Fiesta ST150 Track Project

postomgti, 13.02.2019, 16:30 « poprzedni - następny »

postomgti

13.02.2019, 16:30 Ostatnia edycja: 13.02.2019, 16:37 by postomgti
Witajcie

chciałem przedstawić projekt, który jest w moich rękach od października 2017 roku. Auto wyłącznie do jazdy torowej, więc bez zbędnych kompromisów - podróżuje obecnie w woj.mazowieckim - wcześniej jeździło w okolicach Wrocławia.
Bazą była Fiesta ST150 z Szwajcarii, która trafiła już do mnie po części przygotowana - wypruta, z jednym kubłem, szperą, zawiasem. Auto jednak jeździło jak dobrze pamiętam 2 sezony wyścigowo, więc też nie obyło się bez problemów  :lol: z powodu ogromnego zużycia oleju rozebraliśmy motor w lutym 2018 roku gdzie po wyjęciu tłoków ich kawałki w miejscu pierścieni zaczęły się kruszyć...tłoki do wywalenia, wleciały nowe, nowe pierścienie, komplet uszczelek, prowadnice zaworowe, panewki king racing i tak o to złożyliśmy świeże serce  :aloha:
Auto upalane głównie na imprezach typu Race Day gdzie wyjeździło 3 miejsce w sezonie 2018 w klasie FWD, kilka razy na pudle w poszczególnych imprezach, 3 miejsce w klasie 2000 w imprezie Rally Day z 11km odcinkiem, wygrało też supersprint na torze słomczyn.
Auto ma swoje wady z którymi ciężko rywalizować w klasie 2000:
- zbyt mała moc
- waga
na plus za to przewidywalne i pewne prowadzenie. Dlatego też jakimś trafem udało mi się trafić na tak złotego człowieka jakim jest Bobson, który podjął się po kilku rozmowach prac na autem.
Obecnie przebywa w Złotowie w centrali głównej AGarage i powoli zaczyna być zbierane do kupy
:geje:
Andrzej zapewne opisze zakres prac dokładniej, ale wytargał motor jak i skrzynie w celu założenia wałków, regulowanych kół rozrządu, kolektora ssącego, rozebrania skrzyni i przywrócenia jej do stanu malina itd itp - nazbierało się tego trochę. Podzielę się z Wami zdjęciami jak i opisem projektu. Myślę, że auto będzie odpalone jeszcze w lutym i później zostaje strojenie na EMU  O0

Spec na ten rok wygląda następująco:
Silnik:
Duratec-he
Wałki Newman PH2
Regulowane koła rozrządu Turbosport LTD
Wtryski 330cm3
Chłodnica oleju
Górna poduszka silnika Olkusz
W 2017 remont silnika (nowe tłoki, pierścienie, prowadnice)
Panewki King Racing

Układ dolotowy:
Kolektor dolotowy Fusion Fabrications
60mm przepustnica na linkę
Filtr stożkowy

Układ wydechowy:
kolektor Millltek Evo 2 4-1, zabandażowany
Komplety wydech z kwasówki, końcowy Fiesta ST mk7

Elektronika:
Ecumaster emu classic z BT
Odchudzona wiązka
Szerokopasmowa sonda


Układ napędowy:
Skrzynia IB5 z środkiem z skrzyni od Pumy 1.7 (dłuższy 1 i 2 bieg vs standardowe IB5 z ST)
Przełożenie główne 4.25 (vs standardowe 3.82)
Sprzęgło spiek (przerobione z OEM)
Lżejszy zamach by otoczak (4,5kg), wszystko wyważone jako komplet
szpera Quaife LSD
Poduszki skrzyni poliuretan
Short shifter B&M

Zawieszenie:
Gwint H&R Monotube
rozpórka przód OMP
komplet poliuretanów w zawieszeniu Powerflex

Układ hamulcowy:
komplet przełożony z Focusa ST170 (przód 300mm)
Komplet klocków DS2500
Przewody w stalowym oplocie

Koła:
OZ Ultraleggera 16
OZ Chrono HT 16
OZ Superleggera 17

Inne:
Chłodniczka płynu do wspomagania
Klima out
Klatka by Trela Motorsport / Trax racing
Maska laminat
Klapa tylna laminat
Szyba tylna poliwęglan
Wyprute wnętrze
Rajdowa, lekka nagrzewnica
Kubeł Bimarco
Pasy RRS
Kierownica RRS
Wycięte zbędne kg
Lekki aku 770g

Moc = obecnie nieznana  8)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/embed/pQxHdM56m0s

Alek

Rzadko się zdarza projekt z tak konkretnymi założeniami. Jakie dalsze plany? ITB :D ?

Bobson

Hej Tomek, fajnie że opisałeś furaka :)

Postaram się wrzucać tutaj jakieś foty z prac.

Ogólnie Tomkowi miałem zrobić hybrydową skrzynie którą miał mi wysłać a skończyło sie na całym aucie i całkiem sporej liście które w trakcie prac jeszcze urosła.

Muszę przyznać, że fajnie pracuje się nad autem na które jest jakiś budżet i po ustaleniach i przegadaniu rożnych spraw różne elementy są naprawione/wymienione czy tez zmodernizowane tak aby już do nich nie wracać. Co prawda przeciąga to często termin całości ale myślę, że całokształt może wynagrodzić pieprzenie się z detalami.

