Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


Mondeo TDDi 115

Ry2y, 13.11.2011, 20:14 « poprzedni - następny »

Ry2y

Takie mi podał kumpel z MKP - Arturro78. Zagadam z nim jeszcze czy wszystko się zgadza i dam znać. Chyba że sam z nim zagadasz.
Mondeo 2.0 TDDi: Hybrydowe turbo GT18/20 | Decat | Większy intercooler | Bilstein & Eibach Pro Kit | Wskaźniki: Turbo + Volt | K&N 57i | Black eyes
Aktualny wynik: 152KM i 370Nm by Heko

Ry2y

Gadałem z nim chwilkę. To co zmierzył to faktyczne zewnetrzne średnice rur. Np. intercooler mocowany jest do rur o srednicy okolo 61 mm. I trzeba kupić obejmy o tej średnicy (68-73mm):
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fmic.pl/product.php?id_product=82
Jak się wczytasz w opis to chyba średnica zewnętrzna bo pasują do rur własnie 60-63mm
Oto cytat od tej obejmy:
"Zakres stosowania 68-73mm (w praktyce +1mm w każdą stronę)
Do skręcania łączników silikonowych o średnicy montażowej 60-63mm"

Reasumując czytając ten spis Artura, trzeba brać pod uwagę do jakiej średnicy montażowej są, a nie jakiej średnicy są same obejmy.

Pozdro!
Mondeo 2.0 TDDi: Hybrydowe turbo GT18/20 | Decat | Większy intercooler | Bilstein & Eibach Pro Kit | Wskaźniki: Turbo + Volt | K&N 57i | Black eyes
Aktualny wynik: 152KM i 370Nm by Heko

Ry2y

No ostatnio nie mam szczęścia. Tydzień temu w czwartek przy -19 nie odpalił. Udało się odpalić na kablach po dłuższym męczeniu w niedzielę przy -17. Odstawiłem go do warsztatu. Okazało się, że żadna świeca żarowa nie grzała. Mechanicy powiedzieli, że musi mieć fabryczną kompresję, że mimo wszystko odpalił przy -17. Wymieniłem wszystkie świece, oba termostaty, olej, filtry oleju i paliwa oraz założyli mi kilka tych pancernych obejm na intercoolerze i rurach znajdujących się na dole grodzi. Resztę obejm sobie sam założę od góry, bez włażenia pod samochód.
Wynik? Odpala po dobie stania przy -10 w pół sekundy. Nagrzewa się szybko i trzyma temperaturę. Już nic nie świszczy przy przyśpieszaniu (poluzowane obejmy), ale turbo ładuje teraz maks 1,5 bara. Wcześniej latało do 2 barów.
Teraz mam dwie teorie:
1. Przy nieszczelnościach turbo głupiało i niekontrolowanie się rozkręcało dając wyższe ciśnienie, gdzie jego część leciała w atmosferę.
2. Jak powietrze przestało uciekać, przy pierwszej przygazówce wzrosło ciśnienie, mocno pękła któraś rura i powietrze ucieka teraz w jeszcze większej ilości.

Cuda panowie... :(
Mondeo 2.0 TDDi: Hybrydowe turbo GT18/20 | Decat | Większy intercooler | Bilstein & Eibach Pro Kit | Wskaźniki: Turbo + Volt | K&N 57i | Black eyes
Aktualny wynik: 152KM i 370Nm by Heko

T

A gdzie mierzysz to ciśnienie?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

wilhelm

W kolektorze dolotowym.

T

Jeśli tak, to rzeczywiście jakaś magia. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

weksla

fakt możliwa jest eksplozja rury:D
A słuchaj jak odczucie w jeździe?
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

wilhelm

Ale jak strzeli rura to slychać szumienie/świst...

Ry2y

Swistu juz nie slychac tylko gluchy szum. A w jezdzie nie czuje jakos roznicy. Gdyby nie wskaznik, to bym sie raczej nie zorientowal.
Mondeo 2.0 TDDi: Hybrydowe turbo GT18/20 | Decat | Większy intercooler | Bilstein & Eibach Pro Kit | Wskaźniki: Turbo + Volt | K&N 57i | Black eyes
Aktualny wynik: 152KM i 370Nm by Heko

Ry2y

Wstępnie znalazłem dziada... pęknięcie jest na jakieś 3-4cm. Wymienię rurę, być może na jakieś silikonowe, i będę obserwował/słuchał dalej :) A oto wstępny sprawca:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Mondeo 2.0 TDDi: Hybrydowe turbo GT18/20 | Decat | Większy intercooler | Bilstein & Eibach Pro Kit | Wskaźniki: Turbo + Volt | K&N 57i | Black eyes
Aktualny wynik: 152KM i 370Nm by Heko

wilhelm


heko

...takie "fordowskie" gumki nie ogarniają mocniejszych modów :P
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

T

Dawno już radziłem, żeby pozmieniać. Moc mocą, ale ciśnienie ciśnieniem. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

wilhelm

Tylko do wersji 5 biegowej nie ma gotowych zestawów...

« Dodane: 18.02.2012, 14:17 »

Trzeba by strugać jakieś customowe orurowanie :)

weksla

To tak jak prezerwatywy "no name" nie sprawdza się na wysokociśnieniowych sprzętach ...:P
Też myślę o zmianie gumek:D
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps