Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

Pierwszy w Polsce klub miłośników szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


Srebrne ST220 '04

moskow, 06.10.2019, 17:54 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

Cytat: moskow w 06.10.2019, 17:54Tuleje myślę poliuretanowe, korzystnie wychodzą te z Olkusza, tylko nie mają przednich gum stabilizatora, bo do ST są inne.

Tak jak obiecałem - przedstawiam rozwiązanie Twojego dylematu :)
Kup te tuleje poliuretanowe Olkusza przeznaczone dla zwykłego Mondeo. Do tego dokupisz przedni stabilizator też ze "zwykłego" Mondziaka.
Szczegóły techniczne i porównanie kosztów możesz podglądnąć w moim temacie:
http://www.fordtuning.pl/index.php/topic,3507.msg69357.html#msg69357

Pozdrawiam!
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

moskow

Dzięki @sseebbaa1 za pamięć  ;)
Stabilizator już zakupiony, bo wolałem działać szybko, nim handlarze podłapią temat, że zwykły stabilizator pasuje do ST i ceny poszybują w górę  :P
W takim wypadku najlepiej teraz kupić komplet tulei przedniego zawieszenia  FMMK3KKPL3, bo wcześniej właśnie tuleja stabilizatora nie pasowała do ST, a teraz wszystko pasuje.

moskow

Witajcie po dłuższej przerwie  8)
Chodź w sumie to przerwa tylko od pisania na forum, bo nie mogę powiedzieć, że w temacie auta nic się nie działo.
W tym czasie udało się zrobić parę rzeczy i nakupić trochę części.

W listopadzie została wymieniona przednia szyna na nową PILKINGTON, gdyż stara uległa uszkodzeniu od kamyczka.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Odnowiłem kawałek wiązki AUX, zaraz za schowkiem pasażera. Na chwilę pomogło, ale nie obejdzie się chyba bez wymiany całej na nową.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Wymieniłem pękniętą zębatkę od regulacji wysokości siedziska na mosiężną, także teraz działa, ale i tak jeżdzę na najniższym ustawieniu, a więc nie używam tego :D Ale przynajmniej już człowiek wie jak się zabrać do tego.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



eStek dostał nowe lenie oponki Michelin Pilot Sport 4 :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Naprawiłem zacinające się drzwi pasażera (klamka od zewnątrz), bo jak było chłodno to działały, a jak już się zrobiło ciepło to nawet ja miałem problem z ich otwarciem.


I w między czasie kupowałem części, do większego remontu

SKRZYNIA
Dwumasa LUK 415041210
Komplet sprzęgła + wysprzęglik LUK 624332433
Śruby do koła zamachowego Ford 4107081
Śruba docisku sprzęgła Ford 1675713
Śruby wysprzęglika   Ford 4558527
Uszczelka wysprzęglika Ford 1024828
Łożysko podpory półosi prawej TOPRAN 302 406
Uszczelka pyłowa łożyska podpory półosi Ford 6757632
Uszczelniacz wału korbowego - przedni REINZ 81-34314-00
Uszczelniacz wału korbowego - TYLNY  REINZ 81-34318-00
Uszczelnienie półosi Ford 1543933
Poduszka szkrzyni biegów MetalCaucho 04899
Olej RAVENOL VSG 75W90 GL4/GL5

SILNIK
Uszczelki pokrywy rozrządu
Uszczelka w płynie Reinzosil
Olej Valvoline VR1 Racing 5W50
Filtr oleju MANN W920/45
Filtr paliwa MANN WK730/5
Filtr kabinowy CUK5141
Olej wspomagania RAVENOL ATF MERCON LV
Płyn do chłodnic OE Ford


