Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

[Mondeo] ST220 i zawias przód

NeroN, 21.05.2012, 10:10 « poprzedni - następny »

st-power

Zawsze jeszcze pozostaje opcja kupienia Bilsteina B6,który kosztuje w granicach 500zł/szt. i napewno będzie się świetnie sprawdzał :)
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

przemoolesniczy

Witam. Mam pytanie posiadam forda mondeo mk3 kombi 2.0 benzyna i chce kupić  komplet sprężyn obniżających zdemontowanych z Mondeo ST220. Dodam że amortyzatory jakie mam są zwykłe standardowe z tyłu były wymieniane na jakieś zwykłe za 100 zł nowe z allegro. Czy przy zmianie będzie jakaś różnica chodzi mi o obniżenie ?

st-power

03.07.2016, 11:07 #107 Ostatnia edycja: 03.07.2016, 11:12 by st-power
Sprężyny ST220 obniżają o 1,5cm względem cywilnej wersji, czyli różnica niewielka.
Polecam zakup sprężyn Eibach Pro Kit, które obniżą auto o 3cm i jest to optymalne rozwiązanie przy czym nadal komfortowe (cena ok 600zł za komplet).
Oczywiście, jeśli jeszcze zależałoby Ci,aby auto zaczęło się lepiej prowadzić, to zalecałbym wymianę amorków na min. Bilstein B6 lub tańsza opcja amorki do ST220 Motorcaft.
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

przemoolesniczy

Nie stać mnie na to a jeden amortyzator kosztuje ponad 600 zł a teraz 4 sztuki to ponad 2400 zł      http://allegro.pl/bilstein-b6-amortyzatory-ford-mondeo-mk-iii-przod-i6312861369.html a jeżeli chodzi o sprężyny to te http://allegro.pl/sprezyny-eibach-pro-kit-ford-mondeo-iii-combi-i6274092390.html

Ven83

Panowie wylal mi lewy tył amor seria ST po 220kkm :) Potrzeba na gwałt komplet używek. Ktoś coś wie?  Pisać pw maile! Jadę jutro nad morze i akurat teraz k%[[*#@

Tapnięte z Zetki

HB BY5. Już po temacie. Wymienione kompletne mcpersony z anglika.

bishop

Cytat: Ven83 w 02.09.2016, 10:21
Panowie wylal mi lewy tył amor seria ST
Tapnięte z Zetki
Napisz chociaż czy masz kombi czy hb.

Tigerbart

Mam komplet do kombi. Sprzedaż tylko ze sprężynami

Ven83

HB BY5. Już po temacie. Wymienione kompletne mcpersony z anglika.


Tapnięte z Zetki

veg

30.01.2017, 16:35 #113 Ostatnia edycja: 30.01.2017, 16:38 by veg
Nie chcę tworzyć nowego wątku odnośnie amortyzatorów i sprężyn do ST220 więc zapytam tutaj.

Do wymiany mam amortyzatory i sprężyny z przodu B5Y.

Do wyboru mam zestaw: amorki ORI + sprężyny Lesjöfors lub amorki B6 + sprężyny Eibach Pro Spring.

Nie miałem nigdy w samochodzie "obniżanego" a tym bardziej "sportowego" zawieszenia i nie wiem jak będzie działać ten drugi zestaw razem z tyłem, który jest ORI. Chyba, że macie jeszcze jakieś pomysły?

sseebbaa1

Teoretycznie możesz nawet pozamieniać komponenty z obu tych zestawów.
Ja mam w swoim B5Y oryginalne amortyzatory ST Motorcraft i do tego sprężyny Eibacha Pro-Kit.
Jest świetnie!

Na styk przejeżdżam nad najwyższymi "śpiącymi policjantami", a przechyły nadwozia są o wieeeele mniejsze. Czuć to zarówno w zakrętach, jak i nawet przy hamowaniu (auto nie nurkuje).

Tylko na Twoim miejscu, to bym kupił sprężyny jako komplet: przód + tył (a nie tylko na jedną oś). Wtedy będziesz miał pewność, że auto będzie jeździło tak jak mądrzy konstruktorzy to zaplanowali :)

Jeżeli masz tylne amortyzatory sprawne, to na nie załóż też nowe sprężyny Eibacha (które i tak są sprzedawane w komplecie).
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

veg

Cytat: st-power w 03.07.2016, 11:07Sprężyny ST220 obniżają o 1,5cm względem cywilnej wersji, czyli różnica niewielka.
Polecam zakup sprężyn Eibach Pro Kit, które obniżą auto o 3cm i jest to optymalne rozwiązanie przy czym nadal komfortowe (cena ok 600zł za komplet)

Cytat: sseebbaa1 w 30.01.2017, 18:33
Teoretycznie możesz nawet pozamieniać komponenty z obu tych zestawów.
Czuć to zarówno w zakrętach, jak i nawet przy hamowaniu (auto nie nurkuje).

