Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


ST220 - Toruń

JacekST220, 10.08.2016, 14:50 « poprzedni - następny »

JacekST220

Cytat: T w 17.07.2019, 18:57
Diody w przerobionej gasną po zaryglowaniu auta, ale nie od razu, to było chyba ok. 15-30 minut.


Dzięki wielkie za info :)

JacekST220

Wczoraj auto odstawione na sworznie wahacza.

Wybór padł na Lemforder numer 26060 02.

Jak tu teraz Panowie wstawiać zdjęcia i odzyskać stare? :(

bishop

Cytat: JacekST220 w 26.09.2019, 12:06wstawiać zdjęcia

Ja korzystam z ifotos. Szału nie ma ale na razie zdaje egzamin.
Cytat: JacekST220 w 26.09.2019, 12:06odzyskać stare

Chyba się już nie da.

JacekST220

26.03.2020, 16:41 #78 Ostatnia edycja: 26.03.2020, 17:19 by sseebbaa1
Dawno mnie tutaj nie było, w sumie od czasu jak nie działa TinyPic, całą przygodę z forum Forda i każdym innym ogarniałem za ich pomocą, ale znalazłem rozwiązanie więc będę uzupełniał wątek na bieżąco.

Do auta wpadło kilka nowych części bo irytowało mnie pukanie w prawym przednim kole, i tak:

Sworznie wahacza przód Lemforder 26060 02

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Tylne tuleje przedniego wahacza TRW, olej Valvoline 5W50 z kompletem filtrów.

Wymieniłem po roku tylne piasto łożyska z polecanego przez Pana w sklepie Kr...a na SKF

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Samodzielnie ogarnąłem też tylne zaciski na NTY i płyn hamulcowy Millersa

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Na końcu wymieniłem przednie poduszki z łożyskami amortyzatora SKF, i pukanie zniknęło :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Ozonowanie, napełnienie klimy, wymiana filtra.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Alek

Cytat: JacekST220 w 26.03.2020, 16:41Na końcu wymieniłem przednie poduszki z łożyskami amortyzatora SKF, i pukanie zniknęło

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Miałeś takie pukanie przy ruszaniu? W sensie przy dociążąniu/odciążaniu przodu?

JacekST220

Cytat: Alek w 26.03.2020, 16:44Miałeś takie pukanie przy ruszaniu? W sensie przy dociążąniu/odciążaniu przodu?

Przy ruszaniu raczej nie, to byly takie pojedyncze pukniecia, glownie przy pokonywaniu progow zwalniajacych, jakies plytkie dziury, ciezko to opisac ale mialem wrazenie ze halas dobiega wlasnie spod maski na wysokosci przedniej szyby.

JacekST220

Panowie / Panie szukam alternatora do swojego auta.

W moim pękła obudowa do, której przykręcony jest główny kabel prądowy.

Mechanik kupił nowy fragment alternatora (pewnie chińczyk bo innego nie było) przelutował, wszystko poskładał i mówi, że jest lipa bo nie podoba mu się napięcie które na mierniku wygląda tak:

12.5V - auto wyłączone.
14.2V - auto odpalone na biegu jałowym wszystkie odbiorniki prądu wyłączone.
13.6V - auto odpalone na biegu jałowym + włączona klima.
12.9V - auto odpalone na biegu jałowym + włączona klima + włączone światła mijania.
13.0V - auto odpalone na biegu jałowym + włączona klima + włączone światła mijania + radio.
12.4V - auto odpalone na biegu jałowym + włączona klima + włączone światła mijania + radio + ogrzewanie tylnej szyby.
12.3V - auto odpalone na biegu jałowym + włączona klima + włączone światła mijania + radio + ogrzewanie tylnej szyby + ogrzewanie przedniej szyby.
14.2V - auto odpalone silnik pracuje na około 3000/min  + włączona klima + włączone światła mijania + radio + ogrzewanie tylnej szyby + ogrzewanie
            przedniej szyby.
12,5V - 15,2V - podczas jazdy i powrotu z warsztatu do domu, przy włączonych tych wszystkich odbiornikach pokazywał wyświetlacz wpięty w gniazdo
            zapalniczki :(

Co to może być, mogę jeździć do pracy ok 10 km w jedna stronę czy szukać alternatora i korzystać z MZK?
Jeśli macie takowy, albo wiecie kto może mieć będę wdzięczny za info.

