Tuning Duratec'a 2,5Turbo ... co i gdzie szukać?

MAG, 11.06.2011, 19:02 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

17.11.2014, 11:14 #240 Ostatnia edycja: 17.11.2014, 11:19 by sseebbaa1
A ma ktoś może jakieś zdjęcia pokazujące różnice w samym bloku silnika pomiędzy RS mk2 a ST mk2?

Szukałem w sieci, ale jakoś nie znalazłem zdjęć.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

thomas198

Na zdjeciach nie zobaczysz różnicy między blokami , sa inne tłoki, korby ,walki rozrządu, turbo ,wtryski, wiazka elektryczna ,sterownik, chlodniczka oleju , inne sprzeglo . Ale jesli chodzi o sam blok i glowice czy skrzynie biegow to z zewnątrz niczym sie nie różnią. 
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/

weksla

Właśnie to byłoby najlepsze,aby zobaczyć różnice obrazowo?
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

weksla

Czyli silnik z rsa jest bardziej wytrzymały. Robienie silnika z st powyżej 300ps jest bezpieczne?
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

snafu

320-340KM niby tak. Ale wiaodmo. Tu już zadecyduje przypadek, stan obecny bloku, to kto stroił a także  kto i jak użytkował. Celuję z okolice 320 i ma być bezpiecznie.  Jak się posypie to bloki od RS się pojawiają co jakiś czas. Gorzej z osprzętem.

sseebbaa1

Cytat: thomas198 w 17.11.2014, 11:21Ale jesli chodzi o sam blok i glowice czy skrzynie biegow to z zewnątrz niczym sie nie różnią.
Nie upieram się, że z zewnątrz się nie różnią :) Ale chciałbym sam zobaczyć, które wewnętrzne elementy konstrukcji/odlewu decydują o sporo wyższej wytrzymałości bloku w RS.

Dużo ludzi opisuje, tak jak to wskazałeś, które elementy się różnią. Niestety chyba nie ma takiego bezpośredniego porównania bloków na zdjęciach.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

snafu

Cze zobaczysz róznić często bo to róznice materiałowe a nie konstrukcyjne.

thomas198

17.11.2014, 14:47 #247 Ostatnia edycja: 17.11.2014, 14:49 by thomas198
Porownanie bloku jest,bez rozkrecania można sie polapac po wyglądzie denka tłoka.  A roznice konstrukcyjne bloku to,inne tuleje cylindrów,przerwa po miedzy nimi jest wieksza ale za to plytsza jakies 5mm, a w st 15 mm i dla tego pękają tuleje, poza tym juz opisałem co jest innego, wał korbowy jest ten sam.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/

sseebbaa1

Cytat: thomas198 w 17.11.2014, 14:47A roznice konstrukcyjne bloku to,inne tuleje cylindrów,przerwa po miedzy nimi jest wieksza ale za to plytsza jakies 5mm, a w st 15 mm i dla tego pękają tuleje
No i to jest już jakiś konkret, o który mi chodziło. Teraz już rozumiem dlaczego Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.m.in. Dreamscience proponuje do FF ST jakieś blaszki w te nacięcia.
Dzięki.

Ale swoją drogą i tak warto zrobić jakieś fotograficzne porównanie :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

TAM

Lepszy konkret, bo widoczny z zewnątrz, to oznaczenie silnika. ST ma HYDA, a RS JZDA.

thomas198

Jutro sprawdze gdzie jest oznaczenie na bloku , bo z tego co pamietam jest naklejka na pokrywie paska rozrządu, i nic wiecej sobie nie przypominam
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/

sseebbaa1

Cytat: TAM w 17.11.2014, 23:13
Lepszy konkret, bo widoczny z zewnątrz, to oznaczenie silnika. ST ma HYDA, a RS JZDA.

No to już zapamiętam to na pewno, dzięki metodzie skojarzeń:
oHYDA = ST
JaZDA = RS

:D




Sorry za OT, ale nie mogłem się powstrzymać :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

snafu

Cytat: sseebbaa1 w 17.11.2014, 19:29
Teraz już rozumiem dlaczego Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.m.in. Dreamscience proponuje do FF ST jakieś blaszki w te nacięcia.

Przy okazji. Ktoś to montował z forum? Gdzieś czytałem do wkładce wypełniającej.

TAM

sseebbaa1, uśmiałem się do łez... Ja też to właśnie tak zapamiętałem :-)
snafu, to ja montowałem te "blaszki" z Dreamscience. No może niezupełnie ja, ale w moim samochodzie...

weksla

czy przy mocy rzędu 280-290ps tez potrzebuje te blaszki? Mam przedlifta więc pewnie blok niepoprawiony
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps