Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

[Mondeo] ST220 i zawias przód

NeroN, 21.05.2012, 10:10 « poprzedni - następny »

caqerr

Pytanie szybkie mam,
Czy możliwe ,że lemforder 25808 będzie taki sam jak 26060 ?
Próbuje dobrać tego 26060 ale na hurtowni u mnie go nie ma, po vin dopiera tylko tego 25808...
Jak szperam po necie to 25808 jest do zwykłego mondeo, a niby sworzeń ma się różnić...

sseebbaa1

05.04.2016, 16:34 #91 Ostatnia edycja: 05.04.2016, 16:44 by sseebbaa1
Ja bym nie ryzykował.
Jeżeli natomiast musisz zaryzykować, to chyba sprawdziłbym na Twoim miejscu krosowanie się numerów Jaguara, a nie Forda.

Dowiodłem tego, że nie można polegać na informacji odnośnie Mondeo - zwłaszcza jeżeli jest to informacja od producenta zamienników.
Praktycznie każdy producent zamienników twierdził, że w ST220 są identyczne sworznie jak w reszcie modeli Mondeo mk3. A nie jest to prawda!
Inny sworzeń spowoduje przestawienie geometrii auta.


Teoretycznie mógłbyś naocznie porównać ten sworzeń (jeżeli od ręki mają w hurtowni) i sprawdzić czy w szczegółach 25808 przypomina 26060.

Aby to Ci ułatwić wrzucę fotki porównujące zwykły sworzeń (od Mondeo innego niż ST) do prawidłowego sworznia ST220.

Na pierwszych dwóch zdjęciach widać różny kąt osadzenia sworznia - w ST220 jest tak jakby bardziej podgięty do góry.
Zwróć uwagę też na troszeczkę wyższe osadzenie tego sworznia w ST (cała kula sworznia jest wyżej względem ramienia wahacza - żeby koło głębiej wchodziło w nadkole, co uwzględnia obniżenie ST).

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.





Na kolejnych zdjęciach widać takie małe wybrzuszenie na sworzniu w prawidłowej wersji do ST220. Zwykłe mk3 nie mają takiego wybrzuszenia.
Jest to łatwy sposób na szybkie rozróżnienie sworznia. Dodam tylko, że wskazywany sworzeń do Jaguara X-Type (Lemforder numer 26060) ma dokładnie takie samo wybrzuszenie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.





« Dodane: 05.04.2016, 16:35 »

Niewielka różnica jest też w odsunięciu kuli sworznia od ramienia wahacza. Ale tego to już raczej naocznie w sklepie nie wychwycisz.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

caqerr

No i rozwiałeś moje wątpliwości :)
Odpowiedź jak zwykle na najwyższym poziomie, dzięki Seba! :)

Bobson

05.04.2016, 17:52 #93 Ostatnia edycja: 05.04.2016, 17:56 by Bobson
To ja dodam jeszcze coś od siebie, nie traktujcie tego jaku autoreklamy. Takie foty mam od października na swoim forum, na tą chwile innych nie mam ;)

Zamiennikiem dla sworznia ST220 jest też Monroe L16559 - jest identyczny jak Lemforder 26060 pomijając wypustek na dole.
Delphi na fotkach to zwykły sworzeń.

Kilka fotek obrazujących różnice.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

st-power

Ja ze swojej strony mogę jeszcze powiedzieć,że jeżdżę od listopada na kombinacji :
- kupiłem nowe wahacze Lemforder do cywilnej wersji
- kupiłem sworznie Lemforder do Jaguara X-Type
- z cywila wywaliłem sworznie i wstawiłem z Jaga
i jeździ dobrze, zero problemów z geometrią, jest sztywno i dobrze.
Koszt wahacza to ok. 250zł, sworzeń ok. 130zł
Więc przy tych kosztach nie ma sensu bawić się w wymianę tulei,które i tak są te same co w cywilnym Mondeo. Lepiej kupić nowy wahacz z cywila i przełożyć sworzeń.
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

caqerr

Istny cyrk, w każdej hurtowni zamieniają mi 26060 02 na 25808... :wall:
A ma ktoś może nr łącznika stabilizatora z lemfordera ?
Ew. macie jakąś hurtownie/sklep gdzie kupie ten sworzeń po dobrych numerach ? :D

bishop

Cytat: caqerr w 06.04.2016, 12:39Ew. macie jakąś hurtownie/sklep gdzie kupie ten sworzeń po dobrych numerach?
http://autowanda.pl/?page=catalog/product&cat%5Bcat%5D=11f10f35&cat%5Bcmf%5D=31d&cat%5Bcmo%5D=16d8&cat%5Bcve%5D=48bc&cat%5Bart%5D=526fa&cat%5Batg%5D=79e223&offset=0&sort=1
Zobacz tutaj. Kolega dosłownie parę dni temu też szukał sworznia i chyba z tej strony kupował.

