Intercooler do ST z fmic.pl

ares, 07.12.2011, 22:01 « poprzedni - następny »

ares

Czesc szukam IC do siebie, cena AirTeca jest troche wysoka wiec rozgladam sie za jakas alternatywa.
Struganie customowego FMIC z orurowaniem to jakies 2500zl wiec tez cena spora a skoro AirTec dziala dobrze i to na seryjnym plastikowym orurowaniu a nie stalowym o wiekszej srednicy wiec wiekszosc IC o podobnych wymiarach da podobne efekty pewnie. Znalazlem w PL cos takiego: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fmic.pl/product.php?id_product=88 napewno bedzie trzeba przerobic zlaczki, kolanka samco, jakies redukcje z nierdzewki, moze ciecie zderzaka od srodka ale wymiarami widze, ze jest taki sam jak AirTec. Co sadzicie o tym pomysle? ktos juz to uskutecznial?
była Impreza jest Focus mam nadzieje, ze wspolpraca miedzynami bedzie rownie Imprezowa :)
Kamerki GoPro Hero HD 1080 Helmet lub Motorsports 949zl info PW

molo

ja u siebie będę wymieniał IC i własnie zdecydowałem sie na taki z Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.fmic.pl gość który będzie mi robił orurowanie zakładał takie IC do maszyn po 400KM i spokojnie daje rade. Nie wiem do jakiego ST to potrzebujesz ale gadalem z ludźmi z Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.fmic.pl i pare osób kupiło do foczki st IC od nich i trzeba tylko dorobić uchwyty i coś tam z klaksonem jest do zrobienia. I nie trzeba nic ciąć tez o to pytałem. Ogólnie z orurowaniem wyjdzie to jakies niecałe 2k

ares

Ja tez sie chyba na ta opcje zdecyduje, na poczatek sprobuje go spasowac na ori plastikach z czasem zrobie
orurowanie z nierdzewki. Ciesze sie w takim razie, ze nie jest to pionierskie rozwiazanie i nie trzeba ciac zderzaka, uchwyty to zaden problem a sam IC nie powinien znacznie odbiegac jakoscia od reszty wkoncu to tylko aluminiowa chlodnica
w ktorej licza sie wymiary i powierzchnia odprowadzajaca cieplo :)

Poki co jutro jestem umowiony na customowy wydech 3" na 2ch tlumikach, next stage to wlasnie duzy IC zanim snieg stopnieje :) lub spadnie :))
była Impreza jest Focus mam nadzieje, ze wspolpraca miedzynami bedzie rownie Imprezowa :)
Kamerki GoPro Hero HD 1080 Helmet lub Motorsports 949zl info PW

molo

też tak mi powiedział że IC to taka prosta rzecz ze nie ma co tam spieprzyć i nie ma co przepłacać.
Cytat: ares w 07.12.2011, 23:11wydech 3" na 2ch tlumikach
ja też to robie tylko czekam jeszcze na termin

« Dodane: 07.12.2011, 23:30 »

a znasz wymiary IC airtec`a ? bo nie moge nigdzie znaleźć

ares

dokladne tak, przerbialem tematy IC w poprzednch autach i wiem, ze IC w foce nie jest zadna filozofia a AirTec to poprostu rozwiazanie P&P a nie mieszanka metali szlachetnych wiec cena bierze sie bardziej z latwosci montazu niz nadzwyczajnej wydajnosci a ja rzadko wybieram droge na skroty :D

wydech jutro od 8 bede mial spawany u Kalinskiego w Poznaniu postaram sie wieczorem napisac
jak efekty do ceny :)
była Impreza jest Focus mam nadzieje, ze wspolpraca miedzynami bedzie rownie Imprezowa :)
Kamerki GoPro Hero HD 1080 Helmet lub Motorsports 949zl info PW

T

Cytat: ares w 07.12.2011, 23:11z czasem zrobie orurowanie z nierdzewki.
Sugeruję kupić silikonowe jeśli jest dostępne (a pewnie jest). Nierdzewka (i ogólnie metale) słabo nadają się na dolot, bo mają znacznie większą przewodność cieplną niż np. zbrojony silikon. W efekcie cały dolot będzie zdecydowanie mocniej nagrzewał się od silnika.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

ares

nierdzewka swietnie nadaje sie na dolot :) powietrze pod cisneniem np 1,2 bara przebywa w rurach na tyle krotko, ze nawet jezeli ta rura grzeje sie od silnika powietrze nie zdaza zlapac temperatury od
niej za to jest calkowicie nie plastyczna w przeciwienstwie do silikonu i nie zweza swojej srednicy pod wplywem otoczenia, temperatri i cisnienia. Oczywiscie musi byc wspomagana kolanki i zlaczkami silokonowymi ze wzgledu na prace silnika wzgledem nadwozia i potrzeby amortyzacji.

sprawa druga silikon w temperaturze np 60* tez bedzie mial temperature 60* wewnatrz rury tylko w odpowiednio dluzszym czasie ja osiagnie co przy normalnej jezdzie jest nie istotne i nie zauwazalne bo temperature ta osiagnie tak jak i kwasowka nagrzewajac sie od silnika zanim olej osiagnie swoja temp robocza wiec wlasciwosci cieplne to sprawa drugorzedna tutaj
była Impreza jest Focus mam nadzieje, ze wspolpraca miedzynami bedzie rownie Imprezowa :)
Kamerki GoPro Hero HD 1080 Helmet lub Motorsports 949zl info PW

T

Cytat: ares w 08.12.2011, 00:59powietrze pod cisneniem np 1,2 bara przebywa w rurach na tyle krotko, ze nawet jezeli ta rura grzeje sie od silnika powietrze nie zdaza zlapac temperatury od
niej
Mylisz się. :) Szczególnie na postoju i przy małych prędkościach nagrzeje Ci się wszystko łącznie z intercoolerem.

