Mondeo mk3 3.0 V6 RS - najmocniejsze w Polsce - 240+ KM

T, 17.05.2010, 22:14 « poprzedni - następny »

NeroN

Cytat: Tomasz w 22.12.2011, 17:35
To musisz się zdecydować co docelowo chcesz zrobić z tym wydechem, bo od tego zależy wybór tłumików końcowych.

Najchętniej to wywalić środkowe :) Jeśli by to nie zamuliło auta, czy innych niepożądanych efektów by nie było. Chcę wydobyć ciut więcej dB z wydechu, ale Milltec jest za głośny dla mnie. Ma być bardzij rasowo (chyba nawet na wyrost powiedziane) i tyle.


Cytat: Tomasz w 22.12.2011, 17:35

Filmik dla tych, którzy wypisują jakieś bzdury o tym, że moje auto jest niby popsute, nie jeździ itp.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.youtube.com/watch?v=N8hWpDsP9Ow

Ciekawe, jak będzie jeździć z nowych wydechem i sprzęgłem, jak zacznę przekraczać 5000 rpm. ;)

No przecież nie jedzie ;P
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

T

Cytat: NeroN w 22.12.2011, 17:56
Najchętniej to wywalić środkowe :) Jeśli by to nie zamuliło auta, czy innych niepożądanych efektów by nie było. Chcę wydobyć ciut więcej dB z wydechu, ale Milltec jest za głośny dla mnie. Ma być bardzij rasowo (chyba nawet na wyrost powiedziane) i tyle.
To wymień ten prawy na seryjny (możesz dopasować jakiś używany z 2,5, jest +/- taki sam, tylko trzeba będzie dospawać końcówkę. Środkowe wywal i tyle.

Cytat: NeroN w 22.12.2011, 17:56
No przecież nie jedzie ;P
Tylko ciekawe czemu TCS cały czas włączony przy zwykłym wyprzedzaniu mimo, że ślisko wcale nie było, a nawierzchnia dobra. :D
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

wojoo

Cytat: Tomasz w 22.12.2011, 17:35Filmik dla tych, którzy wypisują jakieś bzdury o tym, że moje auto jest niby popsute, nie jeździ itp.


Taki filmik to każdy może sobie wrzucić pisząc że to jego auto... tak na prawdę to żaden dowód :)
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

NeroN

No właśnie tak zrobię chyba z wydechem.

NA RAZIE jeszcze pada podejrzenie z mocą mojego ze jak nie paliwo to zapchane katy albo tłumiki - więc będzie okazja do bebeszenia :)


Cytat: Tomasz w 22.12.2011, 18:01Tylko ciekawe czemu TCS cały czas włączony przy zwykłym wyprzedzaniu mimo, że ślisko wcale nie było, a nawierzchnia dobra.


Zepsuł Ci się :P

« Dodane: 22.12.2011, 21:17 »

Taki od zwykłego 2,5 ?

Lepiej używkę ori, czy nówkę jakąś... nie wiem kto robi tłumiki :)

« Dodane: 22.12.2011, 21:17 »

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/ford-mondeo-mk3-2-5-v6-tlumik-koncowy-i2008983409.html
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

T

Cytat: NeroN w 22.12.2011, 19:05Taki od zwykłego 2,5?
Lepiej używkę ori, czy nówkę jakąś... nie wiem kto robi tłumiki Smiley
Nowy ori jest pewnie drogi (z 1000 zł za szt.?), więc pozostaje używka. Jeśli chodzi o zamienniki, to trudno powiedzieć, co tam w środku siedzi.

Generalnie w przypadku seryjnego ST220 brałbym pod uwagę dwie opcje:

- Jakiś gotowy catback, np. Milltek (naprawdę jest za głośny)?
- Opcja ekonomiczna, czyli wywalasz środkowe, a prawy końcowy wymieniasz na taki sam jak był (bo MAG tak miał i wiadomo, że nie jest głośno, ani też auto nie traci mocy)