Dzięki za pomoc

Rijndael

W ST220 jest trochę inny alternator, niż w zwykłych wersjach. Na pewno różni się obudowa (nawiew). Nie wiem jak część elektryczna.

JacekST220

Jakaś magia, wczoraj rano na sucho w garażu akumulator ma 12.2V, odpalam auto po nocy silnik zimny pracuje na podwyższonych obrotach, kiedyś ojciec w Polonezie wyciągał ssanie :) ładowanie jak szalone na poziomie 15-16V,

Silnik schodzi na właściwe obroty, ładowanie na poziomie 14-14,5V, w czasie jazdy na światłach, z radiem i klimatyzacją bez zmian.

Dzisiaj rano odpalam auto po nocy, ładowanie na poziomie 14,2-14,5V, jadę do pracy to samo, już sam nie wiem jak podejść do tematu :)

Udało mi się ustalić w międzyczasie, że w ST220 do 15 lutego 2003r. instalowano alternatory o numerze Ford 2S7T-10300-AB, Finis 1225784, a po 15 lutego 2003r montowano alternatory o numerze FORD 3S7T-10300-AA, Finis 1231141 i niestety nie są wymienne. Dodatkowo wynika, że mam 2 piny w ST220, reszta modeli Mondeo MK3 ma po 3.

Może takie info komuś kiedyś się przyda.

Rijndael

Tak swoją drogą, dlaczego to napięcie Cię niepokoi? Coś się złego dzieje? Wcześniej napięcie było inne?

JacekST220

Cytat: Rijndael w 11.06.2020, 08:30Tak swoją drogą, dlaczego to napięcie Cię niepokoi? Coś się złego dzieje? Wcześniej napięcie było inne?

Nigdy nie zapaliła mi się kontrolka od ładowania, nigdy nie miałem kłopotu z odpaleniem auta, nie sprawdzałem napięcia. Ostatnio mechanik odkręcał alternator i pękła jego obudowa przy odkręcaniu głównego kabla prądowego. Kupił uszkodzoną część i wymienił. Rano gdy odpalił zimne auto miernik wskazywał 14,5-15,6V, do momentu spadku obrotów. Po 3 dniach napięcie na takim wysokim poziomie zniknęło całkowicie, czy po nocy, czy podczas jazdy napięcie nie przekracza 14,5V. Męczył go ten temat, mierzył wczoraj ponownie i nie podoba mu się skok napięcia na biegu jałowym 12,2 - 14,2V, po dodaniu gazu, podczas jazdy napięcie stabilne na poziomie 14,2-14,4V.

Czy słusznie nie wiem, nie znam się :)

Rijndael

Nie pamiętam już dokładnie takich detali, ale moim zdaniem w tych autach przy włączonym silniku jest właśnie ok. 14V i jest to normalne. Może @sseebbaa1 jeszcze się wypowie? :)

sseebbaa1

Niestety nie pomogę. Różne rzeczy robię w swoim eSTeku, ale z prądu jestem słabiutki. Mechaniczne rzeczy "widzę", ale dla prądu chyba jestem zbyt oporny :stupid:
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

Rijndael

Jeśli masz miernik, to wystarczy wybrać odpowiednią opcję, a potem przyłożyć + do + oraz - do -. :)

JacekST220

Kupiłem alternator, zapobiegawczo wymienimy łożyska, podmienimy i zobaczymy co z tego wyjdzie :) Dam znać co i jak.