caqerr

Ja znalazlem cos takiego
http://e-autoparts.pl/sworze%C5%84-wahacza-p-106718.html?review=true

kleber

jak cos to ja mam 2 sztuki na stanie

Ven83

Puszczają mi duże tuleje, i teraz albo wymienię całość jak ST-power albo zabawa w prasowanie tylko tych tulei dużych z tyłu - koszt ok 200zl tuleje i 150-200 zl robocizna + ryzyko zniszczenia tulei / wahacza przy prasie. Lepiej chyba faktycznie dać nowe wahacze w całości, ok 600-700 pln i temat na 5 lat z głowy. Czy przy okazji warto wymienić wszystkie łączniki , gumy staba, końcówki drążków/ drążki ? (brak oznak zużycia, zawias cichy)

st-power

Moim zdaniem lepiej wymień całe i mieć spokój. Reszta zawieszenia jeśli jest dobra, to po co wymieniać :)
Jak zrobisz wahacze, to sam ocenisz, jak będzie miał jakieś luzy, brak precyzji w prowadzeniu,wówczas wymienisz sobie inne elementy (często za to winę ponoszą wahacze tylne, przez wielu lekceważone ).
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

przemtol

Szukam amortyzatorów na przód i dziś dostałem info z Ford City Car Gliwice iż do ST220 mają dostępny pakiet dwóch amorów w cenie 759zł, lub pojedynczo 595zł z tym że pakiet zawiera amortyzatory zamienne ale dalej dedykowane do wersji ST, natomiast na sztuki sprzedają te które szły na pierwszy montaż. Obydwa są produkcji Motocrafta.

Czyli jak to rozumieć? Dziwny sposób dystrybucji mają. Różnica w cenie pewnie znikąd się nie wzięła. Będą gorsze jakościowo?

Amory dopierane na podstawie nr vin, (nr fabryczny jaki mają w systemie to: 2S71-18K045-CC)

sseebbaa1

Jedna cyferka może przesądzać o innej charakterystyce amortyzatora. Sprawdź to porządnie.
Ważny będzie kolor naklejki na amortyzatorze!
Zerknij na zdjęcia porównawcze w poście #29

Jak już będziesz miał dostęp do tych amorków, to zrób zdjęcia i ustal o co chodzi z tymi zamiennikami(?)
Wiedza przyda się innym forumowiczom.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

st-power

Z tego co mi wiadomo i sprawdzałem różne infa,to nie ma zamienników do ST220 amorków. Wiele producentów wprowadza w błąd pisząc,że dany amorek jest do ST220.
Może się coś zmieniło przez ostatnie 2 lata, choć wątpię.
Ja płaciłem za oryginał Motorcrafta 450zł/szt. po dużym rabacie.
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

sseebbaa1

Cytat: st-power w 05.05.2016, 22:16Wiele producentów wprowadza w błąd pisząc,że dany amorek jest do ST220.
Najgorsze jest to, że nawet sam Ford Polska wprowadza w błąd! (a nie tylko producenci zamienników)
Piszę to z pełną świadomością, gdyż udowodniłem przedstawicielom Forda, że chcieli mi wcisnąć zwykłe amortyzatory w celu zamontowania ich w ST220.
Jak się uparłem i postawiłem na swoim, to bardzo się dziwili i pukali w czoło pytając dlaczego chcę droższe, skoro tańsze są takie same. Lecz po jakimś czasie przedstawiciel przyjechał i przeprosił - powiedział, że to jednak klient miał rację :)
Te przeprosiny to jednak nie do końca mnie przekonują, bo amortyzatory z zielonymi naklejkami chcieli sprzedać w cenie amortyzatorów z niebiesko-czerwonymi naklejkami. A przecież w rzeczywistości różnica w cenach jest bardzo duża i ktoś kto wprowadzał amortyzatory do systemu widząc cenę zakupu MUSIAŁ wiedzieć, że to nie są te amortyzatory. Śmierdzi to przewałką.
Ford Polska niefajnie chciał wykorzystać fakt, że jedne i drugie amortyzatory są identyczne pod względem wymiarów zewnętrznych.
Troszeczkę szerzej opisałem swoje perypetie w moim temacie od postu #282


Nie znając szczegółów śmiem twierdzić, że ...
Cytat: przemtol w 05.05.2016, 15:41pakiet dwóch amorów w cenie 759zł, lub pojedynczo 595zł z tym że pakiet zawiera amortyzatory zamienne ale dalej dedykowane do wersji ST, natomiast na sztuki sprzedają te które szły na pierwszy montaż. Obydwa są produkcji Motocrafta.
...dotyczy właśnie dwóch różnych typów amortyzatorów.
Przypuszczam, że 759zł jest za komplet "zielonych", a 595zł jest za 1szt. "niebiesko-czerwonego".
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy