Przepustnica 65 mm w 2,5 V6

T, 13.05.2010, 08:17 « poprzedni - następny »

eng

nokitel obawiam się, że pomoże jedynie zaślepienie tej dziurki w motylku przepustnicy. Mnie to pomogło. Zaślepiłem to śrubką i nakrętką na specjalnym kleju do gwintów. Zauważcie, że każdy kto pcha do siebie przepustnice od explorera ma ten problem. Motylek mustanogwy nie ma tej dziurki dlatego Tomaszowski tego problemu nie miał.

nokitel

nom tak to wygląda jak gdyby wciąż dostawało się powietrze a krokowiec po chwili dopiero przymykał i regulował ten nadmiar. Ok ja nie będę w śrubki się bawił podjadę i otwór po prostu zaspawam i wyszlifuję. Darek ty masz gazik u siebie powiedz mi czy po przeszczepie jechałeś od razu do gazownika czy jeździłeś na starych ustawieniach ? ja dopiero na przyszły wtorek umówiony jestem na strojenie gazu i wymianę filtrów. Nie wiem czy jeździć na gazie czy nie będzie zbyt uboga mieszanka ? ;P

GrekuPL

jak będzie za ubogo to Ci auto podpowie kontrolką na wyświetlaczu  :evil: :evil: :evil:

Schem

Nic się nie będę bawił żadną śrubką, bo tak ma być.
VSS podaje do kompa informację, że autko się toczy i silnik nie może zgasnąć.
Samochód się zatrzymuje, obroty spadają do prawidłowych...

Heko, proszę mi tu nie siać zamętu :D

Problem o którym rozmawiacie, dotyczy za wysokich obrotów na POSTOJU

Po przeszczepie też tak miałem i trzeba było po prostu pojeździć, żeby się nauczył. To trochę, to było kilkaset kilometrów (tak ze dwa baki)

U MAGa jeszcze dłużej :)

A śrubka jest nastawiona fabrycznie i robi za ogranicznik, żeby motylek nie klapał o obudowę. Chyba, że ktoś się bawił i przepustnica się nie domyka, to wtedy korekcja śrubką jest potrzebna.
Ale generalnie, to się to ustawia przed zamontowaniem TB.
Ma się po prostu szczelnie zamykać.
Cały bajer polega na tym, że pomimo zamknięcia przepustnicy, obroty się trzymają wysoko.
A po jakimś czasie same spadają w magiczny sposób.

A Explo faktycznie mają dziurkę, którą trzeba zatkać, bo inaczej nie ma szczelnego zamknięcia przepustnicy
There's no replacement for displacement

eng

Niestey ile bym nie przejechał baków paliwa u mnie obroty były cały czas zbyt wysyokie. Nie jest prawidłowym, że jak auto się toczy na luzie to obroty są w okolicach 1800. W życiu ma tak nie być i jestem tego pewien jak niczego innego. Toczące się auto nie może samo dodawac gazu ani utrzymywać obrotów powyżej obrotów potrzebnych aby silnik nie zgasł. Jedziesz powiedzmy 100 km/h dajesz na luz i toczysz sie obroty mają być w okolicach 900. Zatrzymujesz się dalej są takie same.  Mierzyłem na hamowni i różnica w gazie i benie była ok 2 koni mechanicznych. Co ciekawe gaz miał więcej Nm bo aż 212 hehe. Nie stroiłem gazu po wymianie przepustnicy.

T

Cytat: Schem w 20.07.2010, 10:03
VSS podaje do kompa informację, że autko się toczy i silnik nie może zgasnąć.
Samochód się zatrzymuje, obroty spadają do prawidłowych...
Auto powinno się toczyć na obrotach bliskich obrotom biegu jałowego i tak jest na seryjnej przepustnicy jak również na 65 mm po odpowiedniej regulacji.

Cytat: Schem w 20.07.2010, 10:03
A śrubka jest nastawiona fabrycznie i robi za ogranicznik, żeby motylek nie klapał o obudowę.
Chyba o innej śrubce mówimy. Ja mówię o tej w korpusie, która służy do regulacji idle air. Pokręć nią z podłączonym elmem to sam się przekonasz. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Schem

Idle air idzie przez silnik krokowy  :D

Mówimy o tej samej śrubce i da się ją tak wkręcić, żeby przepustnica się nie domykała i wtedy obroty są za wysokie. Ale to jest sytuacja nieprawidłowa.
Prawidłowa sytuacja jest wtedy, kiedy przepustnica jest szczelnie zamknięta (zresztą po to jest cięta w klin).
Śruba jest nastawiona fabrycznie i osadzona na kleju.

Toczące się auto ma mieć wyższe obroty, niż auto na postoju, po to, żeby po puszczeniu sprzęgła nie zgasło.
Zepsuty VSS, albo rozpięty powoduje, że auto toczy się na obrotach biegu jałowego.
A co do obrotów biegu jałowego, to nie wiem, czy zdajecie sobie sprawę, ale w Fordzie wynoszą one (dla silników benzynowych) 720 +/- 50 rpm, a nie 900 rpm.