Od początku w ST220 czuję większość dołów a lubię jeździć komfortowo. Zaraz pewnie napiszecie, to kup sobie jakiegoś Citroen'a na poduszkach lub inny wynalazek. Jednak poszukuję jakiegoś kompromisu pomiędzy komfortem a wyglądem niższego auta i pewniejszego w prowadzeniu.

Sam już nie wiem... :/

sseebbaa1

Bądźmy precyzyjni.
Eibach Pro Kit obniża przednią oś o 40mm, a tylną o 30mm (informacja z oficjalnego sklepu).
Ale to dotyczy ZWYKŁYCH Mondeo mk3, które mają sprężyny i zawieszenie o standardowej wysokości.

Te same sprężyny Eibach Pro Kit obniżają ST220 mniej o 15mm, bo o tyle ST różni się od "zwyklaków".
Czyli ostatecznie Twoje ST220 po zamontowaniu Eibacha będzie niżej o 25mm na przedniej osi oraz 15mm niżej na tylnej.

Oczywiście kwestia komfortu jazdy jest bardzo indywidualna i nikt z nas nie zastąpi Twojej własnej opinii :)

Te sprężyny moim zdaniem dają uczucie "mięsistości" zawieszenia :D Myślę, że to dobre określenie.
Wcześniej moje ST220 jeździło na jakichś sprężynach firmy MAD (z takimi kupiłem auto), które obniżały auto praktycznie do tego samego poziomu co Eibach. Ale tamte sprężyny były zdecydowanie mniej komfortowe, co mogłem zobaczyć dopiero po przesiadce na nowe sprężyny. Być może sprężyny MAD były już mocno spracowane (bo na tylnej osi nawet pękły), ale w stosunku do Eibacha to była duża różnica!
Na Eibachu przechyły są na takim samym poziomie, ale komfort wyższy.

Uważam, że sprężyny są dobrze dopracowane i zwyczajnie pasują charakterem do ST220 :D
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

Tigerbart

Cytat: veg w 31.01.2017, 17:33Od początku w ST220 czuję większość dołów a lubię jeździć komfortowo. Zaraz pewnie napiszecie, to kup sobie jakiegoś Citroen'a na poduszkach lub inny wynalazek. Jednak poszukuję jakiegoś kompromisu pomiędzy komfortem a wyglądem niższego auta i pewniejszego w prowadzeniu.

Komplet z ST220 kombi oryginalny - mam na sprzedaż

st-power

31.01.2017, 21:23 #118 Ostatnia edycja: 31.01.2017, 21:26 by st-power
Cytat: veg w 31.01.2017, 17:33Od początku w ST220 czuję większość dołów a lubię jeździć komfortowo.
Za Twoje odczucia winowajcą mogą być koła czyli niskoprofilowane 18stki.
Kupując tego typu auto albo się to kocha albo nie - pakowanie np 16 cali do Stejka to by była straszna krzywda, wybaczam gdy jest to zima,ale całym rokiem?  :D

Miękkie zawieszenie, balonowe opony nie idą w parze z pewnym prowadzeniem i bezpieczeństwem na drodze.



« Dodane: 31.01.2017, 21:26 »

A i pamiętaj,że nie ma zamienników spręzyn ST220,także ten Lejfors to jest sprężyna do cywilnego Mondeo,więc będzie kanapa i będzie stał wyżej niż seryjny STejk.
Polecam ori Stekowe amorki+eibach.
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

caqerr

Cytat: st-power w 31.01.2017, 21:23wybaczam gdy jest to zima,ale całym rokiem?

Nawet zimą nie jest to wybaczalne :P





« Dodane: 31.01.2017, 21:26 »

A i pamiętaj,że nie ma zamienników spręzyn ST220,także ten Lejfors to jest sprężyna do cywilnego Mondeo,więc będzie kanapa i będzie stał wyżej niż seryjny STejk.
Polecam ori Stekowe amorki+eibach.
[/quote]