[Mondeo] ST220 i 65/70mm Throttle - z jakich aut

NeroN, 19.03.2012, 13:12 « poprzedni - następny »

NeroN

Elo,

z jakich aut będą pasować 65/70mm przepustnice ?

65mm z Mustanga 3.8L 99-04r

I z czego jeszcze ?
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

T

Zdecydowanie najlepsza do przeróbki jest ta z 4,6 V8 (Mustang, Crown Victoria itp.), bo ma zaworek wolnych obrotów i łatwo potem wyregulować tak, żeby nie było cudów ze zbyt wysokimi wolnymi obrotami czy ze zbyt ospałym schodzeniem z obrotów.

« Dodane: 19.03.2012, 13:28 »

To jest chyba dokładnie taka: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.ebay.com/itm/Throttle-Body-Ford-Mustang-GT-Crown-Vic-4-6-65mm-/220974991686?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item337322c946&vxp=mtr
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

A 70mm ? :)
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

T

70 mm to są chyba tylko drogie aftermarkety. Mierzyłeś wlot do kolektora? Bo przypuszczam, że jest spore ryzyko, że do 70 mm będziesz już musiał sporo rozwiercać...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

Nie mierzyłem.

Tych 65 w polsce jak na lekarstwo... :/

FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

T

A po co w Polsce? :) Kup w Stanach, razem z przesyłką wyjdzie kolo 200 zł i za tydzień będziesz miał.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

ta to ma wygar :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.ebay.com/itm/96-04-MUSTANG-4-6L-75mm-Throttle-Body-GT-V8-Starion-/380248934523?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item58889a487b&vxp=mtr

« Dodane: 19.03.2012, 16:18 »

110-120$ minimum trzeba dać z wysyłką.

A co te cuda robią ? A raczej czy coś dają ?

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.ebay.com/itm/FORD-07-09-HELIX-THROTTLE-BODY-SPACER-F150-4-6-2VALUE-/330401340118?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4ced745ad6&vxp=mtr

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.ebay.com/itm/Throttle-Body-Spacer-Ford-4-6L-Expedition-F-150-1997-2004-McCoskey-Performance-/300670726361?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item46015f30d9&vxp=mtr
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

T

Cytat: NeroN w 19.03.2012, 16:16ta to ma wygar Smiley

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.ebay.com/itm/96-04-MUSTANG-4-6L-75mm-Throttle-Body-GT-V8-Starion-/380248934523?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item58889a487b&vxp=mtr
Taką właśnie będę montował. :)

Ale dlaczego chcesz więcej niż 65 mm thin-blade? Bez modyfikacji głowicy, zmiany wałków nic Ci to raczej nie da. Przeróbka będzie za to trudniejsza i droższa. Poza tym przy przepustnicy większej niż optimum masz taki efekt, że przy gazie wciśniętym więcej niż np. w 80% auto przyspiesza już tak samo.

Co do tych spacerów to jest to zabawka z kategorii strumienic i magnetyzerów — gdzieś tam, w laboratorium czy w jakimś specyficznym silniku działa, ale jako uniwersalna modyfikacja to raczej wyrzucanie kasy w błoto.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

Bo jak 70mm łatwiej dostać to po co dawać 65mm z TB ;)

Ale, ok poszukam, może coś w PL znajdę :)


No te Spacer'y tak podejzrewałem - mój ojciec w maluchu coś podobnego zakładał ( taki wirnik w gardzieli ;) )
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

T

Cytat: NeroN w 20.03.2012, 09:25Bo jak 70mm łatwiej dostać to po co dawać 65mm z TB
Ale przecież trudniej no i drożej...

W ogóle to jak chcesz ją przerabiać? Przekładając swój mechanizm? Jeśli tak, to 65 mm jest w zasadzie jedyną opcją, bo w większej uszczelki ośki wejdą Ci w światło kanałów. Poza tym ta, do której link Ci dałem, ma dobre miejsce na montaż tej drugiej ośki (trzeba tylko wywiercić otwór i przyspawać). No i ma to o czym wspomniałem, czyli zaworek regulacji idle air, który jest naprawdę pomocny.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

22.03.2012, 16:31 #10 Ostatnia edycja: 22.03.2012, 21:44 by NeroN
Nie wiem jeszcze jak. Będę miał w ręce to zobaczę :)

Będę miał chwilę to poszukam tej 65mm.

« Dodane: 22.03.2012, 21:44 »

Ten zaworek IDLE air, to ta śruba przy sprężynie od minimalnego zamknęcia przepustnicy ?
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

T

Cytat: NeroN w 22.03.2012, 16:31Będę miał chwilę to poszukam tej 65mm.
A co jest złego w ebayu? ;)

Cytat: NeroN w 22.03.2012, 16:31Ten zaworek IDLE air, to ta śruba przy sprężynie od minimalnego zamknęcia przepustnicy?
Nie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Ten zaworek jest pomiędzy korpusem przepustnicy, a TPS -- regulujesz od góry.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

Dobra, mma już bestię 65mm, tak patrzę i na pierwsz rzut oka chyba nie podejdzie plug&play ośka wraz z 'trzymanczkiem' do linek... ?

Gdieś jakiś tutek widziałem na Cougar forum chba odnośnie przeróbki przepstnicy ale nie mogę odszukać :/
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

T

Cytat: NeroN w 06.04.2012, 12:22Dobra, mma już bestię 65mm, tak patrzę i na pierwsz rzut oka chyba nie podejdzie plug&play ośka wraz z 'trzymanczkiem' do linek...?
Główna ośka powinna pasować, tylko trzeba poszerzyć szczelinę na motylek. Na tą drugą też jest wyprofilowanie, ale oczywiście nie pnp.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

Dobra, własnie wczoraj robiłem pierwsze podejście i....


Ori z STka jest progresywna, kąt pociągniecia linki ~60 stopni odpowiada 90stopniom uchylenia przepustnicy, a w Mustangowej jest 1:1...

Plan z przespawanie chwytó do linek do Mustangowej padł...


Czy może tylko źle patrzę i wszystko będzie dobrze ?
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]