[Mondeo] ST220 a stożek

NeroN, 15.05.2012, 20:12 « poprzedni - następny »

NeroN

Szukałem w necie ale nigdzie znalazłem (poza Pipercrossem który daje 14bhp na ich stolcu do ST220 :) - a wykres jest GolfaV TDI :D).

Że ktoś założył, schamował i było lepiej niż na serii/wkładce ?

Jakiś dowód że to działa a nie tylko wyrczy :)

FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

heko

...nieraz hamowałem i....nic :P
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

NeroN

No właśnie nawet miałem niecny plan, kupić i przy okazji strojenia u Ciebie zrobić test, ale Induction KIT K&N to prawie 700zł, Pipercrossa wygląda lepiej ale ponad 1000zł... Trochę mało się opłaca :/

Chyba że podeślą firmy do testów ;)

Dobra, to walcze dalej z niepasującym kolankiem kolektora...

Diody sobie założe jakie ;)
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

heko

...kompletne doloty dedykowane, przynoszą wymierne efekty w niektórych autach, np. w Toyocie Corolli TS (190KM) po przełączeniu dolotów (6-8k obr.) dawał 10KM
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

T

Wybaczcie, że się powtarzam, ale muszę. ;) Z porównywaniem zwykłego dolotu i stożka na hamowni podwoziowej jest taki problem, że ciężko w zasadzie to zrobić. Dla działania stożka umieszczonego pod maską istotnym parametrem jest przepływ powietrza w komorze silnika, który trudno zasymulować na hamowni podwoziowej. Większość hamowni ma nadmuch, ale służy on zapewnieniu działania układowi chłodzenia samochodu, warunki pod maską niekoniecznie muszą być podobne. Mówiąc krótko. Jeśli będziemy hamować stożek z zamkniętą maską to wynik wyjdzie pewnie sporo gorszy niż na drodze, jeśli z otwartą — można z kolei spodziewać się prawdopodobnie nieco lepszego. Dodając do tego błąd pomiaru każdej hamowni i niewielkie różnie po zamontowaniu stożka (zwykle są to okolice kilku KM) dochodzimy do prostej konkluzji, że nadal nic nie wiadomo, bo otrzymana różnica oscyluje w granicach błędu pomiaru.

Czyli jedyna sensowna metoda sprawdzenia, czy stożek poprawił coś w stosunku do seryjnego dolotu to hamownia drogowa. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

heko

...a jednak, zrobiłem to dokładnie 2x z Toyotami TS w odstępie roku, obie mierzone kilkakrotnie w różnych warunkach (auta kumpli, obaj baaardzo dokładni i pedantyczni :) )...i wynik zawsze taki sam, czyli konkretny przyrost mocy
...w innych, niewysokoobrotowych silnikach efekty słabo mierzalne

pierwsze 2 wykresy to to samo auto...najpierw po dotarciu silnika, dolot K&N
...drugi wykres silnik jeszcze przed dotarciem i zamontowany dolot pożyczony od tego z III-go wykresu
...trzeci druga TS-ka z i bez dolotu K$N ze stożkiem
jak widać efekty zdecydowanie w wysokich partiach obr.  po przełączeniu lifta



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Shot at 2012-05-22

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Shot at 2012-05-22

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

T

Cytat: heko w 22.05.2012, 13:42...a jednak, zrobiłem to dokładnie 2x z Toyotami TS w odstępie roku, obie mierzone kilkakrotnie w różnych warunkach (auta kumpli, obaj baaardzo dokładni i pedantyczni Smiley )...i wynik zawsze taki sam, czyli konkretny przyrost mocy
...w innych, niewysokoobrotowych silnikach efekty słabo mierzalne
I tak nie masz pewności czy to samo by wyszło na drodze. Choć można przypuszczać, że i na drodze będzie lepiej. Chodzi mi jednak o to, że w przypadku dolotów ze stożkiem bardzo ważny jest sposób wykonania osłony termicznej i nawiewu, a badanie na hamowni podwoziowej w zasadzie ten temat całkowicie pomija i dlatego porównanie różnych dolotów tą metodą może być obarczone dużym błędem (w stosunku do tego, co by wyszło na drodze).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club