Mondeo mk3 3.0 V6 RS - najmocniejsze w Polsce - 240+ KM

T, 17.05.2010, 22:14 « poprzedni - następny »

Ry2y

Przydała by ci się szpera...
Mondeo 2.0 TDDi: Hybrydowe turbo GT18/20 | Decat | Większy intercooler | Bilstein & Eibach Pro Kit | Wskaźniki: Turbo + Volt | K&N 57i | Black eyes
Aktualny wynik: 152KM i 370Nm by Heko

DejaVu

Cytat: Tomasz w 26.12.2012, 20:12Wiesz jak to jest z tuningiem — pewne rzeczy zajmują więcej czasu niż można by się spodziewać.
życie. ile jest obecnie bo powiem szczerze że 97str przeglądać za wynikiem to mi ciężko się robi?

Cytat: Tomasz w 26.12.2012, 20:12Do tego przepustnica 75 mm oraz większy przepływomierz i większy stożek i wreszcie dolot będzie zgodny z obliczeniami.
Cytat: Tomasz w 26.12.2012, 20:12no i prawdopodobnie wizyta u Heka na strojenie. Smiley
uważam że to podstawa. więcej powietrza więcej wachy bo zubożenie mieszanki daje krótko trwały wzrost mocy
370KM 560Nm by Heko

T

Cytat: Ry2y w 26.12.2012, 19:31Przydała by ci się szpera...
Tak, ale to już nie w tym aucie. W sumie i tak bez problemu można zimą wyprzedzać po kilka aut naraz, pozostaje tylko niedosyt, ze moc pozwoliłaby na więcej, ale trakcja już nie. Pytanie jak dużo dałaby szpera, bo zdania są na ten temat podzielone. Zwróć uwagę, że RS-y ze szperą i revo-knuckle nie robią jakichś rewelacyjnych czasów do setki (szczególnie na mokrym), jak na moc, którą mają.

Cytat: DejaVu w 26.12.2012, 19:31życie. ile jest obecnie bo powiem szczerze że 97str przeglądać za wynikiem to mi ciężko się robi?
Hamownia drogowa nie daje dokładnych wyników bezwzględnych, ok. 50% więcej niż miało seryjne 2,5. Myślę, że dolot i strojenie powinno dać jeszcze ze 20 KM.

Cytat: DejaVu w 26.12.2012, 19:31uważam że to podstawa. więcej powietrza więcej wachy bo zubożenie mieszanki daje krótko trwały wzrost mocy
Mieszanka nie jest uboga, ew. gdzieś może być jakiś lekki flatspot -- to zawsze sprawdzam po każdej zmianie. Po prostu program nie jest optymalny, mam jeszcze drugi i on dodaje, lekko licząc, 40 Nm tak do 5000 rpm, ale niestety powyżej właśnie jest na nim zbyt ubogo, dlatego jeżdżę na "bezpiecznym".
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Ry2y

Ja bym chętnie kiedyś potestował st i rs w codziennych sytuacjach. Myślę, że szpera przydałaby się bardziej w sytuacji np. włączania się do ruchu na skręconych kołach, albo na wychodzeniu z gazem z ciasnego zakrętu. Też uważam że przy sprincie do setki raczej większej różnicy nie uświadczysz.
Mondeo 2.0 TDDi: Hybrydowe turbo GT18/20 | Decat | Większy intercooler | Bilstein & Eibach Pro Kit | Wskaźniki: Turbo + Volt | K&N 57i | Black eyes
Aktualny wynik: 152KM i 370Nm by Heko

DejaVu

Cytat: Tomasz w 28.12.2012, 00:59Zwróć uwagę, że RS-y ze szperą i revo-knuckle nie robią jakichś rewelacyjnych czasów do setki (szczególnie na mokrym), jak na moc, którą mają.
od siebie powiem że za dużo Nm przy starcie psuje robote. Natomiast z rolki już jest duuużo lepiej.

Cytat: Ry2y w 28.12.2012, 04:54st i rs w codziennych sytuacjach
może mniej codziennych za to w deszczu na b śliskiej nagumowanej nawierzchni
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/wqsygIhBc4s

370KM 560Nm by Heko

Ry2y

Byłem w radomiu i widziałem na żywo :) Nawet chwilę z wilhelmem siedziałem w twojej foce :)
Mondeo 2.0 TDDi: Hybrydowe turbo GT18/20 | Decat | Większy intercooler | Bilstein & Eibach Pro Kit | Wskaźniki: Turbo + Volt | K&N 57i | Black eyes
Aktualny wynik: 152KM i 370Nm by Heko

Saliwawa

no wczoraj przysiadłem i do 3 w nocy przeczytałem ten wątek i myślę że świetnie robisz tego mondka, co do ew modyfikacji to pomyśl może o ecu z jakąś procedurą startową

ps mi się jednak bardziej z grilem od RS podobał, chętnie bym u siebie założył, ale póki co są ważniejsze wydatki - wykańczam się :)

T

Cytat: Saliwawa w 18.01.2013, 10:48co do ew modyfikacji to pomyśl może o ecu z jakąś procedurą startową
Jeśli chodzi o ECU, to będzie tylko strojenie. :)

