Montaż modułu świateł dziennych SD-2.1 w Mondeo MK3

GaBB, 28.02.2011, 13:45 « poprzedni - następny »

GaBB

To jak obiecałem to zamieszczam. Miało być do 15 to jest. :P Moduł obecnie dostępny oznaczony 2.1 a nie 2.0 ma 5 zamiast 6 przewodów i właśnie takim ustrojstwem się zajmiemy.

Potrzebujemy:
-moduł sd-2.1 by kogiel
-3-4 metry kabla (ja użyłem 1,5mm)
-próbnik (bez niego nie otropiłbym kabelków...)
-obcinaczki
-nóż do tapet
-lutownica
-taśma izolacyjna
-koszulki termokurczliwe
-i coś dla siebie - tutaj co kto lubi :P (piwo, wino,wódka)

1. Zaczynamy od demontażu grilla, lamp,pokrywy akumulatora i skrzynki bezpieczników koło niego.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


2. Dobieramy się do kostki reflektora po stronie kierowcy. Podłączamy kabel pod prawy górny pin - od świateł drogowych i łączymy go z pierwszym z niebieskich kabli modułu.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Wszystko izolujemy i zabezpieczamy przed dostawaniem się wody i brudu.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


3. Teraz czas na lampę po stronie pasażera, tutaj w kostce jeden kabel podłączamy analogicznie co wcześniej. Prawy górny od drogowych do niebieskiego w module. Natomiast lewy górny od świateł mijania podłączamy do brązowego kabla modułu - pojawienie się na nim +12v spowoduje wyłączenie modułu przy odpalaniu świateł mijania.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Ponownie izolujemy i zabezpieczamy kable i przewody.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Kable ze strony pasażera pod akumulator przeprowadziłem w uszczelce maski - wydaje mi się to dobrym rozwiązaniem.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


4. Czas podłączyć masę. Ja podłączyłem do miejsca przy nadkolu jak na zdjęciu. Masę łączymy z czarnym kablem modułu.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


5. Na umiejscowienie modułu wybrałem obudowę akumulatora - mieści się idealnie i jest osłonięty przed brudem - i nie zajmuje miejsca pod deską rozdzielczą.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Po zamknięciu obudowy aku i bezpieczników nie widzać go wcale.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


6. Teraz najtrudniejsze czyli przeprowadzenie kabla +12v postacyjkowego od kolumny kierowniczej do modułu.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Kabel poprowadziłem za pomocą "przewodnika" czyli przepchałem gruby przewód z 3żyłowego 220v przez otwór technologiczny gdzie wchodzi wiązka do kabiny i do niego przykleiłem swój przewód i przeciągnąłem.
Od środka wygląda to miejsce tak:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


7. Kabel "postacyjkowego +12v" - żółty wychodzący z wiązki pod kolumną kierowniczą łączymy z czerwonym kablem modułu świateł dziennych.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



I to koniec. Układ po włączeniu zapłonu nie uruchamia świateł - dopiero po wykryciu ładowania przez alternator włączają się światła i gasną w momencie wyłączenia silnika.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Tutaj filmik z działania - kamerę miałem niefortunnie na poziomie lamp więc razi strasznie :P ale widać zasadę działania :)
W razie pytań - służę pomocą :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.youtube.com/watch?v=qgdqNrkkN-c





-----
Pozdrawiam,
Marcin

Cinkciarz

Gabb dobra robota czytelny i dokladny opis efekt pierwsza klasa
Było Mondeo Mk3 2.0 TDCi ST  ...   a jest   ...   Pontiac Trans Am 5.7 GTA   ...    Vw Caddy 1.4  ...   Suzuki GSX-R K7 600

jedros1

Bardzo fajnie opisane :D Brawo Marcinie...
Tylko moje pytanie.... Po co ci TO skoro masz zwykłe H7 ??? ( kolejny bajer w twoim Modo ) ??????
Pozdrawiam Andrzej

GaBB

Bo będą bixenony...wiec montaż na wyrost :) a teraz cieszy mnie to ze w ciągu roku 3 razy musiałem wymieniać diody od podświetlenia zegarów...a tak to się w dzień nie świecą i nie odpalają i gaszą co chwile...co może je zabijać...Także chwilowo jest to bajer :P
-----
Pozdrawiam,
Marcin

Cinkciarz

Cytat: jedros1 w 28.02.2011, 14:34
Bardzo fajnie opisane :D Brawo Marcinie...
Tylko moje pytanie.... Po co ci TO skoro masz zwykłe H7 ??? ( kolejny bajer w twoim Modo ) ??????
Pozdrawiam Andrzej