W dużym skrócie auto dostałem po sezonie 2018. Pod maską strzelił wąż wspomagania, całość zaschła z czasem z pyłem i syfem tworząc trudną do usunięcia warstwę. Do tego modyfikacje silnika, remont skrzyni, elektryka i inne rzeczy wyciągnęły już w garażu blisko 140 roboczogodzin od połowy grudnia :D

Obecnie zostało złożyć układ chłodzenia wody, oleju i płynu wspomagania. Do tego przebudowa układu elektryki i wiązka pod EMU.
Na dniach planuje odpalić Fofika i zabrać się za strojenie.

W małym skrócie kilka fot:

wytarganie napędu
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



wymiana wałków, montaż regulowanych kół, ustawienie rozrządu i luzu zaworowego, porządki w komorze
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



modyfikacje skrzyni i sprzęgła
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



napęd z powrotem w komorze
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



stelaż chłodnic i zabawy kabelkami
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Moc to spora zagadka, bo różne cyferki pojawiają się w UK. Przed wjazdem do garażu było 165/210. Teraz z wałkami, wyregulowanym porządnie luzem, EMU, nowym ssakiem i wtryskami z ST170 po rewizji jest szansa na okolice 200kuca.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem sprawdzę Fieszczura na hamowni po strojeniu.
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

MAG

Fajny projekt.
Mam kolejny temat do obserwowania z wielką przyjemnością.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

T

Cytat: MAG w 14.02.2019, 19:06Mam kolejny temat do obserwowania z wielką przyjemnością.
Nie sposób się nie zgodzić. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Ja również z zainteresowaniem będę śledził temat. Z nawet podwójnym zainteresowaniem, bo już wcześniej ciekawiły mnie robótki techniczne Bobsona, a do tego Fiesta ST150 zwyczajnie podoba mi się :D

Tak więc kolego postomgti informuj nas o wszystkich nowościach!

Ale mam jedno pytanie. Dlaczego przy tak istotnych inwestycjach w auto nie zdecydowałeś się na kute korbowody i kute tłoki - najlepiej od razu doprężające? Podniesienie stopnia sprężania jest dosyć prostym sposobem na podniesienie mocy zwłaszcza w rajdówkach, a kute korby mogą pozwolić na wyższe kręcenie silnika, co również otwiera w wolnossącym silniku drogę do wyższej mocy maksymalnej.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Bobson

Odpowiem trochę za Tomka :P

Budżet który już teraz pochłonęła Fiesta jest naprawdę spory. Obecny setup imho to dobra droga aby polatać z fajnymi wynikami sezon 2019 i jeśli Tomek nie odpuści i zbierze budżet to pewnie pójdzie o krok dalej czyli ITB z kucizną ;)

Na jego miejscu po podjęciu decyzji o kolejnych modach kupiłbym drugi motor i na spokojnie go przygotowywał już w trakcie sezonu tak aby po włożyć już gotowy słupek. Skrzynie można jeszcze skrócić o dobre 10% ale dalszych modów bez worka pieniędzy tam już nie ma. EMU już będzie także są solidne fundamenty są już przygotowane pod mocniejszy silnik ;)

Póki co szykuje się do odpalenia i strojenia EMU, trzymajcie kciuki :)
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

theanalogs

Fajnie fajnie konkretny projekt, fiesta st150 to fajna baza na zrobienie z niej szybkiej rajdówki, powodzenia z modami i na torze :D

postomgti

Panowie na obecną chwilę chcę to skończyć i pojeździć  :) być może mogłem zrobić więcej/inaczej/lepiej , ale jest jak jest i nie powinno być źle  :) a być może w przyszłości tak jak Andrzej wspomniał przejdziemy na kuciznę i ITB - ale póki co w głowie mam odebranie auta na ten sezon

Bobson

Hej,
za zgodą właściciela zrobię mały up tematu.

Auto w 2019 finalnie zrobiło 184PS i 193Nm.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Tomek przejeździł sezon bez większych awarii z dużo lepszymi wynikami niż w poprzednich sezonach. Połknął bakcyla i stwierdził, ze na 2020 potrzebuje dużo szybszego sprzętu, tak więc Fiesta wróciła do mnie ponownie ;)

Zakres prac był następujący:
- zbudowanie nowego silnika
- skrócenie skrzyni biegów, szpera torsen 70%
- modyfikacje i zmiana zawieszenia
- nowy układ wydechowy

Efektem jest Fiesta ST222 :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Kilka fot z budowy:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Tak teraz przyśpiesza i jeździ ST222 :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/bobsons.workshop/videos/2576174955970873/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/andrzej.grzesik.54/videos/1584187565079884/
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

sseebbaa1

Fajnie!

Jak nawiercałeś blok pod dysze i jakie konkretnie dysze zostały wkręcone?

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Wynik wyciśnięty z 2.0 jest naprawdę imponujący.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Bobson

To są fabryczne dysze Durateca.
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

sseebbaa1

O kurde. To nie wiedziałem. W każdym Duratecu 2.0 takie były, czy tylko w ST?
Jak będziesz miał okazję to proszę zrób fotkę tej dyszy, ale od strony panewki.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy