Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

[Focus] Pomarańczowe STraszydło by MAG ...

MAG, 12.10.2018, 22:20 « poprzedni - następny »

MAG

STraszydło wystawione do sprzedaży
Kwatery na lato w Gdańsku:
http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

STraszydło cały czas przeznaczone do sprzedaży, ale obecnie, z wiadomej przyczyny, totalna posucha wśród potencjalnych chętnych.
W Szwecji póki co go nie wystawiam, bo nie mogąc sie dostać do Polski żeby odebrać Smokusa, nie mogę ryzykować pozostania bez auta ...

Ponieważ czeka mnie jeszcze dzisiaj ładnych kilkaset km do zrobienia po autostradach, to postanowiłem zrobić "serwis olejowy" w ASO Forda tu u mnie na wiosce. Gdyby nie ta nieoczekiwana "wycieczka", to zapewne bym poczekał do przyjazdu do Polski, ale stwierdziłem, że długotrwała jazda po autostradzie na świeżym oleju będzie zdecydowanie zdrowsza dla silnika niż na takim, który wymieniany był półtora roku temu, nawet biorąc pod uwage, że przejechane było na nim tylko 10tys km...
Kwatery na lato w Gdańsku:
http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

Po bitych 6-ciu godzinach za kierą wróciłem do domciu jeszcze w piątek przed północą. Młody już czekał na mnie na parkingu lotniskowym jak dojechałem na miejsce, więc jedynie wysiadłem i wsiadłem z powrotem.

Średnie spalanie z całej trasy wyszło 9,3 na setkę - tyle samo z kompa co spod dystrybutora. Średnia prędkość rów Nmkie 100km/h ale pod lotniskiem było troche więcej, bo okazało się że samolot szybciej wystartował, więc musiałem troszkę podgonić żeby młody za długo na mnie nie czekał.
Na autostradzie w tamtą stronę jechałem w granicach 130-140, a w powrotnej juz przepisowe 110 (noooo, powiedzmy średnio ok 115 ...). Na pozostałej części trasy było ograniczenie do 80-ciu i było tam wręcz nasrane radarami, więc jechałem generalnie zgodnie z przepisami, momentami tylko odrobinę szybciej, ale max 10-15 powyżej znaków ...



Wykorzystując resztki wczorajszego słoneczka i fakt że po myjce STraszydło jeszcze sie za bardzo nie ufajdało, to popełniłem takie małe pstryki ...

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Kwatery na lato w Gdańsku:
http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

W weekend zrobiłem pierwsze kroki w podejściu do walki z lakierem - czyli zacząłem od pozbycia się syfu ulicznego wbitego w lakier - alez go tam było...
Próbowałem tez powalczyć z letnimi felgami, ale sa tak uświnione, że moje środki nawet pomimo szorowania nie przynosiły znaczących efektów. Z tego względu kupiłem dzisiaj jakiegoś TurtleWax żelowego do felg i zobaczymy czy sobie lepiej poradzi.
Ale to robota dopiero na czwartek, bo wczesniej czasu miec nie będę. Planuję wtedy też od razu przejść do deironizacji i glinkowania. Oczywiście o ile pogoda pozwoli...


Kwatery na lato w Gdańsku:
http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

Na obecnym etapie walka z letnimi kółkami zakończona powiedzmy połowicznym sukcesem. Felgi wyglądaja o niebo lepiej, ale nawet środek od Meguairs'a nie był w stanie poradzić sobie z najgorszym paskudztwem, które wżarło sie bardzo głęboko w lakier. Ponieważ obecne opony starcza na max 3-4 tys km, to  latem, przy okazji ich wymiany, dam te felgi do piaskowania i proszkowego lakierowania na kolor grafitowy - osady z pyłu z klocków będą wtedy mniej widoczne :-)


Ogólnie rzecz ujmując, w obecnych niepewnych czasach postanowiłem wstrzymać sie ze zmiana floty. Mamy na głowie inne priorytety, a na dodatek perspektywa mojej letniej działalności turystycznej wygląda zdecydowanie mniej optymistycznie niż w latach poprzednich. Nie chce ryzykowac obecnie sprzedaży auta którego jestem pewny i w razie potrzeby nie mieć wystarczajacego budżetu na zakup odpowiednio dobrego następcy. Ze względu na wirusa zakładam kilkumiesięczne opóźnienie w pierwotnych planach i ST będzie wystawiony ponownie do sprzedaży zapewne najwcześniej latem lub wczesną jesienią 2021.

Generalnie planuję że nastepcą ST będzie coś młodego, klasa compact, ewentualnie subcompact lub nieduży "suvowaty". Bardzo podobają mi sie zarówno nowa Puma ST-Line jak i Kuga, zarówna ta obecna poliftowa ST-Line jak i ta zupełnie nowa, ale też tylko w wersji ST-Line.
Na dzień dzisiejszy patrząc w miare realnie, wydaje mi się że poliftowy Focus Mk3 ST jest jedną z najbardziej prawdopodobnych opcji. Jesli okaże się, że Ford wprowadzi na rynek Pume ST 1,5 200KM, to wtedy będzie to zdecydowany faworyt, o ile tylko będzie mnie na nia stać :-)
Kwatery na lato w Gdańsku:
http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

Deironing przeprowadzony. Zostało glinkowanie. Jestem coraz bliżej decyzji o zakupie maszyny DA żeby samemu przeprowadzić korekte one-step.

