Jeszcze inny UIM do naszych V-ek

T, 18.05.2011, 19:59 « poprzedni - następny »

T

Mało kto chyba wie, że do naszych V-ek pasuje pnp jeszcze jeden górny kolektor, a mianowicie ten z Taurusa/Sabla 3.0 DOHC z lat 96-99.

Wygląda on tak:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Tak, wzrok Was nie myli, ten kolektor ma tylko 6 kanałów i konstrukcję wizualnie podobną do tego z ST220. Każdy kanał rozwidla się na dwa przy końcu. W Taurusie/Sablu był taki sam LIM jak u nas, jest też IMRC.

Brzmi dziwnie? No właśnie. Ale z jakiegoś powodu zastosowali ten kolektor, a nie zwykły z 2.5. Może jest sens go wypróbować?

Dotarłem do opisu na którymś z amerykańskich for, z którego wynikało, że UIM ST200 jest jednak lepszy. No, ale ten gość mówiąc krótko lekko popsuł kolektor z Taurusa/Sabla, a pomiarów dokonywał "dupohamownią" więc nie biorę jego wyników do końca poważnie. Jak gdzieś namierzę taki kolektor, to chyba sprawdzę z ciekawości co i jak. ;)

Co o tym myślicie? ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

nokitel

alternatywa dla zajebiście drogiego kolektora od st200 ... nom może to faktycznie będzie jakiś dobry sposób a przede wszystkim tańszy na przerobienie zwykłych v-łek. Szczerze to gorzej wygląda ale jak sie nie ma co sie lubi to i to ok :)

T

Pytanie jak działa. Obawiam się, że może być jednak gorszy niż kolektor ST200. Ale któż to wie. Jak dorwę taki to przetestuję z ciekawości i napiszę co i jak.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

nokitel

nie koniecznie gorszy ... jeżeli jest do 3l to powinien mieć lepszą przepustowość powietrza tak mi się wydaje. Chociaż tak patrząc na zdjęcia i porównując do st220 to ma dość wąskie te rury dolotowe

T

Ale ten silnik miał ok. 200 KM sporo poniżej 6000 rpm, obawiam się, że ten kolektor może być słaby w zakresie 6000-7000 rpm.

Kolektor ST200 ma na pewno większą sumaryczną średnicę kanałów (no, ale nie tylko to się liczy), poza tym ma te kanały polerowane.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

gorilla666

trzeba faktycznie w reke to chwycic bo temat jest warty zainteresowania w/g mnie
Adam  603-78-75-73

T

Tutaj więcej zdjęć:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.contour.org/ceg-vb/showthread.php?63950-3-Liter-intake-on-2.5
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Saliwawa

I jak ktoś to wypróbował ?

T

Elf z CKP kupił i miał założyć i zhamować, ale nie wiem, czy już to zrobił. Chyba nie, bo jeszcze się na CKP nie chwalił. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

caqerr

Nie założył jeszcze na pewno :P

T

Skąd wiesz? :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

caqerr

Z Dawidem często rozmawiam :D

wilhelm

Elf często wpada na krakowskie spoty mkp

TOMY

Witajcie

Czy ktoś może miał w rękach UIM z taunusa SHO V6? wygląd ma świetny, tylko czy będzie pasował?

A może z forda scorpio 2,9 cosworth BOB? i z tego co pamiętam średnice zaworów ssących są większe od ST220, wydechowe chyba też. Wiem że to inny silnik niż duratec ale może po pewnych przeróbkach udałoby się go zamontować

Może miał ktoś w ręku któryś z tych kolektorów albo wie coś o nich i może podpowiedzieć.

Pozdro dla znajomych:)

T

Żaden z nich nie będzie pasował.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club