Andrzej ja myślę ze to po czesci też dla bajeru bo jak dotąd osobiście nie spotkałem mondeo żeby tak miał lampy przerobione w sumie trik całkiem dobry bo przerabia sie wtyczki np tak jak w moim przypadku mogę założyc zwykłe reflektory i moge zmienić na bixenon a wtyczka ta sama wydawalo mi sie ze przerabia sie cos w lampie ;)

taki system też byłby spoko

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.youtube.com/watch?v=vX3C5FDSQ0Y
Było Mondeo Mk3 2.0 TDCi ST  ...   a jest   ...   Pontiac Trans Am 5.7 GTA   ...    Vw Caddy 1.4  ...   Suzuki GSX-R K7 600

Polarny

No i super GaBB, bardzo dziękuję za opis. Teraz trzeba będzie się zabrać za to.

weksla

no to jesteś gość:) dobry opis, ja jednak nie mam lokum do założenia tego w obecnych warunkach atmosferycznych :(
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

jedros1

Cinkciaż taki system Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.youtube.com/watch?v=vX3C5FDSQ0Y To jest to samo co SD - 2 , takie samo zachowanie lamp , i podłączenie.... Wejdz na jego strone www i porównaj z SD - 2 :D to samo

Cinkciarz

Cytat: jedros1 w 28.02.2011, 15:42
Cinkciaż taki system Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.youtube.com/watch?v=vX3C5FDSQ0Y To jest to samo co SD - 2 , takie samo zachowanie lamp , i podłączenie.... Wejdz na jego strone www i porównaj z SD - 2 :D to samo

Miałem raczej na myśli, ze tutaj zamiast świateł drogowych są wykorzystane lampy halogenowe, ale zasada dzialania identyczna
Było Mondeo Mk3 2.0 TDCi ST  ...   a jest   ...   Pontiac Trans Am 5.7 GTA   ...    Vw Caddy 1.4  ...   Suzuki GSX-R K7 600

Polarny

Co podepniesz do zasilania to nie ma znaczenia. Tak więc drogowe, mijania, halogeny czy nawet kierunki - nie ważne.

eng

Troszkę "ZEZA" ma mondeo z takim patentem hehe ;)

Cinkciarz

Cytat: eng w 28.02.2011, 19:23
Troszkę "ZEZA" ma mondeo z takim patentem hehe ;)

I to go właśnie wyróżnia, fajnie wygląda
Było Mondeo Mk3 2.0 TDCi ST  ...   a jest   ...   Pontiac Trans Am 5.7 GTA   ...    Vw Caddy 1.4  ...   Suzuki GSX-R K7 600

T

Cytat: Cinkciarz w 28.02.2011, 19:51
I to go właśnie wyróżnia, fajnie wygląda

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

weksla

wygląda świetnie właśnie z zezem
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

Polarny

Wczoraj także i ja zamontowałem ten moduł. Puszczając przewody dodatkowo oplotłem je taką materiałową taśmą, która zabezpiecza przed przecieraniem.

Opis GaBBa tak naprawdę mocno skrócił mi robotę, bo po prostu skupiałem się na podłączaniu do wskazanych miejsc, a nie szukałem "który to będzie plus po stacyjce...". Tak więc ogromne dzięki GaBB za ten opis, bo skrócił czas podłączania pewnie tak o ze 2 godziny (a i tak siedziałem 4h nad tym, bo zabawa w oploty naprawdę zajmuje dużo czasu).

Podłączając u siebie zastanawiałem się dlaczego podpiąłeś się dwoma przewodami pod reflektor po stronie pasażera, a nie po stronie kierowcy. Ja wpiąłem się po stronie kierowcy - zawsze to mniej przewodów.

W kwestii masy, to po wyjęciu reflektora lewego (kierowcy) mamy przyłącze do masy, więc oczkowym uchwytem tak się przyłapałem.

Sam układ umieściłem gdzieś indziej, bo Ty GaBB masz nieco mniejszy (gabarytowo) akumulator niż oryginalny i stad masz miejsce tam. Ja mam pełnowymiaryowy akumulator (zresztą oryginalny Forda z 2004, co mnie przeraża co zimę, że jeszcze dycha), więc nie ma mowy by wcisnąć tam układzik. Natomiast z racji posiadania stożka stwierdzam, że dobrym miejscem jest właśnie przestrzeń za stożkiem. Jest tam sucho i dużo miejsca, więc idealnie.

W ogóle to stwierdzam, że zamontuje sobie jeszcze dodatkowe gniazdo z bezpiecznikiem. W ten sposób po pierwsze mam jakieśtam dodatkowe zabezpiczenie, a wyciągając bezpiecznik odłącze układ w razie potrzeby. Rozumiem, że taki bezpiecznik montuje się na linii plusowej?