Cytat: Saliwawa w 18.01.2013, 10:48ps mi się jednak bardziej z grilem od RS podobał, chętnie bym u siebie założył, ale póki co są ważniejsze wydatki - wykańczam się
Grilli RS należy szukać wśród przedliftowych — sprzedawcy je mylą, często można kupić za 100 czy 150 zł.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Saliwawa

kurcze popierniczyło mi się że 17 jest w piątek jak dostałem info o spocie i że pooglądam wasze furki a tu zonk - wczoraj był  :stupid:, a i na allegro szukając y-pipa znalazłem coś co może Cię zainteresować jak będziesz rzeźbił jeszcze wydech Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/sportowe-rozgalezienie-wydechu-flowmaster-i2952939233.html

Ry2y

Chyba ci się pomyliło ze spotem Mondeo Klub Polska :)
Mondeo 2.0 TDDi: Hybrydowe turbo GT18/20 | Decat | Większy intercooler | Bilstein & Eibach Pro Kit | Wskaźniki: Turbo + Volt | K&N 57i | Black eyes
Aktualny wynik: 152KM i 370Nm by Heko

Saliwawa

18.01.2013, 20:55 #970 Ostatnia edycja: 19.01.2013, 20:05 by Saliwawa
 :} ano, sporo osób tych samych na obydwu forach

« Dodane: 19.01.2013, 20:05 »

Tomasz kolega, który sporo już siedzi w mechanice i sam przygowywał swoje auto do rajdów bardzo poleca mi zmianę wałków na robione gt tu cytat z jego wypowiedzi :
"ostatnio w w audi 2.3l zmienilismy walek pod mechanicznym wtryskiem i z 124 zrobilo sie 148 a moment podniósl sie o 40nm i obnizyl się o 600obrotow, bylo by lepiej ale niedalo sie tu programu zrobic bo mech wtrysk a mam naprawde dobrego szpenia od walkow" i koszt poniżej 1500. Widzę, że jesteś oblatany jak za przeproszeniem świński ryj po korycie  :D w temacie tego silnika, więc mam pytanie czy uważasz że da to przyzwoite przyrosty ? i czy może u Ciebie warto zrobić coś mocniejszego ? przy gt nie trzeba mocniejszych spręzyn zaworowych na pewno.

Saliwawa

co tu taka cisza ?

T

Cytat: Saliwawa w 18.01.2013, 19:55więc mam pytanie czy uważasz że da to przyzwoite przyrosty?
Moim zdaniem robienie customowych wałków w tym silniku nie ma raczej sensu. Z wałkami problem jest taki, że te nowe trzeba ustawić, a żeby to zrobić potrzebna jest w zasadzie hamownia i przetestowanie kilku ustawień. Niestety w tym silniku dostanie się do rozrządu jest bardzo czasochłonne (a więc drogie), poza tym nie widziałem, żeby były gdzieś dostępne regulowane kółka rozrządu więc i je trzeba by gdzieś zamówić. Ogólnie kosztowałoby to, po cenach rynkowych, bardzo dużo, o ile w ogóle ktoś by się tego podjął (ja nikogo takiego w okolicy nie znam). Dlatego właśnie mam wałki ST200, które są trochę lepsze od ST220, a można je założyć na fabryczne znaki i wszystko działa w miarę optymalnie.

Trzeba też pamiętać, że z wałkami jest generalnie coś za coś, tzn. jeśli poprawisz górę, to pogorszysz dół i vice versa (pomijając może silniki, w których wałki z jakiegoś powodu celowo były zaprojektowane nieoptymalnie z punktu osiągów lub były po prostu zużyte).

No i oczywiście robiąc bardziej agresywne wałki należałoby od razu poprawić wydech i dolot, bo seryjne są dostosowane do wałków seryjnych.

Czyli ogólnie -- wałki oczywiście dają bardzo dużo w mocno modyfikowanych silnikach i niekiedy bywają dość niedrogim i sensownym rozwiązaniem (np. w silnikach R4 DOHC z rozrządem na pasku, gdzie łatwo przetestować różne ustawienia). W tym silniku to jednak nie jest, moim zdaniem, opłacalne.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Saliwawa

no wziełem się właśnie za dolot thin już wykonany, mam nadzieję, że w tym tyg. spasuję dolot od st200, dołożyłem airbox st220 i niedługo mamy wziąść się za wydech ( mam kolektory z x-type zoptymalizuję ypipe a kumpel ma mi dorobić te kawałki rur zamiast katów), Oni do różnych aut te wałki już dawali i za każdym razem były bardzo przyzwoite przyrosty. Z tego co mi kumpel mówił, to nie trzeba żadnych kółek, bo w tej firmie przeraniają krzywki tak, że wszystko pasuje, ale wezmę Twoje zastrzeżenia pod uwagę i poproszę, żeby o wszystko się zapytał gościa od wałków. A te wałki od st200 to ile kosztują i jaki mogą dać przyrost ? NO I KIEDY stroisz auto ? i ostatnie pytanie pojawiasz się na jakiś spotach, żeby pogadać na żywo i obejżeć Twoje auto ?

caqerr

Cytat: Saliwawa w 10.02.2013, 17:32NO I KIEDY


Tego nawet najstarsi górale nie wiedzą ,heheh :D