[Mondeo] [ST220] MMT6 jakie były rodzaje

NeroN, 16.02.2012, 15:28 « poprzedni - następny »

NeroN

Jako że jakiś czas temu szperałem za takimi info, trochę pomógł FordPolska, trochę WIKAR, trochę rosyjskie forum etc :)

Chciałem opisać po krótce rodzje skrzyń MMT6 montowanych w ST220 i 3.0 V6 204KM, może się komuś przyda. Pomyślałem jakiś czas temu żeby zastosować skrzynię ze zwykłej 3.0 jako że są dostępne z mniejszymi przebiegami.

Otóż skrzynie są różne.

3.0 V6 204KM

FINIS 1376526 Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.part.no 3S7R-7002-DF | 15.05.2005-15.08.2005 Duratec SE 3.0L EFI (200PS)

The ST220 versions are

FINIS 1227624 Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.part.no 3S7R-7002-BC  | 15.06.2003-15.05.2005 Duratec ST 3.0L EFI (220PS)
FINIS 1376525 Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.part.no 3S7R-7002-BE | 15.05.2005-15.08.2005 Duratec ST 3.0L EFI (220PS)
FINIS 1383863 Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.part.no 6S7R-7002-BA | 15.08.2005-... Duratec ST 3.0L EFI (220PS)

Jest jeszce 3S7R-7002-BD i wszytskie z serii 3S7R można stosować zamienne, nie uzyskałem informacji czym się różni seria 3S7R od 6S7R - może ktoś wie albo wie gdzie zapytać ?



                       3.0L V6 (ST220)                                     1,8 l (130 KM), 2,5 l V6 i 3,0 l V6 (200 KM) od 08/2004
                              1. bieg 12,197                                                     14,077
                              2. bieg 7,548                                                       8,922
                              3. bieg 5,878                                                       6,201
                              4. bieg 4,594                                                       4,482
                              5. bieg 3,613                                                       3,444
                              6. bieg 2,848                                                       2,701
bieg wsteczny                 11,847                                                      13,401



Tu są dane do MMT6 do Diesla (tu nie wnikałem w różnice):

1st -3.077
2nd -1.864
3rd -1.241
4th -0.842
5th -0.886
6th -0.711

Tył -1.360

Przełożenia głowne:
4.071 (1/2/3/4)
2.850 (5/6/Tył)

Tak, MMT6 ma dwa przełożenia główne :)
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

T

Fajne zestawienie. :) Tylko dla benzynowych podałeś przełożenia obliczone razem z przełożeniem głównym, a dla diesla osobno, więc trochę ciężko porównać, trzeba przemnożyć. Z fordwiki wynika, że w dieslu były różne przełożenia w zależności od rocznika:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Gear_Ratios

« Dodane: 16.02.2012, 17:02 »

Cytat: NeroN w 16.02.2012, 15:28Pomyślałem jakiś czas temu żeby zastosować skrzynię ze zwykłej 3.0 jako że są dostępne z mniejszymi przebiegami.
To jest kiepski pomysł, ona ma strasznie krótkie dwa pierwsze biegi, w zasadzie już w 2,5 wydaje się za krótka. Tak naprawdę ta wersja jest dobra dla 1,8 czy 2,0 i tyle.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

Własnie gdzieś miałem przed przeliczeniem przełozenia... ale zaginęły mi. Jak odnaję to dorzucę :)

Myślałem nad tymi krótszymi biegami... ale jakoś odpuściłem... Geberalnie STek ma skrzynie jak Diesel - ciekawe jak by taką wrzucić... :)
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

T

No jak diesel to nie, zerknij na link co podałem. Diesel ma krótszą jedynkę, a biegi 3-6 wyraźnie dłuższe. Skrzynia od diesla przymuli Ci auto przy wyższych prędkościach.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

No wiem... ;)


Zastanawia mnie tylko czy seria 6S7R nie miała np. poprawionego mechanizmu różnicowego.

o silniki wszędzie te same oznaczenia mają ? Nie ma jakichś różnic w budowie bloku czy coś ?
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

T

Jeśli chodzi Ci o dopasowanie od strony bloku to na 99,9% nie ma żadnej różnicy.

PS. A co się dzieje z Twoją skrzynią?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

Synchronizator 2ki zmielony i już się zaczyna choroba z różnicowym. Znaczy na razie dźwiękowe efekty wydaje :)


Kurde, chyba na tym forum się nauczę że na razie się pisze oddzielnie ;)
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

T

Jesteś na 100% pewien, że to synchronizator, a nie zła regulacja linek czy co tam jest w MMT6? :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

Nie, takiego już kupiłem... z gadką że do regulacji :)

Otóż cięgien się nie reguluje. To jest stara bujda na resorach z czasów skrzyń IB5... Gdzie, chyba nawet w tych skrzyniach się tego nei regulowało, w Corsie do KJSów pamiętam że regulowałem bieg ale tam nie było cięgen tylko 'druty'. W nowszych skrzyniach to można kąt kowadełka regulować i tyle.

Są cięgna w których się wyrabiają 'talerzyki' w nowych cięgnach ( bo je wymieniłem) są już poprawione.

Ale dwójka jest wywalona, 3 pseudi regualcje, typu a zobaczymy co będzie a tak spróbujemy żeby zobaczyć czy cokolwiek zmienią i nic :) Skrzynia :)
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

T

Nie wiem czy jest jakaś różnica pomiędzy MTX-75 i MMT6, ale jak już kiedyś pisałem, u mnie w MTX-75 był problem z dwójką (czasem nie wchodziła/wypadała), mechanik coś z tym zrobił i od 3 lat spokój, biegi wchodzą idealnie. Niestety nie znam jego "tajemnicy". ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

Wątpię, cięgna mają mini regulację do naciągu linek ale nic tam nie ma do regulacji.

Kurde, też mi 2jka wylatuje...
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

T

Moim zdaniem padający synchronizator powodują problem z szybkim wrzuceniem biegu, nie wydaje mi się, żeby powodował wypadanie biegu (bo na jakiej zasadzie -- jak bieg jest już wrzucony, to synchronizator nie ma chyba nic do niego), ale może się mylę.

A sprzęgło, poduszki na pewno masz ok?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

Sprzęgło wszystko git. Niby jakiś synchronizator boczny czy jakiś to powoduje.

O jakimś zamku biegu czy coś mówił...

« Dodane: 16.02.2012, 18:53 »

Poduszki raczej nie mają nic do tego bo skrzynia jest na linkach w panczerzu to czy będzie tu czy 10cm wyżej czy niżej nie ma znaczenia.
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

yayko

odgrzeje kotleta :)
czyli skrzynia do st220 nie pasuje z innych modeli :)

T

Dlaczego nie pasuje?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club