Tuning Mondeo mk3 2.5 V6 inaczej

T, 16.10.2011, 15:25 « poprzedni - następny »

T

Jak wiecie trochę bawiłem się w tuning 2.5 V6 i 3.0 V6 i w związku z tym nasunęło mi się kilka refleksji. Przedstawiam więc mój pomysł kompleksowego i stosunkowo niedrogiego tuningu 2.5 V6 w mk3. Może ktoś przetestuje?

No to jedziemy:

- Kompletny wydech z ST220 (łącznie z kolektorami wydechowymi itd.)
- Górny kolektor wraz z przepustnicą (koniecznie, bo inne nie pasują) z Taurusa 3.0 z lat 96-99 (nowsze nie pasują)
- Airbox ST220

Oprócz tego:

- Porting całego dolotu
- Optymalizacja motylków w LIM i przepustnicy
- Zrobienie krótkiego dolotu z trąbką z błotnika do airboksa (można przerobić seryjne elementy)

Wszystko powyższe pasuje praktycznie plug and play i jestem przekonany, że da lepsze efekty niż popularne swapy "SVT lite" i chaotyczne dłubanie wydechu, szczególnie, jeśli na koniec auto podstroimy.

To chyba tyle. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

KLUSEK

Czemu taurus a nie SVT/ST200 UIM ?

T

Według testów jest ponoć lepszy na średnio-wysokich obrotach. UIM ST200 zaczyna być lepszy dopiero powyżej 6500 rpm.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

eng

Cytat: Tomasz w 16.10.2011, 16:30
Według testów jest ponoć lepszy na średnio-wysokich obrotach. UIM ST200 zaczyna być lepszy dopiero powyżej 6500 rpm.

Gdzie można poczytać o tych testach? Z tego co widzę w necie ten kolektor jest zupełnie inny niż te co mamy. Chyba, że patrzę na zły rocznik. Będzie to pasować bez problemu? No i co z mocowaniem linki przepustnicy?

T

16.10.2011, 21:25 #4 Ostatnia edycja: 19.10.2011, 14:19 by badger
Cytat: eng w 16.10.2011, 22:17Gdzie można poczytać o tych testach?
Na amerykańskich forach. ;)

Cytat: eng w 16.10.2011, 22:17Będzie to pasować bez problemu? No i co z mocowaniem linki przepustnicy?
Sama przepustnica jest inna, bo ma kanał dla idle air do bocznikowego, więc trzeba szukać kompletu. Co do linki i wspornika to nie wiem, chyba pisali, że pasuje od ST200, ale 100% pewności nie mam.

PS. Oczywiście, jeśli ktoś już ma SVT lite to nie ma sensu zmieniać, ale jeśli nie, to jest to opcja warta rozważenia, szczególnie, że ten kolektor razem z przesyłką można ściągnąć ze Stanów nawet za ok. 500 zł.

« Dodane: 17.10.2011, 02:29 »

W tym wątku pisałem kiedyś o tym kolektorze, jest tam też trochę linków:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,1992.0.html
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

WojtasS

Cytat: Tomasz w 16.10.2011, 14:25- Kompletny wydech z ST220 (łącznie z kolektorami wydechowymi itd.)


ja mam pytanko czy sam wydech z st220 coś poprawi w osiągach lub głośności? bo rozumie że pasuje wszystko plug&play ;)

ewentualnie jakbym zamontował bez katów wydech to musiałbym tulejkę na sondę sprawdzającą założyć żeby czeka nie wyświetliło, czy na każdą sondę?

i czy bez katów  dużo głośniej będzie? :)

ufff tył pytań na razie
Niech Gra Muzyka i GAAAZ Do Dechy! ]:->
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z433/4337609/big/1.jpg

T

Cytat: WojtasS w 06.01.2013, 10:39ja mam pytanko czy sam wydech z st220 coś poprawi w osiągach lub głośności? bo rozumie że pasuje wszystko plug&play Wink
Spodziewam się przyrostu mocy, a spodziewam się dlatego, że taki 3.0 204 KM w porównaniu z 3.0 226 KM różni się głównie właśnie wydechem, poza tym w X-type 2.5 196 KM jest praktycznie identyczny wydech jak w ST220 (różni się tym, że ma jeden długi tłumik środkowy zamiast dwóch krótkich -- kosmetyka). Oczywiście ile to da w praktyce będzie wiadomo, jak ktoś zrobi taki mod, bo żeby osiągnąć pełnię profitów niezbędna zapewne byłaby modyfikacja dolotu, szczególnie przepustnicy (ale to chyba masz zrobione) i być może strojenie.

Co do dźwięku to wydech z ST220 będzie prawdopodobnie trochę głośniejszy, ale raczej nie głośny.

Cytat: WojtasS w 06.01.2013, 10:39ewentualnie jakbym zamontował bez katów wydech to musiałbym tulejkę na sondę sprawdzającą założyć żeby czeka nie wyświetliło, czy na każdą sondę?
Na kontrolną, natomiast co do tulejki, to niestety nigdy nie wiadomo czy zadziała. Zależy to od jej budowy i umiejscowienia, to tak naprawdę jest trochę loteria. Można natomiast wyłączyć trzecią sondę w ECU, ew. pozbyć się diody MIL z zegarów. ;)

Cytat: WojtasS w 06.01.2013, 10:39i czy bez katów  dużo głośniej będzie?
Prawdopodobnie dojdą głównie wysokie tony, więc w aucie raczej nie będzie tego bardzo słychać, natomiast na zewnątrz możliwy jest jakiś irytujący dźwięk w rodzaju brzęczenia.

