[Mondeo][MK3] Wybieramy intercooler

bd77, 20.05.2010, 02:53 « poprzedni - następny »

radekrogo

22.03.2011, 23:17 #135 Ostatnia edycja: 23.03.2011, 19:56 by radekrogo
Dlatego chciałbym poznać wymiary Airtec-a , bo może mieć podobna pojemnosc co Polarnego przy większej powierzchni. 

« Dodane: 23.03.2011, 19:56 »

Temp.pow.dolotu (°C)        Strata mocy w %     moc calkowita(CV)
20                                                0%                     200
60                                               3.5%                   193
70                                                 7%                    186
80                                                10%                   180
100                                               13%                  174



Oto co wyskrobalem , tak wiec temp. optymalna dla kopciucha to 20° powyzej niej traci moc , ponizej takze ,niestety nie znalazlem w jakich proporcjach. Tak wiec z ciezkim sercem przyznaje ze parametry IC Polarnego sa ok i wiekszego  nie potrzeba.

wilhelm

Cytat: radekrogo w 22.03.2011, 23:17
tak wiec temp. optymalna dla kopciucha to 20° powyzej niej traci moc , ponizej takze ,niestety nie znalazlem w jakich proporcjach.

chcesz powiedzieć że jak temp w dolocie będzie miała 0° to moc się zmniejszy? :)

radekrogo

No jak logicznie pomyśleć to nie.  :D

radekrogo

Dzisiaj rano mały test wydajnosci seryjnego IC z  Kiwi bluetooth i aplikacjom Torque pod Androidem .
Temp.otoczenia   obciazenie silnika   temp przy dolocie
     3°C                       30%                        25°C
     3°C                       50%                        35°C
     3°C                       80%                        45°C
tak wiec nawet przy niskich temp. zewnętrznych nasz IC puchnie , nawet nie chcę myśleć co będzie latem przy +30°C.
Według tabeli straty mocy są minimalne , nawet latem , ale nie wiem jak to wpływa na stres termiczny silnika i jego żywotność. 


Snajper

Czy IC Polarnego wyrobi przy Hybrydzie?

weksla

jaknajbardziej wyrobi
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

T

Cytat: weksla w 26.03.2011, 13:26
jaknajbardziej wyrobi
Hm... ktoś to już sprawdził?

« Dodane: 26.03.2011, 13:31 »

Cytat: radekrogo w 25.03.2011, 22:46
Dzisiaj rano mały test wydajnosci seryjnego IC z  Kiwi bluetooth i aplikacjom Torque pod Androidem .
Temp.otoczenia   obciazenie silnika   temp przy dolocie
     3°C                       30%                        25°C
     3°C                       50%                        35°C
     3°C                       80%                        45°C
tak wiec nawet przy niskich temp. zewnętrznych nasz IC puchnie , nawet nie chcę myśleć co będzie latem przy +30°C.
Według tabeli straty mocy są minimalne , nawet latem , ale nie wiem jak to wpływa na stres termiczny silnika i jego żywotność. 
Jak mierzyłeś to obciążenie? Jeśli był to "load" via OBD to nie jest to do końca miarodajne w tym kontekście, bo IC najbardziej puchnie jeśli np. przyspieszysz ostro kilka razy z przerwami krótkimi na tyle, ze nie zdąży się wychłodzić.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

radekrogo

To jest dokładnie ''load'' tak jak mówisz to moje obciążenie. Trasa dyla dosyć kreta i pod górę 500m deniwelacji tak wiec było sporo zwolnień i przyspieszeń.   

Polarny

Krótkie przyspieszenie i zwolnienie wcale nie muszą w pełni wygrzać IC. Ale kilka dłuższych już tak - np. żwawe wyprzedzenie 2-3 aut na raz i tak ze 2-3 razy. Wtedy IC dostaje w dupę. No albo po prostu autostrada, 160km/h i trasa pod górkę. A4 i Góra Św. Anny są fajnym miejscem pomiarowym.

Polarny

Hmmm, 160 km/h nie stanowiło dla mnie problemu nawet przed chipem. Spróbuję przy najbliższej okazji ścignąć go i zobaczyć jak to będzie, tylko teraz już po chipie.

radekrogo

Tak mimochodem to nikt nie pomyślał żeby skrócić przewód miedzy IC i dolotem ? Bo jak wiadomo im droga krótsza tym wydajność IC lepsza. 

« Dodane: 26.03.2011, 21:11 »

Noi jeden mechanik francuski mi zapodl temat ze mozna IC przeplukac  , bo z wiekim zachodzi olejel z odmy i skutechnosc spada , ale to chyba tylko w Lagunie   :P

Snajper

Cytat: Polarny w 26.03.2011, 20:29
Hmmm, 160 km/h nie stanowiło dla mnie problemu nawet przed chipem. Spróbuję przy najbliższej okazji ścignąć go i zobaczyć jak to będzie, tylko teraz już po chipie.
Kolego, pod tę górę, z pełnym bagażnikiem ? Wątpię...
Po Chipie mam 150KM, w miarę jakiś moment ale masa robi swoje...
Być może, byłem zawieszony po pracy aż tak, że nie wdusiłem gazu w podłogę...
Skoro wcześniej mi leciał 180-200 więc jest-było i mam nadzieje będzie wszystko w porządku.

GaBB

Polarny to jest Twoj IC?

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://moto.allegro.pl/intercooler-ford-mondeo-mk-3-630x160x70-i1512003682.html

Bo zadziwiająco podobny coś - dałeś im zgodę na wykorzystanie Twojego projektu czy po po prostu ja źle widzę na aukcji :P
-----
Pozdrawiam,
Marcin

Polarny

Cytat: Snajper w 26.03.2011, 21:26
Kolego, pod tę górę, z pełnym bagażnikiem ? Wątpię...
Po Chipie mam 150KM, w miarę jakiś moment ale masa robi swoje...
Być może, byłem zawieszony po pracy aż tak, że nie wdusiłem gazu w podłogę...
Skoro wcześniej mi leciał 180-200 więc jest-było i mam nadzieje będzie wszystko w porządku.
Dlatego napisałem, że sprawdzę i wtedy dam znać. Po prostu raczej nie przypominam sobie, bym próbował ścigać autko pod tą górę szybciej niż 150/160 km/h. Ale to dopiero pewnie na majówkę będzie okazja.

Polarny

No i sprawdziłem. Pełny bak + pasażer. Test rozpocząłem następująco. Utrzymywałem prędkość 120 km/h do momentu, kiedy nie pojawił się dodatkowy trzeci pas ruchu. Wtedy gaz do dechy i na górze miałem wg licznika 195 km/h.
Tak więc Snajper dobrze mi się wydawało.