Dzisiaj wieczorem czeka mnie wyjazd 350km w jedną stronę i wstrzymam sie jeszcze ze zmianą kółek na letnie, bo w nocy temperatura spada u nas w okolice zera, a przy stanie moich letnich opon, jazda na nich w takich warunkach nie byłaby zbyt dobrym pomysłem.
Czekam tylko na lato kiedy będę mógł zjechać do Polski i te oponki poleca do smietnika, a felgi do piaskowania i lakierowania proszkowego w jakimś grafitowym odcieniu.
Kwatery na lato w Gdańsku:
http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

yayko

One step to nie korekta ;)
Tylko zwykle zapchanie rys wypełniaczami :)
Jak już chcesz robić to lepiej pastą tnącą i wykończeniową :)

MAG

Ok. Ja się nie znam - dopiero zaczynam raczkować w tym temacie...


Siedzę właśnie u żony w Linköping i walczę z regulacją jej roweru, a nawet rowerów...
Ma jednego elektryka z którym już się uporałem i zostało mi tylko jeszcze przejrzenie tego drugiego, rezerwowego "zwyklaka".

Wczorajsza trasa przeleciała bardzo spokojnie - ruch bardzo sporadyczny i w sumie zrobiłem 350km w niecałe 3,5 godziny.
Średnia spalania 8,9 z kompa, a z tankowania wyszło 8,6 😃

Ciekawe jak poleci dzisiejszy powrót do Kristianstad, bo teoretycznie może być sporo większy ruch że względu na jazdę w środku dnia..
Kwatery na lato w Gdańsku:
http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

Droga tam i z powrotem wyszła łącznie 712km. Spalanie w drodze powrotnej znacznie wzrosło, bo jechałem zdecydowanie szybciej, a i wychodzi na to, że w Linkoping zatankowałem mniej niż tu pod domem - znaczy w sensie takim, że nie pod korek ...
Średnie spalanie zarówno z kompa jak i po podliczeniu dwóch tankowań wyszło 9,3 przy średniej prędkości pod 110km/h - wiekszość trasy powrotnej jechałem minimum +10 w stosunku do ograniczenia.

Pogoda po powrocie do domu skłoniła mnie do zmiany kółek na letnie - nie było po co dłużej czekać i w sobote, uciekając przed pracami domowymi, zająłem się tym co widać na zdjęciach ... g:D

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.






No i w końcu STraszydło jest w pełni gotowe do rozpoczęcia sezonu letniego :D

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Kwatery na lato w Gdańsku:
http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

W troche nietypowej roli ...

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




W bagażniku jakieś 650-700kg betonowych krawężników ...
Na dachu regle długości 4,5m. Połowa ładunku już wczesniej została zdjęta ...

Niestety nie mam zdjęcia z transportu siatki zbrojeniowej (125x250), pretów zbrojeniowych o długości 4m (wykorzystałem do tego "rynnę" bagażnika na rowery) oraz pozostałej części desek do budowy płotu.



A tutaj takie 2 fotki z "wycieczki" - niestety ze względu na wirusa miejsce było oczywiście zamknięte.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Kwatery na lato w Gdańsku:
http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

Rijndael


MAG

Też mi się podobają.

Mam tylko mały problem, czy dawać je do odnowienia, czy odpuścić sobie ten wydatek.

Jak tylko zjadę do Gdańska muszę kupić komplet opon, przednie są na wykończeniu, a tylne są już niemal kompletnie łyse....
Bylaby to dobra okazja do przemalowania ich na grafit, ale skoro planuję sprzedaż ST, to trochę szkoda mi na to kasy...
Szczególnie że lakier domaga się uwagi, a jego stan będzie bardziej wpływał na cenę sprzedazy niż alu w idealnym stanie...
Kwatery na lato w Gdańsku:
http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

Rijndael

Nie zmieniałbym koloru, ten jest nietypowy, ale pasuje do detali Focusa.

MAG

Nie wiem czy tak bardzo nietypowy, bo w S-Maxie mam taki sam...

Na zdjęciach felgi są przykurzone pyłem z klocków i dlatego wyglądają na ciemniejsze. Pył mocno się wżarł w lakier, a dodatkowo jest trochę uszkodzeń mechanicznych i kilka felerów które z bliska bardzo mnie drażnią.

Zobaczymy jak się rozwinie sytuacja, ale jeśli rzeczywiście będę dawał je do odświeżenia, to pójdą w kolor minimalnie ciemniejszy - coś zbliżonego do obecnego zabrudzenia...
Kwatery na lato w Gdańsku:
http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG



Btw - ST w ruchu na tych kołach wygląda naprawdę super.
Wczoraj młody rozwoził młodsze rodzeństwo do szkoły muzycznej i akurat byłem na zewnątrz domu jak wracał. Normalnie te auto wygląda jak jakiś agresor przyczajony żeby na kogoś skoczyć...
Kwatery na lato w Gdańsku:
http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0