[Mondeo][MK3] Wyrzucamy katalizator?

bd77, 24.05.2010, 11:43 « poprzedni - następny »

Polarny

Ja mam wypatroszonego kata od roku, nie mam cycka i problemów póki co nie mam. Nie wydaje mi się, by wypatroszony kat zabijał turbo, a decat nie. Jak zabija, to we wszystkich przypadkach powinno to robić.

heko

...chodzi o dużą pojemność wypatroszonego kata, dekat ma równą średnicę, więc nie ma takich efektów
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

Polarny

Ja to rozumuję tak. Mamy jakąśtam pojemność i ona cały czas jest przecież wypełniona. Zwiększa się tylko ciśnienie. Ponieważ jest to element metalowy, więc to nie jest tak, że nagle turbina jest wolna. Po prostu szybciej pozwala się jej rozpędzić, ale tylko w momencie, kiedy ciśnienie jest niskie. I to nie jest przecież tak, że ciśnienie leci do 2 barów i szybko spada. Na moje on pozwala się rozpędzić w poczatkowym stadium, powiększając pojemność układu, a potem po prostu niewiele pomaga.

Zresztą nawet na wykresie widać, że turbo pompuje i nagle włącza się overboost. Czyli to nie jest tak, że overboost pojawia się w momencie rozpoczęcia ładowania przez turbinę, lecz już w tracie gdy ciśnienie jest jakieśtam.

To mój punkt widzenia, ale mylić się mogę, więc jakby coś gdzieś inaczej, to piszcie.

T

Cytat: Polarny w 02.06.2011, 21:02Czyli to nie jest tak, że overboost pojawia się w momencie rozpoczęcia ładowania przez turbinę, lecz już w tracie gdy ciśnienie jest jakieśtam.
Jeśli ta teoria jest prawdziwa (a tego się raczej nie dowiemy bez dostępu do specjalistycznego oprogramowania do symulacji przepływów), to overboost powinien pojawić się moim zdaniem w okolicach maksymalnego ciśnienia doładowania, w momencie gdy możliwy jest jeszcze przepływ laminarny przez kata, a dalej już nie, oczywiście tylko przez chwile, zanim pojawi się ciśnienie zwrotne z dalszej części wydechu.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Polarny

Raczej tutaj nie chodzi o ciśnienie zwrotne, bo jakby ono tak szybko rosło, to na hybrydach przy oryginalnym wydechu hybryda bardzo dostawałaby w dupę. Raczej chodzi o temperaturę.

T

Cytat: Polarny w 02.06.2011, 22:15Raczej tutaj nie chodzi o ciśnienie zwrotne, bo jakby ono tak szybko rosło, to na hybrydach przy oryginalnym wydechu hybryda bardzo dostawałaby w dupę.
Ale w jakim sensie by dostawała? Przecież przepływ powyżej prędkości krytycznej dla przepływu laminarnego nadal jest możliwy.

Chyba się nie zrozumieliśmy, ja nie twierdzę, że "przyhamowanie" jest czynnikiem najbardziej szkodzącym turbinie, napisałem tylko w jakim momencie w teorii powinien się ten overboost pojawić i dlaczego akurat wtedy. Turbinie szkodzi pewnie najbardziej zbyt wysoka prędkość obrotowa (i wszystko co z tego wynika).

Cytat: Polarny w 02.06.2011, 22:15Raczej chodzi o temperaturę.
Temperaturę czego?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

heko

nie tnijcie się znowu.....Tomasz ma sporo racji (heh, zdarza się) ...
...jeśli fabryczny overboost pokryje się z dodatkowym, wywołanym pustym katem...turbinka wkręca się na moment na spore obroty i to może być spore obciążenie dla niej
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

Polarny

Heko - im większe obroty turbiny tym zarazem większa jej temperatura pracy, gdyż nagrzewa się ona za bardzo, dobrze piszę?

heko

...na temp. turbiny wpływ ma temp. spalin...czyli część gorąca, temp rzędu 800st C to nic nadzwyczajnego...część zimna...tłocząca może 100st C
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

wilhelm

dlaczego ja na seryjnej turbinie i pustym kacie mam "cycek" w tym samym miejscu na wykresie co weksla przy hybrydzie i decacie?

wojoo

Cytat: wilhelm w 04.06.2011, 15:42
dlaczego ja na seryjnej turbinie i pustym kacie mam "cycek" w tym samym miejscu na wykresie co weksla przy hybrydzie i decacie?

Ja znam odpowiedź na twoje pytanie ;)
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

T

Cytat: G-CS w 03.06.2011, 09:57....na temp. turbiny wpływ ma temp. spalin....czyli część gorąca, temp rzędu 800st C to nic nadzwyczajnego....część zimna....tłocząca może 100st C
Jest jeszcze kwestia temperatury samych okolic osi wirnika. Myślę, że może ona bardzo wzrosnąć jeśli turbina zostanie rozkręcona wyraźnie ponad jej założenia konstrukcyjne.

Cytat: wilhelm w 04.06.2011, 16:42dlaczego ja na seryjnej turbinie i pustym kacie mam "cycek" w tym samym miejscu na wykresie co weksla przy hybrydzie i decacie?
Wklej Wasze wykresy do porównania. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

wilhelm

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Adiii

Ja mam troche inne pytanie mianowicie. Czy mozna pozbyc sie tej fali odbitej w układzie wydechowym lub zmniejszyć jej amplitude wyrzucajac tłumik końcowy? Czy obniży to ciśnienie w całym układzie wylotowym? Może to przyhamowuje strumien naędzajacy turbo i jest cycek. Z tego co wycinałem kiedyś katalizator w 1.9 td to nie było strasznie głośno a przelotowy przytłumi dzwiek. Koncowego nigdy nie wyrzucałem.

T

W silniku doładowanym komorowy tłumik końcowy raczej nie pełni żadnej szczególnej roli oprócz wyciszana układu, więc jego usunięcie lub wymiana na przelotowy najczęściej poprawi nieco osiągi, ale czy wpłynie na spłaszczenie tego "cycka" to trudno powiedzieć -- raczej wątpię.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club