Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

Tuning Duratec'a 2,5Turbo ... co i gdzie szukać?

MAG, 11.06.2011, 19:02 « poprzedni - następny »

MAG

Kurde, chłopaki, no problem jest ze Smokusem.

Chyba wszystko co możliwe sprawdzone...

Auto nie jedzie. Wywala błąd doładowania P0299 czyli underboost.

DV 2 sztuki podmienione, 2 turbiny sprawdzone, 2 zawory BS i ciągle ten sam efekt.
Podciśnienia sprawdzone map sensor wymieniony, cały dolot przejrzany i wyczyszczony i kumplowi który walczy z autem kończą się pomysły..
Wskazania wszystkich parametrów pracy, przepływka, ciśnienie paliwa, wszystko ok, a auto jedzie praktycznie ciągle jak w trybie awaryjnym i wypluwa 100 koni na hamowni...

Odpięta przepływka daje praktycznie identyczny przebieg krzywych mocy i momentu

Na wolnych obrotach nie ma żadnych błędów, a jak tylko wciśnie się gaz, to wywala ten błąd niedoladowania.
Co ciekawe auto zachowuje się identycznie bez względu na to czy BS ma podłączoną kostkę czy nie...

.
 

Kwatery na lato w Gdańsku: <br />http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

mluki

Cytat: MAG w 03.02.2021, 14:56Co ciekawe auto zachowuje się identycznie bez względu na to czy BS ma podłączoną kostkę czy nie...

Hmm... może problem z samą instalacją elektryczną? Zaśniedziałe kabelki, brak łączności, zwarcie?


A propo Boost Solenoid.
Sposób podpinania jest opisany w tym wątku:

https://fordtuning.pl/index.php/topic,4448.0.html

ale dalej mam wątpliwości, jak podpiąć BS z firmy MAC.
Czy ktoś mógłby mi potwierdzić, że odpowiednie wężyki należy podpiąć tak, jak myślę?

Wejścia/wyjścia w Pierburgu oznaczyłem literami A, B i C (jak na zdjęciu)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



W MAC-u są ponumerowane fabrycznie 1, 2, 3.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Moim zdaniem odpowiednikiem poszczególnych wejść w Pierburgu są następujące wejścia w MAC-u

A --> 2
B --> 1
C --> 3

Proszę o potwierdzenie, że dobrze myślę.

cliner


heko

dobra, dzisiaj 2 ciekawostki, 2x st na grubo :D

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




a reszty się domyślajcie, zgadujcie  :P

weksla

hehhe, patrz jak na złość:):P
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

mluki

Cytat: heko w 03.02.2021, 21:19a reszty się domyślajcie, zgadujcie  :P

Zapewne coś w stylu:

- turbo hybryda K16 albo jakiś inny Garrett
- duży IC
- odetkany dolot i wydech (pewnie ze 3,5")
- wtryski 650cc
- no i fachman do mapowania :D

Bardziej ciekaw jestem jakie środki podjęto w celu ochrony bloku silnika. Blaszki? wkładka? Tuleje typu Darton?
Bo że tłoki i korbowody są kute to raczej oczywiste.

heko

silniki z RS (czyli na granicy)
turbiny jakieś solidne, kulkowe
kolektory wydechowe rurowe
wtryski 650 + mocna pompa 4,5bar
egt 950st

MAG

Pany - takie pytanko. Jak będzie się zachowywał BS jeśli kabelki będą podłączone odwrotnie?

Bo w trakcie nocnej rozmowy z Andrzejem, który walczy ze Smokusem, zaczeliśmy się zastanawiać "a co jesli elektryk w trakcie reanimacji wiązki pomylił piny i zamienił miejscami + i - na zasileniu BS'a"?

btw - BS nówka sztuka wsadzona i zero efektu. Dopóki nie ma mocnego wciśnięcia gazu i obroty nie przekroczą granicy gdzie turbo powinno zacząć dmuchać, to nie ma błędów. Jak tylko obroty wzrosną, to wyskakuje błąd zbyt słabego doładowania P0299



Pytanko dodatkowe - jak powinno wyglądać przejście pomiędzy króćcami Pierburga w zalezności od tego czy dostaje sygnał czy nie?
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

mluki

Cytat: MAG w 04.02.2021, 10:19Pany - takie pytanko. Jak będzie się zachowywał BS jeśli kabelki będą podłączone odwrotnie?

Cytując tekst z tej strony:
https://www.onpointdyno.com/boost-control-plumbing-get-it-right-save-money/

"First of all – let's look at how a boost control solenoid works. As the name implies, the valve is a solenoid. Meaning it mechanically actuates when it receives 12 volts on one side, and ground on the other. Like most solenoids, polarity does not matter. One wire will typically get 12V switched power, shared with other ECU functions, and the other wire will go to an output on the ECU."

Cytat: MAG w 04.02.2021, 10:19Dopóki nie ma mocnego wciśnięcia gazu i obroty nie przekroczą granicy gdzie turbo powinno zacząć dmuchać, to nie ma błędów.

Czyli pewnie dopóki nie przekroczysz w turbinie ciśnienia 0,3 bara, czyli tyle na ile jest standardowo ustawiony Wastegate. Żeby dmuchnąć więcej musi zadziałać Boost Solenoid i przy pomocy Aktuatora nie pozwolić Wastegate się tak szybko otworzyć. Z jakiegoś powodu BS nie działa.

TAM

Jest jak przedmówca napisał. Źle podłączone wężyki to albo totalny overboost albo brak doładowania (zależy co z czym pomylono).

MAG

Wężyki raczej nie są problemem. Były kilkukrotnie kontrolowane.

Jest natomiast problem z sygnałem sterującym BS. Po weekendzie ma się za to zabrać elektronik.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

marooo9

co do tej chlodniczki - to czy tam sa jakies uszczelki/oringi ktore trzeba bedzie podmienic przy wymianie?