ZAWIESZENIE
Sprężyny EIBACH PRO KIT E10-35-004-02-22
Amortyzatory przód Ford 1305647
Poduszka + łożysko amortyzatora przód Ford 2123031
Osłona i odboje amortyzatora Sachs 900 089
Komplet zawieszenia poliuretanowego PRZÓD OLKUSZ FMMK3KKPL3
Stabilizator PRZÓD od zwykłego mk3, GRUBSZY 21mm
Łącznik stabilizatora PRZÓD LEMFÖRDER 25497 02
Sworzeń wahacza PRZÓD LEMFÖRDER 26060 02
Amortyzatory tył Ford 1253785
Poduszka amortyzatora tył Ford 1303626
Osłona i odboje amortyzatora tył SACHS 900 090
Tuleje drążka stabilizatora TYŁ 20mm Poliuretan OLKUSZ KPL1254
Obejma tulei stabilizatora tył Ford 4413741

KLIMATYZACJA
Sprężarka klimatyzacji - używana od Mondeo 2.5
Osuszacz klimatyzacji NISSENS 95330

HAMULCE
Przewody w stalowym oplocie GOODRIDGE SFD1090-4C-EB
Tarcze hamulcowe PRZÓD ZIMMERMANN 610.3709.20
Klocki PRZÓD Ferodo DS 2500 FCP1706H
Klocki TYŁ EBC Yellow Stuff DP41731
Płyn hamulcowy MOTUL DOT 5.1
Zestaw naprawczy zacisku PRZÓD FRENKIT 257918



Zabrałem się też za temat większych hamulców, można powiedzieć że adaptery prawie gotowe, ale muszę poświęcić trochę czasu na dopieszczenie ich, żebym był zadowolony. Chodź to na spokojnie, bo w tym roku na pewno ich nie będę zakładać, gdyż na przód są już nowe tarcze i klocki, a do większych hamulców trzeba zmienić felgi i opony zimówki na 18", a jak na razie są inne wydatki i obecne 17" zimowe mam w bardzo dobrym stanie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Muszę również dokończyć plan składania nowego dolotu na stożku i przepustnicy z thin blade. Kupiłem obudowę filtra powietrza od 2.5, bo jakoś szkoda było mi ciąć moją co mam. A z tamtej odetnę rurę na przepływomierz i stopkę do mocowania nowej osłony filtra.

I chciałbym dołożyć dodatkową chłodnicę oleju do STeka. Wąż do obejścia wymiennika udało się kupić, teraz pozostał jeszcze króciec filtra oleju, który ciężko jest znaleźć, bo mało kto go wykręca i sprzedaje jako osobna rzecz. A z dobrego silnika nikt nie wykręci, bo wiadomo. Chyba , że ktoś zna akurat osobę będącą w posiadaniu tego malucha  :D

Aktualną rzeczą, na którą poświęciłem sporo czas było przywrócenie wyglądu prawie jak z fabryki PRZEDNIEMU zderzakowi.
Był już trochę obdrapany, pęknięty i bez zaślepek. W końcu się zebrałem i zdecydowałem się go naprawić.
3 dni usuwałem starą powłokę lakierniczą, znaczy się z 10 powłok, bo po każdym kto go naprawiał to się tego uzbierało... Następnie zderzak dałem do posklejania, gdyż jest on wykonany z poliuretanu z domieszką włókna szklanego (oznaczenie PUR-GF) i jest to materiał niespawalny, w porównaniu do "zwykłych" zderzaków. Następnie trzeba było odnowić kształt lewej wnęki światła przeciwmgielnego, czyli była mała rzeźba, ale udało się uzyskać ten kształt, który ma być :D Dalej został położony podkład, szlifowanie na mokro P800, baza i klar. Teraz nie ma się czego wstydzić :D

Bo przed zabiegiem upiększającym prezentował się tak... Aż wstyd się chwalić  :stupid:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



A tutaj w trakcie prac remontowych  :P

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



A teraz efekt końcowy  :love:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



A co byście jeszcze polecili wymienić przy okazji jak silnik będzie na wierzchu, albo coś co zapomniałem uwzględnić w częściach wyżej wymienionych.