Niesprawdzone pomysły raczej bym odradzał. Po prostu nigdy nie wiesz co z tego wyjdzie — będziesz miał pecha, to mogą się pogorszyć osiągi czy pojawić jakiś irytujący dźwięk (bo coś będzie rezonować przy jakichś obrotach). Nie ma co po prostu bawić się w niesprawdzone rozwiązania w tym przypadku. Co innego, gdybyś robił cały wydech łącznie z kolektorami wydechowymi, wtedy nie ma po prostu innej opcji, bo żadne gotowe rozwiązanie w takim wypadku nie istnieje. Ale przy bardziej delikatnych modyfikacjach szkoda zachodu.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

andro998

Milltek głośny? :D NeroN muszę do Ciebie chyba podjechać z moim przelotem 3" to zmienisz zdanie ;)
Milltek jest moim zdaniem bardzo miodzio. Najważniejsze że wkładasz i luz, bez kombinowania. Tylko cena taka a nie inna, ale moim zdaniem warto.

Tomasz, fajnie auto lata! Czasem brakuje mi kurna tego dzwięku V6tki. Do Ciebie z kolei muszę podjechać pokazać jak mi pupa na 245 walcu tańczy na mokrym na pocieszenie ;) Dobrze jest, nie narzekaj!

pzdr!
Był ST220 jest S14A :)

T

Cytat: andro998 w 30.12.2011, 01:56Czasem brakuje mi kurna tego dzwięku V6tki.
Trzeba niestety powiedzieć, że stary silnik brzmiał lepiej. Niestety wyważenie układu korbowego, a szczególnie porting/polerka dolotu bardzo "ugrzeczniają" dźwięk. Ciekawe, jak będzie po zrobieniu wydechu, oby lepiej. :)

Cytat: andro998 w 30.12.2011, 01:56Do Ciebie z kolei muszę podjechać pokazać jak mi pupa na 245 walcu tańczy na mokrym na pocieszenie
Na filmiku jest włączone ESP, tylko dlatego jedzie, tam gdzie powinien. ;) No, ale niestety, na zimę dobre jest tylko 4x4...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

NA RAZIE dywaguje z wydechem :)

Albo rozwiązanie MAGa, albo Klebera, albo MAG/Kleber + kolektory... albo w sumie jeszcze 30tki nie mam to może i coś bardziej huczącego - a co! :)

W każdym razie na końcu wydechu chcę zostawić serię :)
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

T

A co Kleber zrobił? On przecież chyba przerabiał wydech z 2,5...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

A tak zrobił na takim tłumiku:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://picasaweb.google.com/ziomal3696/Kleber?authkey=Gv1sRgCOzGo73u7bqpBg

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/tlumik-przelotowy-awg-bmw-audi-mercedes-i2032388913.html

FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

T

To co masz seryjnie jest lepsze (nie licząc tych katalizatorów blisko głowic).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

T

Mały update. Zamówiłem używane sprzęgło z TDCI do przymiarek. Jak docisk będzie pasował, a myślę, że będzie to ostatecznie w aucie zagości pewnie mix w postaci tarczy ST200 i docisku TDCI. Oby tym razem sprzęgło dawało radę.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

weksla

i co z tym mixem sprzęgła?
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

T

Nie pasuje. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

T

Zrobiło się ciepło, więc wróciłem do tematu i jest kilka newsów.

Po pierwsze oddałem sprzęgło do zrobienia. Tarcza zostanie zrobiona z tarczy z ST200 (okładziny organiczne, zbrojone), docisk z kolei będzie wykonany na bazie mojego seryjnego docisku -- ponoć lepiej nadaje się do przeróbki niż ten z ST200, a ew. większa siła sprężyny w ST200 (o ile w ogóle tak jest, bo na moją rękę, to sprzęgło z mk3 jest mocniejsze) nie ma znaczenia, bo i tak można zrobić +/- to co się chce. Dodatkowy plus jest taki, że docisk z mk3 jest lżejszy. Ogólnie rzecz biorąc sprzęgło będzie robione na ok. 400 Nm tak, żeby był zapas. Ma przy tym pracować w miarę normalnie na półsprzęgle. No cóż, zobaczymy co z tego wyjdzie. Mam nadzieję, że to już koniec zabawy ze sprzęgłem w tym aucie.

Wykonanie sprzęgła potrwa niestety trochę, więc w międzyczasie zamierzam skończyć wydech. No, a potem ostateczne modyfikacje dolotu (wjedzie Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.m.in. przepustnica 75 mm) i strojenie.

Oby udało się to wszystko zrobić przed wakacjami i zakończyć wreszcie ten projekt. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club