Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


[Mondeo] ST220

NeroN, 22.02.2012, 18:15 « poprzedni - następny »

NeroN

Trzeba trzeba, chciałem w lutym go dłubnąć... Potem w marcu... Ale teraz to jak na kwiecien się wyrobię to bedzie dobrze :/  Zanim się kolektory założy... zanim ehh...

No jest szansa że na DynoDay teraz uda mi się podskoczyć to się sprawdzi czy mu wróciła moc w pełni :)

FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

caqerr

Właśnie chciałem pisać żebyś na dynoday wpadł :)

MAG

Przepustnica 65mm, do tego dolot i jak widzę będzie komplet z drugiej strony (kolektorki+wydech?) tez robiony - jeśli jest zdrowy, to po strojeniu powinien miec szansę wylądować w okolicach 250kucy.

Mój z TB65mm, wkładką Pipercross plus wywaleniem środkowych tłumików po strojeniu miał 229KM (seryjnie wypluł 216) a moment w praktycznie całym zakresie poszedł o 20Nm w górę i naprawde było to odczuwalne w jeździe ...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

T

Ja bym do tej listy dopisał jeszcze porting całego dolotu... No i może coś z airboksem zrobić? ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

Właśnie 65mm chcę uniknąć bo nie widzę możliwośći założenia tam tempomatu, a nie wiem czy będę miał cierpliwość do dłubania 65tki. raczej pomęczę dość mocno seryjną przepustnicę (motylek, odchudzić mocno, lekko zwiększyć średnicę).

Porting, owszem, ale głowic nie chcę zrzucać także LIM i UIM, muszę zdjąć zobaczyć co tam siedzi - z tym ze ja to zobie tylko wejście wyjście dremelem moge pojechać środka już nie tykne bo nie mam czym :/

A z airboksem co?

Wkłądkę mam K&N.


« Dodane: 06.03.2012, 10:12 »

Środkowe tlumiki też lecą, będą tylko seryjne dwa końcowe, a tak to przelot - zobaczymy jak to będzie działać - jak kulawo to pewnie Milltek wleci.
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

T

Cytat: NeroN w 06.03.2012, 10:10Właśnie 65mm chcę uniknąć bo nie widzę możliwośći założenia tam tempomatu, a nie wiem czy będę miał cierpliwość do dłubania 65tki. raczej pomęczę dość mocno seryjną przepustnicę (motylek, odchudzić mocno, lekko zwiększyć średnicę).
Nie wiem jaki miałby być problem z tempomatem, szczególnie, gdybyś przełożył cały mechanizm ze swojej przepustnicy. 65 mm to Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.według obliczeń minimum dla tego silnika.

Tutaj są obliczenia dla mojego silnika różnymi metodami, u Ciebie by wyszło pewnie kilka mm mniej, jednak wyniki te tak czy siak są dalekie od 60 mm. :)

Cytat: NeroN w 06.03.2012, 10:10Porting, owszem, ale głowic nie chcę zrzucać
No jasne, że tylko dla portingu nie ma sensu. Ale raczej nie jest to konieczne, przypuszczam, że LIM ma mniejszą średnicę niż głowice (UIM na pewno ma mniejszą niż LIM). Także porting LIM do głowic zrobisz prawdopodobnie zbierając materiał z LIM. Ogólnie odnośnie portingu, polerki jest kilka ważnych kwestii, może to wszystko w końcu opisze. ;)

Cytat: NeroN w 06.03.2012, 10:10środka już nie tykne bo nie mam czym
Nie ma potrzeby, w UIM ST220 kanały rozszerzają się w kierunku przepustnicy.

Cytat: NeroN w 06.03.2012, 10:10A z airboksem co?
Po modyfikacjach wydechu i optymalizacji dolotu przemyślałbym stożek.

Ja planuje w wakacje przejście na przepustnicę 75 mm, większy przepływomierz i stożek z wlotem 3,5". Także prawdopodobnie mój dolot 3" będzie na sprzedaż (duży stożek + osłona termiczna + obudowa przepływomierza).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

Masz jakiegoś wiekszego screena bo tam ledwo rozczytać idzie co jest co :)

Może powalcze z tą przepustnicą...

To opisz chodź z grubsza, co tam zrobić z tymi LIMami UIMami :)


AirBoxa, chciałenym zostawić serię... jakoś nie wierzę w zwiększające się moce po 'stolcu' ale sprawa rzekłbym kosmetyczna, więc to na koniec :)
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

T

Cytat: NeroN w 08.03.2012, 14:28Masz jakiegoś wiekszego screena bo tam ledwo rozczytać idzie co jest co
Ja tam wszystko widzę, większego niestety nie mam. Policzyłem jeszcze dla seryjnego ST220 i wychodzi ok. 10 mm mniej niż u mnie, czyli 65 mm z thinblade byłoby w sam raz.

Cytat: NeroN w 08.03.2012, 14:28AirBoxa, chciałenym zostawić serię... jakoś nie wierzę w zwiększające się moce po 'stolcu' ale sprawa rzekłbym kosmetyczna, więc to na koniec
Jestem ostatnią osoba, która montowałaby wszędzie stożki, ale w ST220 daje on akurat dobre efekty (poprzeglądaj choćby brytyjskie fora). Przy czym np. mój stożek nie jest wcale głośniejszy niż airbox ST220, jeśli się tego obawiasz. Airbox ST220 należy do bardzo głośnych, chyba specjalnie tak go zrobili, żeby auto brzmiało "sportowo".
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

Szybkie pytanie, wywalając środkowe tłumiki robić dwie osobne rury do fabrycznego zejścia, jedną rurę jak w Millteku, czy dwie rury + H-pipe ?
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

vtec

zapodałbym jedną, ale konkretną....
rozumiem że decaty poszły na śmietnik i teraz bedziesz miał przelot?

NeroN

Tak jest :) Znaczy końcowe zostają...
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

wilhelm

A kolektory te z ebay'a? Nie będzie to za głośne? :D

NeroN

Się okaże ;)

Na Milltek'u, jest tak samo tylko katy są ( a nawet mniej restrykcyjnie bo podejzrewam, że końcowe Millteka są głośniejsze niż serii) wiec obstawiam ze wyjdzie podobnie, tylko mam dylemat co ze srodkiem zrobić.

Na razie chcę budżetowo sprawdzić czy bedzie dobrze (tylko właśnie nie wiem jaką drogą iść jedna dwie rury z Xpipe Hpipe dwie rury...

Jak mi sie spodoba to pewnie wleci Milltek :D

« Dodane: 25.04.2012, 18:02 »

Chyba na tym forum nauczę sie pisać 'na razie' oddzielnie... ;)
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

T

Jak chcesz X-pipe to mam do sprzedania. ;) Tylko czy w sedanie jest miejsce na poprowadzenie dwóch rur od poczatku do końca? Bo w kombi niestety nie ma...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

No właśnie mi mechanik zgłosił problem ze może być cisano...

Ale dwie rury mają być nie do końca a zamiast seyjnego środka:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



« Dodane: 25.04.2012, 18:39 »

Wersję 3cią ma Milltek, 2,5 cala, ale dalej są rury 2 i 1/4 cala więc bez ssensu raczej dawanie 2,5cala.
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]