Kraków - weekendowo. Potrzebuję zrobić pomiary!

eng, 11.06.2010, 10:29 « poprzedni - następny »

eng

Temat założony przez GaBBa na MKP:

"Jako, że podjąłem się walki z mitem o "nicniedającym" dolocie choćby w V'kach to mam prośbę do krakusów o spotkanie jakoś w weekend na chwilę w celu wykonania pomiarów pod maską.
Potrzebuję możliwie wszystkie silniki jakie były w mondkach...
Oczywiście najchętniej żeby było to jeszcze osoby zainteresowane zmianą układu dolotowego w swoich autach 

Pomoże ktoś?"

GaBB pisz o takich akcjach też na naszym "rodzinnym" forum.

GaBB

Byłem przekonany, że tutaj też umieściłem :) zawias widać.

Panowie apeluję o pomoc i udostępnienie swoich maszyn :)
-----
Pozdrawiam,
Marcin

weksla

Działaj Marcin, działaj prężnie:)
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

eng

No i co w temacie?

GaBB

Heja, pomiary wykonane.
dla v6 mk2 - planowany przyrost 9 km i 18 nm
dla v6 mk3 - planowany przyrost 14 km i 23 nm - wieksza przepustnica u klebera :P
dla 2,0 mk2 - planowany przyrost 11 km i 17 nm
dla 1,8 mk2 - planowany przyrost 9 km i 17 nm.

Tyle na papierze wyszlo.
Koszta:
zamykamy się w 300 zł ze wszystkim jeśli chodzi o materiały 296 zł dokładnie + piwo :P

To tyle. teraz zbieram chętnych i działamy.
Dzieki wszystkim ktorzy byli  fajne spotkanie było
-----
Pozdrawiam,
Marcin

weksla

no ciekawe, czekam na wyniki w realu:)
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

T

Cytat: GaBB w 13.06.2010, 23:25
Heja, pomiary wykonane.
dla v6 mk2 - planowany przyrost 9 km i 18 nm
dla v6 mk3 - planowany przyrost 14 km i 23 nm - wieksza przepustnica u klebera :P
Na jakiej podstawie to obliczyłeś?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

eng

Cytat: GaBB w 13.06.2010, 23:25

dla v6 mk3 - planowany przyrost 14 km i 23 nm - wieksza przepustnica u klebera :P

Bardzo ciężko w to uwierzyć. Przecież V teh nie gwarantuje nawet takiego przyrostu koni hehe :D No ale ale chętnie to sprawdzę.

GaBB

Jak obliczane to już chyba pisałem trylion razy :) Na podstawie wymarów, średnić rur, ilości zakrętów, powierzcini filtra, pojemnosci airboxa liczy sie ilosc powietrza, potem wylicza sie dlugosc nowego dolotu, potem jak zwiekszona ilosc powietrza wplynie na spalanie i tak to wychodzi :) w skrócie :)
-----
Pozdrawiam,
Marcin

eng

Hmm...na pewno Tomasz ma coś do powiedzenia w tej sprawie ;]...GaBB kiedy pierwszy zestaw będzie gotowy?

GaBB

Koncowka tego tyg zabieram sie za robotę. A jak Boro na mkp pisal. jak polowa z tego bedzie praktycznym przyrostem to tez bedzie dobrze. Papier i wyliczenia to jedno a praktyka drugie :) Ale mam nadzieję, ze sie posprawdza wszystko
-----
Pozdrawiam,
Marcin

T

Cytat: GaBB w 14.06.2010, 10:28
Jak obliczane to już chyba pisałem trylion razy :) Na podstawie wymarów, średnić rur, ilości zakrętów, powierzcini filtra, pojemnosci airboxa liczy sie ilosc powietrza, potem wylicza sie dlugosc nowego dolotu, potem jak zwiekszona ilosc powietrza wplynie na spalanie i tak to wychodzi :) w skrócie :)
Ale takie pisanie to tak jakbyś nic nie napisał. W V-ce są przecież zmienne fazy dolotu, ciekawi mnie na przykład jak obliczyłeś częstotliwość rezonansową na podstawie szczątkowych danych które są dostępne, a także skąd wyszły Ci te przyrosty, skoro na przykład K&N w FIPK do Cougara uzyskał ledwie 8 KM (i to w wg. nich samych, a nie niezależnych pomiarów) mając do dyspozycji zapewne dużo lepszy sprzęt pomiarowy i mnóstwo doświadczenia.

Generalnie moim zdaniem żeby uzyskać jakieś sensowne przyrosty w 2,5 V6 należałoby dobrać długość dolotu do konkretnego zastosowanego filtra stożkowego metodą eksperymentalną, czyli na hamowni. Tyle, że problem jest taki, że o ile nie chcemy robić jesieni średniowiecza pod maską to do dyspozycji mamy jakieś +/- 10 cm albo i nawet nie.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

GaBB

Tomasz to jest tak. Moje metody mają być skuteczne a nie logiczne :) tak pół żartem, pół serio. a na poważnie calkowicie to ja biorę tylko po uwagę to ile powietrza i jak napotyka na zawór przepustnicy. Powietrze z panelowego filtra idzie "prostopadle" do owego zaworu a ze stożka dostaje rotacji i "opływa" go dookoła. To jest w okolicy o 25-30% zwiekszenie efektywności dostarczania powietrza do silnika.
Rzeczy jak zmienne fazy dolotu, czestotliwosc rezonansowa - dla mnie pominiete całkowicie. A po co eksperymentować skoro można po prostu zrobić coś raz a porządnie?
Brzmi to dla większości obeznanych z benzyniakami i v'ka w mondeo jak gruszki na wierzbie :) dlatego zaproponowalem weryfikacje na hamowni i taka też będzie miała miejsce dla wszystkich na najbliższym spocie w krk.
-----
Pozdrawiam,
Marcin

eng


T

Cytat: GaBB w 14.06.2010, 16:23
Powietrze z panelowego filtra idzie "prostopadle" do owego zaworu a ze stożka dostaje rotacji i "opływa" go dookoła. To jest w okolicy o 25-30% zwiekszenie efektywności dostarczania powietrza do silnika.
Z tymi 25-30% to lekko przesadziłeś. ;) Chyba, że pisząc o "efektywności" masz na myśli co innego niż przyrost masy zasysanego powietrza...

Cytat: GaBB w 14.06.2010, 16:23
Rzeczy jak zmienne fazy dolotu, czestotliwosc rezonansowa - dla mnie pominiete całkowicie.
Przecież obliczenie dolotu pod kątem częstotliwości rezonansowej pozwala poprawić napełnianie cylindrów o jakieś 10-15%. Jeśli ignorujesz ten temat (i to w silniku ze zmiennymi fazami dolotu, który fabrycznie to zjawisko wykorzystuje) to przecież ewentualny przyrost będzie kwestią przypadku. Dynamiczne doładowanie daje przecież dużo więcej niż taki czy inny rodzaj filtra.

Powiem szczerze, że ja nie potrafię obliczyć tej częstotliwości dla tak skomplikowanego dolotu jaki jest w 2,5 V6 i w tym zresztą upatruje kiepskich wyników jakie osiągnąłem ze stożkiem. Prawdopodobnie "popsułem" całe to dynamiczne doładowanie, a nieco większa przepustowość stożka tej straty nie była w stanie zrekompensować.

Cytat: GaBB w 14.06.2010, 16:23
A po co eksperymentować skoro można po prostu zrobić coś raz a porządnie?
No, ale Ty przecież właśnie eksperymentujesz. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club