HKS SSQV BOV w TDCI

wilhelm, 31.05.2011, 20:42 « poprzedni - następny »

wilhelm

jak w temacie  ;)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.youtube.com/watch?v=2wieJi9AGK4

T

Ale wieś...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Polarny

Brzmi trochę jak dźwięk ciężarówki która spuszcza ciśnienie z układu. A ma to jakieś praktyczne zastosowanie, czy tylko +2 do respect na osiedlu?

auchim

I minus kilka KM i Nm, totalny bezsens

Polarny


wilhelm

bo u nas w TDCI 100% powietrza idzie do silnika, a żeby zrobić takie "psss..." potrzebne jest powietrze, więc ze 100% robi się trochę mniej i turbo musi to nadrobić.

T

Wątpię, żeby ten gadżet odbierał moc (jeśli jest dobrze wykonany), ale pewnie pogarsza nieco reakcję na gaz.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

U mnie po mieście jeździ taka Puma z gwizdkiem w wydechu... Kojarzy mi się z tym samym ;P

A serio... Po co wam to ?
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

wilhelm

po nic, wrzuciłem jako ciekawostkę :D

« Dodane: 02.06.2011, 14:27 »

ja mam już wystarczająco ch....owa reakcję na gaz bez blow off'a :)

Polarny

Ciekawostka jest i moim zdaniem warto rozmawiać o takich, nawet jak nie są fajne. Zresztą, nie uważam, że należy obrażać kogoś za to, że coś takiego mu się podoba.

Wracając do tematu - ktoś może rozpisać dokładnie jak coś takiego działa, kiedy i gdzie oraz jak następuje spuszczenie ciśnienia etc?

T

W silniku benzynowym masz przepustnicę, która po zdjęciu nogi z gazu się zamyka, a rozpędzone turbo nadal pompuje i BOV służy do tego, żeby to ciśnienie w dolocie w takim momencie zredukować. W dieslu nie ma przepustnicy, po zdjęciu nogi z gazu ecu po prostu przestaje podawać paliwo, więc montowanie tam BOV nie ma żadnego sensu. BOV w dieslu to nic więcej jak wiejski gadżet zakładany wyłącznie dla efektu dźwiękowego.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Ry2y

W dieslach sapanie to wieś a w benzynach nie? Hehe... przecież benzynowcy też zakładają bov'y dla sapania. Normalnie przecież turbo benzyny nie sapią jak wyjeżdżają z fabryki, poza tym lepiej ciśnienie upuścić z powrotem przed turbinę w układzie zamkniętym, zamiast spuszczać w atmosferę.

Ogólnie jak ktoś się zapyta o bov'a do diesla to wszyscy jeżdżą po nim, że jest wieśniak, a jak się wejdzie na forum subaru, albo audi, to benzynowców bardziej interesuje który bov ma fajniejszy dźwięk, a nie czy warto go montować.

T

Ry2y, po prostu BOV w dieslach nie spełnia żadnej roli, to trochę tak, jakby zamontować FMIC w wolnossaku, bo fajnie wygląda -- śmieszne, prawda?

Poczytaj do czego to służy: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.proracingtechnology.com/html/dv_ver_bov.html
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Ry2y

Ja wiem do czego służy :) A to porównanie BOV vs. DV ze strony producenta blow off'ów... to jakby na stronie bmw, czytać artykuł porównawczy BMW vs. Honda :)
Mówię tylko, że chłopaki w benzynach wolą zamontować BOV niż porządny DV tylko dlatego, że fajnie syczy. Ile wcześniej się naczytałem jak to w 1.8T wkładali BOV'y mimo iż źle działał, gdyż przepływka podawała inną wartość ilości powietrza i komp zwiększał dawkę paliwa i było za bogato. Fabryczny DV dawał radę, ale oni chcieli tego bajeranckiego sapania.

Ja też nie widzę sensu praktycznego we wkładaniu bov'a do diesla, ale nie uważam tego za wieśniackie. Naprawdę fajnie brzmi. Równie dobrze może być wieśniacka tylna listwa w st 220 bo udaje spojler i tylko wygląda, a nie dociska tyłu samochodu.

T

Cytat: Ry2y w 03.06.2011, 15:04to jakby na stronie bmw, czytać artykuł porównawczy BMW vs. Honda
Chodziło mi tylko o zasadę działania. :)

Cytat: Ry2y w 03.06.2011, 15:04Mówię tylko, że chłopaki w benzynach wolą zamontować BOV niż porządny DV tylko dlatego, że fajnie syczy.
Fajnie syczy, ale przy okazji spełnia też swoją rolę. W dieslu nie służy do niczego. Nie lubię aut które próbują udawać coś, czym nie są. Mam prawo? ;)

Cytat: Ry2y w 03.06.2011, 15:04Równie dobrze może być wieśniacka tylna listwa w st 220 bo udaje spojler i tylko wygląda, a nie dociska tyłu samochodu.
Przesadne ospojlerowanie to moim zdaniem jak najbardziej wiejski tuning. Jeśli chodzi o fabryczne elementy aerodynamiczne Forda, to żebyś się nie zdziwił, bo one często naprawdę działają i coś dają. Aczkolwiek nie wiem, czy dotyczy to też tego spojlerka. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club