeń 4G ale .... poprawa jazdy jest zdecydowanie odczuwalna....
co ciekawe nie odczuwam już kopa od 1800 do 2200 i później "jakoś idzie" tylko ciag od 1800 do 4000....
mnie się podobaaaaa

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



no i na koniec... aluski Rial Milano 16"
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



oraz diody wewnątrz:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



i moja paintowa wizja progów w kolorze ... zderzaków i nadkoli
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



na razie wystarczy  :D

[color=blue]Ford Fan ;) [/color]
Ford Connect 1.8TDCi 90KM@109KM i 230NM@260NM by chip V-tech - Frozen White
Ford Fiesta MKV 1.3i 60KM - black panther

T

Bardzo fajnie dobrałeś te felgi. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

weksla

całkiem fajne autko i fajnie opisane:)
Wywal egr zrób decat
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

Cobretti

Dzięki chłopaki :)

Szczerze to nawet nie wiem co to decat :)
[color=blue]Ford Fan ;) [/color]
Ford Connect 1.8TDCi 90KM@109KM i 230NM@260NM by chip V-tech - Frozen White
Ford Fiesta MKV 1.3i 60KM - black panther

wojoo

Cytat: Blade w 20.10.2010, 17:01
Dzięki chłopaki :)
co to decat :)

De   Cat

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

Cobretti

bardzo ku.. Jego mać śmieszne :D

no nie bądź taki .. powiedz co to :)
[color=blue]Ford Fan ;) [/color]
Ford Connect 1.8TDCi 90KM@109KM i 230NM@260NM by chip V-tech - Frozen White
Ford Fiesta MKV 1.3i 60KM - black panther

T

Cytat: Blade w 20.10.2010, 20:31
no nie bądź taki .. powiedz co to :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

weksla

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,51.120.html tu masz na stronie nr 9:)
wywalasz katalizator wraz z obudową i wstawiasz wolny przelot tz "taaaaką rure":)
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

Cobretti

Tomasz.. dostaniesz zaraz OSTa :P
za brak pomocy ;)

a dziś postanowiłem, żę:
1. montuję chlapacze z przodu.... ponieważ alusy trochę się"odsadziły" na zewn. i chlapie mi po aucie ;)
2. montuję końcówkę ozdobną na wydech :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://superfura24.pl/product,pl,koncowka_tlumika_do_diesla_zgieta_nierdzewka_--_600-26_evo,33.html
[color=blue]Ford Fan ;) [/color]
Ford Connect 1.8TDCi 90KM@109KM i 230NM@260NM by chip V-tech - Frozen White
Ford Fiesta MKV 1.3i 60KM - black panther

Cobretti

no i zrobiłem to :)
zdjęcia wkrótce....
[color=blue]Ford Fan ;) [/color]
Ford Connect 1.8TDCi 90KM@109KM i 230NM@260NM by chip V-tech - Frozen White
Ford Fiesta MKV 1.3i 60KM - black panther

Cobretti

Connect ma się dobrze... aktualny stan to 34.000km  :D

poślizgi na ręcznym znosi dzielnie  :evil:

aha.... końcówka zdemontowana bo zawirowania powietrza za autem powodowały .... osadzanie się sadzy z wydechu na... tylnej klapie....

a szkoda :(


[color=blue]Ford Fan ;) [/color]
Ford Connect 1.8TDCi 90KM@109KM i 230NM@260NM by chip V-tech - Frozen White
Ford Fiesta MKV 1.3i 60KM - black panther

Cobretti

coś tu nikt nic nie pisuje....


szkoda :(

więc tak...

mam aktualnie 36.000km i... mnóstwo pomysłów :)
większosć jest opisana na forum forda ;)

ale tu mam pytanie do naszych speców od audio...
chodzi tu zarówno o głośniki jak i wzmak (docelowo)
alpine
audio system
BRAX
clarion
Helix
JVC
Kenwood
mosconi
Pioneer

co z tych firm polecacie ??

całość będzie podpięta pod seryjne radio w connekcie (przynajmniej na razie)
prawdopodobnie docelowo dojdzie wzmak i sub...

teraz pytanie czy "budując" car audio wskazane jest użyć wszystkich komponentów jednej firmy czy nie patrzeć na to ??

[color=blue]Ford Fan ;) [/color]
Ford Connect 1.8TDCi 90KM@109KM i 230NM@260NM by chip V-tech - Frozen White
Ford Fiesta MKV 1.3i 60KM - black panther

auchim

moim zdaniem nie patrz na marki, ja u siebie nie patrzyłem a i tak wyszło wszystko jbl ale to przypadek :P i ja bym zaczął jednak od radia

wojoo

alpine
audio system
BRAX


tylko nie wiem czy uzbierasz na braxa ;)
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

wilhelm

Cytat: Blade w 20.12.2010, 19:30
aha.... końcówka zdemontowana bo zawirowania powietrza za autem powodowały .... osadzanie się sadzy z wydechu na... tylnej klapie....

trzeba myc auto raz na jakis czas :)