Tuning Duratec'a 2,5Turbo ... co i gdzie szukać?

MAG, 11.06.2011, 19:02 « poprzedni - następny »

MAG

Ponieważ jakimś dziwnym trafem nie ma tu jeszcze żadnego watku dotyczącego tuningu tego silnika, to postanowiłem takowy załozyć ...  :D

Z tym, że bardziej jako pytanie z mojej strony, gdyż powoli (ale dosyć zdecydowanie) zamierzam podjąć kroki aby powrócić na łono silników benzynowych z krótkiej wycieczki w TDCI ...

Zamierzam sprzedać swojego S-Max'a 2,0TDCI, a jako że sam S-Max jako taki jest dla mnie wprost idealnym rozwiązaniem ze względów rodzinnych, to zamierzam kupić wersję napędzana silnikiem 2,5T ...

No i w związku z tym pytanko, gdzie szukać gratów aby osiagnąć przynajmniej 250-270kucy w tym motorze, bo same podstawy sa oczywiste, czyli:
- duzy IC
- decat
- downpipe
- wydech catback
- ...?


Co dalej, a moze przede wszystkim co i gdzie z wyżej wymienionych rzeczy najlepiej zakupić - czyli sprawdzona jakość za rozsądna kasę?
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

T

Większe turbo. :)

I pogooglaj jakie zmiany były w T5R i podobnych wersjach.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

MAG

Cytat: Tomasz w 11.06.2011, 19:07
Większe turbo. :)
Widziałem ofertę BSR'a chyba - gruuuuuuubo to kosztowało ...

Chyba żeby hybryde zrobic, ale pytanie czy ktoś to juz tutaj "przetrenował" ...

Tak czy siak, w moim akurat przypadku raczej byłby to MOD już absolutnie finalny, gdyby się okazało, że chciałbym zrobić najmocniejszego w Polsce S-MAx'a ...

hmmm, a kolektor z turbiną w Volviaczu są dokładnie takie same jak u Forda?
bo wtedy moznaby poszukać cosik w używce z R-ki ...

No i kwestia, czy początkowe części wydechu by podpasiły z wersji R, bo to tez by uprościło poszukiwania i znacznie obnizyło koszty modyfikacji w przypadku znalezienia takich uzywek ...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

heko

...mam wyniki Bluefina w 2.5t :D
...jutro robię w innym chipsa...


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

T

W sumie jak na gotowca nie wyszedł źle, ale z tym co obiecują na stronie ma to raczej mało wspólnego.
Powinno być 217 KM -> 260 KM, a jest 212 KM -> 236 KM.

« Dodane: 18.07.2011, 23:12 »

PS. Dlaczego on ma takie małe straty? Tylko 30 KM przy 6500? To raczej dziwny wynik. Czy to auto nie jest czasem popsute? ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

heko

pomiar na 4b więc straty mniejsze...a na wyższym z wyłączonym esp przymyka przepustnicę powyżej 5500obr.
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

wilhelm

czyli jednak można shamować tylko że na 4 biegu?

« Dodane: 19.07.2011, 00:41 »

mam na myśli mondka

T

Cytat: G-CS w 19.07.2011, 00:20pomiar na 4b więc straty mniejsze...a na wyższym z wyłączonym esp przymyka przepustnicę powyżej 5500obr.
A np. jakaś nieszczelność w dolocie nie mogłaby w teorii dać takiego efektu na wykresie (niższa moc + mniejsze straty)?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

heko

212KM w serii...w Mondeo 2.5t to świetny wynik ...a straty nie mają nic do tego...jeśli jadę 200km/h, straty max dochodzą do 20..30KM...to samo auto jechane do 250km/h będzie miało straty max rzędu 50...60KM..to tylko fizyka/matematyka
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

T

Cytat: G-CS w 19.07.2011, 01:49...a straty nie mają nic do tego...
Wiem czym są straty z fizycznego punktu widzenia, ale ciekawi mnie w jaki sposób mierzy je hamownia. Czasem nie estymuje ich na podstawie tego, w jakim tempie silnik wytraca prędkość obrotową po właściwym pomiarze?

Cytat: G-CS w 19.07.2011, 01:49jeśli jadę 200km/h, straty max dochodzą do 20..30KM...to samo auto jechane do 250km/h będzie miało straty max rzędu 50...60KM.
Z czego wyszły Ci akurat takie wartości?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

heko

przy pomiarze mierzony jest moment na kołach i przeliczany z obrotów na moc, oczywiście generowane są straty, tarcie opon na 4 rolkach, przegłuby, dyfer, skrzynia...po zakończonym pomiarze silnik jest wyprzęgany i reszta toczy się do zatrzymania, powiedzmy ok. 30..40 sek. ....same rolki są b. ciężkie i lekko łożyskowane i bez oporów jakie wytwarza ukł, napędowych, kręciły by się teoretycznie bez końca, w praktyce jest to ok. 15min.!!! (hamując motocykl wytaczanie takiej Hayabuzy z 300km/h trwa ok. 4...6min) i właśnie wtedy wyliczane są straty, a na koniec dodawane są do wyniku pomiaru mocy
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

T

Cytat: G-CS w 19.07.2011, 02:09po zakończonym pomiarze silnik jest wyprzęgany i reszta toczy się do zatrzymania, powiedzmy ok. 30..40 sek.
W takim razie rzeczywiście nie ma za bardzo możliwości zaniżenia strat mocy na skutek jakiejś awarii samego auta. Dzięki za wyjaśnienia. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

MAG

Troszke poniose wątek

Jest tu paru chłopaków z FFII ST - może byście napisali co gdzie kupiliscie (i za ile jesli to nie tajemnica).

Znowu pojawiła sie u mnie szansa na przesiadke na S-Maxia z tym 2,5T pod maską i chciałbym wiedziec gdzie sie udać po poszczególne elementy niezbedne w tym aucie typu downpipe, IC itp ...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

heko

..od 2 dni męczę się s ST-kiem, przyjechał szarpiąc motorem, jedyne mody to actuator i blow off
...podobno po montażu zaczął szarpać, więc szukałem, gmerałem, stroiłem i nic, dopiero późnym wieczorem zajrzałem do świec, a tu lipa...i wszystko jasne
...dzisiaj założyłem nowe i zacząłem strojenie, najdłużej zajęło mi wyregulowanie cięgna od actuatora, po każdej poprawce ( na podnośniku ) powtórny wjazd na rolki...
...bez odblokowania wlotu pow. zasłoniętego sterownikiem, większego IC (temp na dolocie do 90st!!) więcej nie zrobię...jutro pozostaje mi "wyprostować" kreski



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

MAG

Heko, a powiedz, tak na przyszłość - gdyby w końcu udało mi się zakupić tego upragnionego 2,5T, to czy jesteś w stanie zamontować IC oraz zrobić/zamontować downpipe'a i zrobić u siebie w warsztacie wszystkie niezbędne przeróbki z tym związane (w tym dolot i wydech)???

Mam na oku S-Max'a z walniętym silnikiem i jesli uda mi się mojego opchnąć za sensowna kasę, to bym się na tamtego zdecydował.

Miałbym wtedy jakieś 10-12koła na naprawę/wymiane silnika i od razu możnaby sie wtedy pokusic o kompleksowe podkrecenie go ...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0