PS. Ogólnie wydech jest najtrudniejszą rzeczą do poprawienia w tym aucie, bo ze względu na budowę podwozia nie da się go wykonać optymalnie według prostych zasad. Jak pewnie pamiętasz, ja mój przerabiałem trzy razy i konieczna jest jeszcze jedna, drobna poprawka.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

WojtasS

ogólnie to bym zrobił prosto: kolektory z st220, wywalić katalizatory, resztę wydechu dać z st220, nie wiem czy jest sens usuwać środkowe tłumiki...

bardziej mi zależy na lekkiej modyfikacji dźwięku wydechu i wyglądzie...a jak coś osiągi się poprawią to będę bardziej zadowolony :)

jest sens zmieniać wydech tak jak wyżej napisałem?

co do strojenia wiem żeby się przydało ale póki uim mam standard to nie ma sensu(a nie zamierzam inwestować w silnik, bo to za duża kasa żeby przyrost był odczuwalny)
Niech Gra Muzyka i GAAAZ Do Dechy! ]:->
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z433/4337609/big/1.jpg

tred102

od paru miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem Mondeo MK3 2,5 V6. Autem jeździ mi się rewelacyjnie, jednak im bardziej czytam sobie to forum to tym bardziej chciałoby się trochę mocy i momentu dodać
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link. pintura de fachadas   - Pozdrowienia  Mart1k4a

Falubaz 1

Cytat: WojtasS w 07.01.2013, 16:35
ogólnie to bym zrobił prosto: kolektory z st220, wywalić katalizatory, resztę wydechu dać z st220, nie wiem czy jest sens usuwać środkowe tłumiki...

bardziej mi zależy na lekkiej modyfikacji dźwięku wydechu i wyglądzie...a jak coś osiągi się poprawią to będę bardziej zadowolony :)

jest sens zmieniać wydech tak jak wyżej napisałem?

co do strojenia wiem żeby się przydało ale póki uim mam standard to nie ma sensu(a nie zamierzam inwestować w silnik, bo to za duża kasa żeby przyrost był odczuwalny)

Mogę Ci tylko powiedzieć jak było u mnie w ST 220 ja zostawiłem oryginalne katy ale wywaliłem środkowe tłumiki a końcowe są przelotowe wszystko robione w Ulterze i znaczna poprawa dźwięku jest basowo ale przyjemnie nie głośno czuć że jest moc, i dla mnie było to ważne by z dołu lepiej wstawał i to się zmieniło teraz chętnie się wkręca na a przy tym ten dźwięk V6.

WojtasS

tylko że w 2.5 V6 masz w kolektorach prekaty plus dużego kata... i ogólnie zastanawiam się czy ktoś zmieniał kolektory na te z st220 czy pasują w ogóle...

masz gdzieś filmik z dźwiękiem?
Niech Gra Muzyka i GAAAZ Do Dechy! ]:->
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z433/4337609/big/1.jpg

T

Cytat: Falubaz 1 w 30.01.2013, 11:26czuć że jest moc, i dla mnie było to ważne by z dołu lepiej wstawał i to się zmieniło teraz chętnie się wkręca na
Nie ma sensu wypowiadać się na temat osiągów na podstawie odczuć subiektywnych, często są zupełnie odwrotne. Pomierz to będzie wiadomo. Z Ulterem rzadko są przyrosty.

« Dodane: 06.02.2013, 14:13 »

Cytat: WojtasS w 02.02.2013, 07:50ogólnie zastanawiam się czy ktoś zmieniał kolektory na te z st220 czy pasują w ogóle...
Do głowic pasują, resztę trzeba dorobić.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

WojtasS

Cytat: Tomasz w 06.02.2013, 13:12WojtasS:
ogólnie zastanawiam się czy ktoś zmieniał kolektory na te z st220 czy pasują w ogóle...
Do głowic pasują, resztę trzeba dorobić.


nie no spoko resztę też bym brał z st ;) jeszcze muszę ogarnąć kto mi wymieni kolektory w przyzwoitej cenie i nie urwie szpilek  :)
Niech Gra Muzyka i GAAAZ Do Dechy! ]:->
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z433/4337609/big/1.jpg

wilhelm

Kleber ;)

T

Cytat: WojtasS w 06.02.2013, 15:38
nie no spoko resztę też bym brał z st ;) jeszcze muszę ogarnąć kto mi wymieni kolektory w przyzwoitej cenie i nie urwie szpilek  :)
To dopasowaniem do głowic się nie martw. Ja do głowic ST220 miałem przykręcone najpierw Racebitsy, a teraz MSDS-y -- jedne i drugie są dedykowane do 2,5 V6. Poza tym 3,0 V6 204 KM ma cały wydech, łącznie z kolektorami, jak w 2,5 V6.

PS. Mam komplet ori uszczelek pod kolektory wydechowe, fabrycznie nowe, oryginalnie zapakowane. Gdybyś chciał, to daj znać na PW.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club