U mnie auto trzyma obroty podczas toczenia (nie zawsze 1800 rpm, czasem 1500) a po zatrzymaniu obroty lecą na 725 rpm.
Więc ja się nie martwię  :D
There's no replacement for displacement

T

Cytat: Schem w 20.07.2010, 19:42
Idle air idzie przez silnik krokowy  :D
Zawór bocznikowy w naszych silnikach nie jest silnikiem krokowym, tylko elektromagnesem, ale mniejsza o to. A co do idle air to po pierwsze idzie przez przepustnicę (w 55, 60 mm jest otwór w motylu, w Mustangowej jest osobny kanalik z ręcznym regulatorem), a po drugie przez zawór bocznikowy, którym może sterować ECU dodając/ujmując powietrze w razie potrzeby. Problem ze zbyt wysokimi obrotami przy zamkniętej przepustnicy 65 mm polega na tym, że idzie przez nią więcej powietrza niż przez standardową. Oczywiście mowa o tej z Explorera lub źle wyregulowanej Mustangowej. Niekiedy ECU po dłuższym czasie zaczyna sobie z tym radzić i odpowiednio inaczej steruje zaworem bocznikowym, ale nie zawsze, pewnie zależy to od tego, jak duża jest ta różnica i na ile zawór bocznikowy działa poprawnie. Niemniej jeśli wszystko jest wyregulowane właściwie, to nie trzeba wyjeździć kilku baków benzyny po resecie żeby obroty były OK tylko są takie jak trzeba praktycznie od razu i u mnie tak właśnie jest.

Cytat: Schem w 20.07.2010, 19:42
Mówimy o tej samej śrubce i da się ją tak wkręcić, żeby przepustnica się nie domykała i wtedy obroty są za wysokie. Ale to jest sytuacja nieprawidłowa.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Cytat: Schem w 20.07.2010, 19:42
Toczące się auto ma mieć wyższe obroty, niż auto na postoju, po to, żeby po puszczeniu sprzęgła nie zgasło.
Ja piszę o aucie toczącym się bez gazu ale z puszczonym sprzęgłem.

« Dodane: 21.07.2010, 08:37 »

Cytat: Schem w 20.07.2010, 10:03
A Explo faktycznie mają dziurkę, którą trzeba zatkać, bo inaczej nie ma szczelnego zamknięcia przepustnicy
Przepustnice 60 mm i 55 mm też mają dziurkę w motylku. ;) Być może w Explorerowej jest ona nieznacznie większa albo więcej powietrza przepływa pomiędzy motylkiem a korpusem (wbrew pozorom zamknięta przepustnica nie jest idealnie szczelna, łatwo to zaobserwować patrząc na nią pod światło) i stąd wynika problem.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

eng

Dokładnie Schemu. 1500 na toczącym się wolnym aucie to zdecydowanie za dużo. Podjeżdżając np pod światła auto niepotrzebnie wyje. Zresztą Heko i Kleber widzieli ten problem w moim aucie i sami wtedy mówili, że tak być nie powinno. Podejrzenia padły na lewe powietrze, walniętą uszczelkę od przepustnicy ew na ten motylek, który właśnie okazał się winny. Obroty maja spadać równomiernie nie mogą się zatrzymywać ani utrzymywać na luzie.

GrekuPL

kurde...tymi obrotami mnie trochę zaciekawiliście...nie zwracałem szczególnie uwagi na nie do nie dawna  :D

jadę sobie, wyrzucam na luz i autko toczy się z obrotami tak 1600-1500 jak wcisnę drugi raz sprzęgło to spadają na 1100 i tak do momentu zatrzymania auta-po zatrzymaniu wpadają na ok. 700  8) krokowiec ma max 3tys km, cały dolot wyczyszczony, kanał od egr-a czysty (egr w pełni sprawny). Na kompie zero błędów, jeździ jak jeździł.

nokitel

tak piszecie o tych 700obrotach na jałowym ... a co jak mam od zawsze minimum 820-880 według kompa

GrekuPL

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.youtube.com/watch?v=eoNVaJA1b98 tak miałem na postoju wiosną  :P

KLUSEK

Co Ci tam za kontrolka miga w lewym rogu ?

Schem

Cytat: GrekuPL w 22.07.2010, 02:35
autko toczy się z obrotami tak 1600-1500 jak wcisnę drugi raz sprzęgło to spadają na 1100 i tak do momentu zatrzymania auta-po zatrzymaniu wpadają na ok. 700

No i właśnie tak ma być mniej więcej, czy 1800 czy 1500 to zależy od prędkości "toczenia". Im wyższa, tym i obroty wyższe.

A w regulacji chodzi o obroty na postoju, jeśli są za wysokie... Jeśli po zatrzymaniu lądują ok. 700, to wszystko gra. :D
There's no replacement for displacement

GrekuPL

CytatCo Ci tam za kontrolka miga w lewym rogu ?

oznacza, że eSTek jest gotowy  :evil: :evil: :evil:



żart oczywista...poduchy wywalają błąd (4 myki to kostka pod siedzeniem-ale mam wiązkę pod krzesłem uwaloną i nie mam czasu znaleźć i kupić i zmienić :( )