ST170 kondycja silnika, zmienne fazy długości... jak to w końcu jest ?

NeroN, 16.05.2011, 12:37 « poprzedni - następny »

NeroN

Witam,

jak to w kocu jest z tym silnikiem.
Przy poszukiwaniu inof w internecie natykam się na opisy ze ma zmienne fazy rozrządu i długości kanałów dolotowych.
Inne że tylko kanały.

Przy jakich pbrotoach dokładnie następują te przełączenia etc.

Będę chyba jechał oglądać jednego STka to Czech to bym chciał wiedzieć na co dokładnie zwrócić uwagę.

Pzdr
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

Es

Hej

Jest w tym aucie pokombinowane z głowicą, są ostrzejsze wałki i zmienne fazy. Tak w skrócie.

Co do sprawdzenia zużycia silnika to, jak w każdym 16v, im wyższe obroty tym lepsze przyspieszenie, w tym modelu do ok. 7300 obrotów. Z zakupem używki jest zawsze loteria i wszystkiego nie da się sprawdzić. Auto ma rwać do przodu i tyle...  ;)

Powodzenia

NeroN

A przy jakich obrotach następuje przełączenie ?
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

Es

Widziałem, że yoseph wspomina coś łopatologicznie na ten temat w opisie swojego autka.

mariost

Witam. Postaram się pomóc na tyle na ile poznałem to auto. ST170 ma zmienne fazy rozrządu które "aktywne" są po 5000 tyś. obr/min , auto wtedy jak na N/A zaczyna już dość dobrze iść. Do tej wartości też jest całkiem dynamicznie gdyż od około 2500 rpm. dostępne jest już około 85 proc. momentu. Ja to sobie na długiej prostej przy 80km/h "dawałem" szóstke i sandał po 5000 rpm. powinieneś poczuć  "ciąg". Jeśli chodzi o zmienną geometrie dolotu tzw. IMRC-zaglądając pod puszkę filtra powietrza, najlepiej widać jak przyświecisz lampką, można też obudowę rozebrać, więc znajdziesz tam taki mały okrągły klips do którego dopięta jest linka, po szybkim depnięciu w pedał do ponad 5000 rpm. klips ten ma przeskoczyć w przód to oznacza prawidłowe działanie sterownika. Możliwości awarii na ogół są trzy:
-zerwanie linki,
-rozpadnięcie się klipsa (plastikowego zresztą),
-awaria elektronicznego sterownika,
Więcej na tan temat poczytasz na forum Focusa. Pozdrawiam i polecam to auto. Reszta rzeczy to myśle że rutynowa kontrola jak w przypadku każdego samochodu.  :)

« Dodane: 18.05.2011, 21:12 »

...inny sposób na sprawdzenie działania IMRC:
dwójka-bezgaz i pedał... po 2500 rpm. powinieneś poczuć wyrażne "wciśnięcie"...tzn. że jest ok... aż do 7300 to sie chyba jednak nie zakręci, u mnie tuż przed tą wartością "odcina"  ale nigdy nie ma czasu sprawdzić tego dokładnie bo na 2 masz już wtedy 120 km/h poza tym ja go wtedy słucham a nie patrze na obrotomierz (a dżwięki przy tej "odcince" nawet dość fajne wydobywa) :)

NeroN

Dzięki za info ale skupiłem się NA RAZIE poszukiwaniach ST220, dokładając niewiele dostajemy wiele ;)
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

wilhelm

Cytat: NeroN w 19.05.2011, 10:10
Dzięki za info ale skupiłem się NA RAZIE poszukiwaniach ST220, dokładając niewiele dostajemy wiele ;)

bierz MAGowego :D

mariost

Cytat: wilhelm w 19.05.2011, 15:55
bierz MAGowego :D
...to prawda...powodzenia w poszukiwaniach...

NeroN

No wiem wiem - mam dwa jako opcja na oku jeden MAGa, drugi pilota :)

Ale szukam czegoś innego :)
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]