Cytat: ares w 08.12.2011, 00:59za to jest calkowicie nie plastyczna w przeciwienstwie do silikonu i nie zweza swojej srednicy pod wplywem otoczenia, temperatri i cisnienia.
Z porządnym, zbrojonym silikonem nie ma takich problemów. Nadaje się do dużo większych ciśnień niż macie w Focusach.

Cytat: ares w 08.12.2011, 00:59Oczywiscie musi byc wspomagana kolanki i zlaczkami silokonowymi ze wzgledu na prace silnika wzgledem nadwozia i potrzeby amortyzacji.
I powstają piękne progi zaburzające przepływ powietrza, nie wspominając o tych, które powstaną przy spawaniu (raczej mało kto zrobi to idealnie).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

ares

porzadny zbrojony silikon np karbonem jest prawie tak samo nie plastyczny jak kwasowka chyba, ze mowisz o samco ;)
czyli wymaga tego samego co kwasowka albo elastycznych kolanek - np z palety samco  lub z kwasowki bo jesli miales kiedys taki silikon w reku to wiesz ze nie zegnie sie pod katem 90* na dlugosci krotszej niz metr - wymaga takiego samego wspomagania co stal przy budowie dolotu do IC. Jesli jest plastyczny i da sie wyginac = nie nadaje sie na zrobienie z niego calej dlugosci dolotu, jezeli jest odporny na zwezanie sie to montaz i praca jest praktycznie taka sama jak przy kwasowce z delikatna roznica ze po minucie postoju bedzie mial temp 5* mniejsza niz kwas i jego montaz bedzie znacznie utrudniony ze wzg na dopasowanie montazu kolanek opasek itd

czyt totalny przerost formy nad trescia i czysta teoria bo nikt tego nie robi praktycznie, kwasowka jest na tyle dobrym rozwiazaniem dla dolotu ze montowana jest w autach powyzej 1000km nawet nie ma co kombinowac ani teoretyzowac bo mysle, ze gdyby tu wszedl ktos z nasa moglby rzucic swoim pomyslem pytanie tylko po co i za ile :)
była Impreza jest Focus mam nadzieje, ze wspolpraca miedzynami bedzie rownie Imprezowa :)
Kamerki GoPro Hero HD 1080 Helmet lub Motorsports 949zl info PW

T

Cytat: ares w 08.12.2011, 01:28porzadny zbrojony silikon np karbonem jest prawie tak samo nie plastyczny jak kwasowka chyba, ze mowisz o samco
Może być i Samco. :) Mówię o kompletnym zestawie orurowania ze zbrojonego silikonu, który po pierwsze pasuje, po drugie się nie nagrzewa, po trzecie jest ładnie wyprofilowany od środka. I nie mów, że od doładowania takiego jak masz w Focusie będzie Ci to zmieniało średnicę w jakikolwiek istotny sposób. :)

Cytat: ares w 08.12.2011, 01:28kwasowka jest na tyle dobrym rozwiazaniem dla dolotu ze montowana jest w autach powyzej 1000km
W autach o takiej mocy to nie dziwne, bo przy takich ciśnieniach doładowania silikon faktycznie mógłby już pewnie puchnąć, a poza tym zrobienie customowego orurowania z silikonu (szczególnie takiego, który by wytrzymał takie doładowanie) byłoby po prostu drogie.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Ry2y

Zgadzam się z Tomaszem, poszukaj zestawu dedykowanego forge'a albo samco. Miałem cały zestaw forge do mondeo w ręku i wygląda to pancernie. Jest tam chyba z 6 warstw oplotu. Co do intercoolera z Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.fmic.pl sam mam taki u siebie i w sumie kilka innych osób też. W mondeo wystarczyło dorobić wspornik. U mnie średnica wyjścia i wejścia do IC zgadzała się ze średnicami oryginalnego intercoolera, więc problemów nie było. Co do wytrzymałości... u mnie turbo dmucha czasem ponad 2 bary i nic się nie dzieje.
Mondeo 2.0 TDDi: Hybrydowe turbo GT18/20 | Decat | Większy intercooler | Bilstein & Eibach Pro Kit | Wskaźniki: Turbo + Volt | K&N 57i | Black eyes
Aktualny wynik: 152KM i 370Nm by Heko

ares

Faktycznie chyba macie racje, ze samco bedzie lepsze.


Jaki IC wkladaliscie do siebie ten o wymiarach zew. 630 x 400 x 76 ? bo na moje oko ten bedzie najodpowiedniejszy. Bede potrzebowal do niego 2ch kolanek 90* samco do montazu pod seryjne zlaczki? czy wystarczy pokombinowac seryjnymi zlaczkami?
była Impreza jest Focus mam nadzieje, ze wspolpraca miedzynami bedzie rownie Imprezowa :)
Kamerki GoPro Hero HD 1080 Helmet lub Motorsports 949zl info PW

ares

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://imageshack.us/photo/my-images/829/icford.jpg

Jezeli kogos by to interesowalo to tutaj sa szczegolowe wymiary fabrycznego IC :)
była Impreza jest Focus mam nadzieje, ze wspolpraca miedzynami bedzie rownie Imprezowa :)
Kamerki GoPro Hero HD 1080 Helmet lub Motorsports 949zl info PW