Letnie opony

yoseph, 11.03.2011, 17:15 « poprzedni - następny »

KrisSz

U mnie wydech zagłusza hałas opon a na pewno nie będą sztywniejsze niż seryjne 235/35/19
Pozdrawiam

K

sseebbaa1

Pojawił się nowy test opon letnich przeprowadzony przez niemiecki ADAC.


W tym roku testowane rozmiary to:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.185/65R15


oraz zdecydowanie ciekawszy rozmiar :D
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.225/45R17


ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

weksla

Wiele razy dobre pozycje zajmują continentale 5 a ja jakoś średnio lubiałem te opony. Np zdecydowanie lepiej jezdzi mi się na Brigstonie Pontenza S001
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

bishop

Cytat: sseebbaa1 w 28.02.2016, 23:02Pojawił się nowy test opon letnich przeprowadzony przez niemiecki ADAC.
Te wszystkie testy zaczynają być dobrą ściemą: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://moto.pl/MotoPL/1,88389,19695445,nokian-przylapany-na-oszustwie.html
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

TAM

Finowie się przyznali, ale oszukują praktycznie wszyscy, to żadna nowość. Dlatego jedyne warte uwagi testy to opinie zwykłych użytkowników, jednak ze zrozumiałych względów takie testy zaczynąją się pojawiać dopiero po kilkunastu miesiącach od pojawienia się nowej opony na rynku.

sseebbaa1

Tutaj wyniki ADAC 2016 dla opon letnich, ale w dużo czytelniejszej formie :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.oeamtc.at/media/download/2016.02.23/14562169449784.pdf



Cytat: TAM w 01.03.2016, 11:27opinie zwykłych użytkowników
TAM tylko musisz pamiętać, że jak zwykły uzytkownik powie, że na oponach X nigdy nie wpadł w poślizg i dlatego uważa, że opony X są super i najlepsze na jakich jeździł, to wcale nie oznacza to rzetelnej opinii.

Żeby taka opinia miała jakąś wartość, to jednak musiałaby pochodzić od osoby obeznanej z motoryzacją, a zwłaszcza z techniką jazdy stojącą na wyższym poziomie, niż "zwykłego użytkownika".
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

ethernal

Wg. mnie, aby test był rzetelny, poza odpowiednią metodologią jego przeprowadzania, fima/instytucja przeprowadzająca test powinna incognito kupować opony biorące udział w teście na rynku (sklep, serwis oponiarski itp) nie informując o tym producentów. Wówczas takie testy miałyby sens, a do tej pory było tak, że atestujący zwracał się do producenta o dostarczenie opon do testów co naturalnie skłaniało do nadużyć.

TAM

01.03.2016, 14:23 #187 Ostatnia edycja: 01.03.2016, 14:27 by TAM
Cytat: sseebbaa1 w 01.03.2016, 11:39TAM tylko musisz pamiętać, że jak zwykły uzytkownik powie, że na oponach X nigdy nie wpadł w poślizg i dlatego uważa, że opony X są super i najlepsze na jakich jeździł, to wcale nie oznacza to rzetelnej opinii.
Oczywiście, ale takie opinie należy ignorować. Na szczęście zazwyczaj jest dość konkretnych opinii, żeby wyrobić sobie zdanie.

« Dodane: 01.03.2016, 14:27 »

Cytat: ethernal w 01.03.2016, 13:15fima/instytucja przeprowadzająca test powinna incognito kupować opony biorące udział w teście na rynku (sklep, serwis oponiarski itp) nie informując o tym producentów.
Są takie testy! Ale jest ich po pierwsze mało, bo nikt nie chce wydawać mnóstwa kasy z własnej kieszeni, a po drugie producenci bardzo nie lubią takich testów - jest silne lobby aby maksymalnie utrudnić rozpowszchnianie niewygodnych informacji...

sseebbaa1

Widziałem testy gdzie wyraźnie było napisane, że testujący kupowali na własny rachunek opony ze zwykłej dystrybucji.
Ale wiadomo te zapewnienia mają sens tylko wtedy, gdy nie doszło pod stołem do wymiany informacji... Bo co to za problem wyposażyć cały sklep w lepszy asortyment, gdy wiemy, że tam akurat "losowo" będą wybierane opony :)


Czyli jak zwykle trzeba z rozsądkiem podchodzić do wszystkiego co widzimy i słyszymy. Najlepiej to wyciągać jakąś średnią z tych testów (najlepiej porównawczo różnych instytucji) oraz pomocniczo posiłkować się opiniami użytkowników, ale z zaznaczeniem, że muszą to być ludzie obeznani w praktyce ze sportem motorowym.
"Zwykły" kierowca, który w życiu nie doprowadził do poślizgu kół (a jak doprowadził, to z reguły nad tym nie panował) nie za wiele może powiedzieć o granicy przyczepności. Ludzie, którzy czerpią więcej przyjemności z katowania :) auta mogą z reguły coś więcej powiedzieć.
(katowanie to brzmi źle, ale tylko tak możemy sprawdzić granice auta - zgodnie z powiedzeniem: żeby wiedzieć jak daleko można się posunąć, trzeba posunąć się za daleko)

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

Nowy zakup do S-Maxa :)

GOODYEAR EAGLE F1 ASYMMETRIC 3
225/55R17 101W

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

ethernal

Bieżnik taki niepozorny jak na topową oponę producenta opon klasy premium ;)

bmarcin

U mnie dzis wjechały zLine'y.
Pierwsze km wskazują ze jest głosniejsza niż Conti5, więcej info jak się opona ułozy :)

sseebbaa1

Zapomniałem dodać, że opony GOODYEAR EAGLE F1 ASYMMETRIC 3 225/55R17 101W mają rant ochronny!
Przy tak wysokim profilu opony (55) nie jest to wcale regułą, a więc warto tę informację zaznaczyć.


Tak wygląda RIM PROTECTOR:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Jeżeli ktoś nadal nie wie na co patrzeć, to tu producent zaznaczył :stupid: :
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

Wrażenia z jazdy S-Maxem na niedawno zamontowanych Goodyearach F1 Eagle Asymmetric 3 - bardzo pozytywne!

Początkowo jednak myślałem, że opony są jakieś dziwnie miękkie i w długich zakrętach niepokojąco bujają autem.
Podejrzewałem już nawet, że są zbyt słabo napompowane (bo przy odbiorze auta nie spytałem mechaników ile nabili w koła).
Zatem sprawdziłem ciśnienie i wyszło, że każde koło ma 2,5 bara. A więc OK.

Okazało się jednak, że zbyt wcześnie chyba chciałem testować opony od ich założenia. Wygląda na to, że 200 km przejechane w trasie od nowości opon nie usunęło prawidłowo zewnętrznej warstwy opon, która raczej ma za zadanie zamykać porowatość gumy, aby podczas oczekiwania na sprzedaż nie zestarzała się zbyt mocno.

Teraz już po dotarciu bieżnika (zwłaszcza w kilku, kilkunastu ostro przejechanych zakrętach) opony przestały bujać - a będąc konkretnym - zaczęły po prostu kleić do asfaltu. To co wcześniej odbierałem jako miękkość i niestabilność opony było w rzeczywistości delikatnym puszczaniem i łapaniem przyczepności właśnie na skutek tej zewnętrznej (ochronnej) warstwy opony, która nie jest tak przyczepna.
Potwierdziło się, że nowa opona zawsze musi się "ułożyć", a tak naprawdę trochę zetrzeć.

Teraz już mogę jeździć S-Maxem tak jak lubię i połykać w zakrętach nawet lekkie kompakty :)
Oczywiście jak dłużej pojeżdżę, to zweryfikuję swoją ocenę, ale opona zapowiada się nieźle!


Jeden kolega z FCP prosił mnie o zdjęcia jak uginają się opony już na aucie, bo słyszał, że te GY mają miękkie ścianki i robi się balon na dole.
Ja nic takiego nigdy nie słyszałem o tych oponach, ale dla uspokojenia kolegi zrobiłem zdjęcia z takiego ujęcia, aby było widać te ugięcie.

Na poniższych zdjęciach auto jest puste, w zbiorniku 1/4 paliwa, a wszystkie opony napompowane po 2,5 bara:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Pozdrawiam! 8)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

Na osiedlu namierzyłem zaparkowaną Hondę Civic Type-R i dzięki temu dowiedziałem się, że przegapiłem premierę fajnej opony :o

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Continental ContiSportContact6.
Wcześniejszy model ("5") był w ścisłej czołówce wszystkich testów, więc i następca powinien być super.
Jak na razie nie widziałem testów CSC6.

Akurat na Hondzie była opona w rozmiarze, który zainteresuje chociażby posiadaczy Focusów RS :)
235/35R19

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy