[Focus] ST 2009r. //DawPi

DawPi, 17.05.2012, 09:23 « poprzedni - następny »

DawPi

Witka,
piszę i czytam, a nie przywitałem się, nie ładnie. ;)

Cóż, auto na razie seria, zakupione w tamtym roku w lipcu, do tej poty zmieniane tylko pierdółki typu wewnętrzne strzaskane nadkola (plastikowe), zaślepka na hak, bo się zawieruszyła czy nakładki na śruby ramion wycieraczek. ;) Zalewana olejem z Forda, ale pod moimi skrzydłami co 8kkm leję tylko MOTUL 8100 ECO-NERGY 5W30 5W-30.

Niedawno założyłem nowe EBC Turbo Groove oraz Green Stuffy, a na zaciski poszła czarna farba do zacisków, płyn oczywiście EBC DOT4 zalany nowiuśki, bo od nowości nie był zmieniany i sporo wilgoci w nim było.

Z planów to zewnętrzna stylistyka mnie średnio interesuje, bo podoba mi się seria, no może pomyślę o innych felgach, ale to temat na potem.
Najwcześniej chcę wstawić nowy IC i zrobić program. Nie chcę też szaleć, bo jak się wkręcę w to, jak w autodetailing to nie ręczę za siebie. ;) No może jeszcze downpipe i sportowy katalizator (jak ktoś coś może polecić to zamieniam się w słuch).

Wczoraj byłem na hamowni u hekka, który zrobił takie O.O oczy, ale to niżej napiszę. ;)


Kilka fotek od poprzedniego właściciela:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Co uważniejsi użytkownicy widzą, że to auto ... prasowe. :D Dlatego wklejam kilka profesjonalnych fotek z gazet, ale TEGO auta:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




No i kilka spy shotów z nowymi heblami:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




No i wspomniany powód wczorajszego zdziwka u hekka:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Pozdr i do następnego!
The on­ly way to get rid of a tem­pta­tion is to yield to it..

caqerr

P I Ę K N A !!!

Słyszałem ,że jesteś z Krakowa . Wpadnij czasem na jakiegoś spota do Tych/Katowic :)
Oczywiście odpowiednio wcześniej dam znać :D

barti87

Fajne auto, i wypluło serie :) Kojarzę to auto z FKP. Co do downpipe'a i de cat'a to jest szeroki wybór od millteka po mongoose, scorpio itp, różnią się dźwiękiem, ale opinie są podobne. Jezeli chcesz zachować pełną legalność auta to jakiś sportowy cat. Pzdr
Performance Blue
FMIC Airtec 3, Downpipe 3'', De-cat 3'', Cat Back 3'' Milltek Sport
Turbo RS, Injector 550cc, RS airbox, remap by PromotoR/CompSport, Hp 360+ Nm 500+ (will be better)

T

Cytat: barti87 w 17.05.2012, 10:59Jezeli chcesz zachować pełną legalność auta to jakiś sportowy cat. Pzdr
...i jeśli przeszkadza Ci smród spalin wokół auta.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

wilhelm

Fajna foka, podoba mi się w środku i widać że zadbana :)

Wynik z hamowni rewelacyjny, całkiem niezła baza do modów.

DawPi

wilhelm, dzięki dzięki! Twoje wyniki też widziałem wczoraj. ;)

« Dodane: 17.05.2012, 12:08 »

Ok, mam pytanie. Czy taki zestaw zda egzamin:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.teamtorquesteer.co.uk/engine/gen-3-airtec-60mm-core-focus-st-intercooler-upgrade.html
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.teamtorquesteer.co.uk/05-focus-st-milltek/milltek-sport-focus-st225-hi-flow-sport-cat.html
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.teamtorquesteer.co.uk/milltek/milltek-sport-focus-st225-hi-flow-down-pipe.html

Dopiero raczkuję w temacie, więc proszę nie bić. :P
The on­ly way to get rid of a tem­pta­tion is to yield to it..

wilhelm

Na teamtorquesteer nie działa mi już kod na zniżki...

Nie jestem pewien co do wydechu. Seryjnie jest 2.5", milltek ma 2.75" a więszkość innych producentów 3". Jeśli dasz sam DP i kat 2.75" to na łączeniu z seryjnym wydechem będzie dość gwałtowna zwężka (mam rację?). Ja bym zrobił cały wydech 3" z katem (np. mongoose - jest dość tani w porównaniu do millteka).

A jeśli chcesz zostawić wydech od katalizatora do końca w serii, to kupiłbym downpipe 3" i gdzieś dorobił sportowego kata z łagodnym przejściem z 3 na 2.5" - takie coś powinno kosztować do 1000zł :) Swoją drogą prawie 3500zł za kata to lekka przesada :D

IC jest bardzo ok, chociaż ja się cały czas łamię czy brać chinola czy 3x droższego airteca...

Zobacz sobie ceny w tym sklepie, chyba mają trochę lepsze (domyślnie są netto) Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://j-w-racing.co.uk/section.php/12/1/ford_focus_st

DawPi

No to coś takiego:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://j-w-racing.co.uk/product.php/8185/0/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://j-w-racing.co.uk/product.php/7287/0/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://j-w-racing.co.uk/product.php/7289/0/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://j-w-racing.co.uk/product.php/7290/0/ (Tail Choice: 3" ROLLED IN SLASH CUT)

?

« Dodane: 17.05.2012, 18:15 »

Dziś zamontowałem pierwszą zabawkę:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Wszak nie od razu Rzym zbudowano. ;)
The on­ly way to get rid of a tem­pta­tion is to yield to it..

Kris1976

Cytat: Tomasz w 17.05.2012, 11:16
...i jeśli przeszkadza Ci smród spalin wokół auta.
eee nie jest z tym tak źle , chociaż po odpaleniu na zimno np w garażu podchodzenie do auta z tyłu grozi ... wymiotami , w środku spalin nie czuć a na przeglądzie i tak Ci nie sprawdzą czy cat jest czy go nie ma zwłaszcza jak Ci atrapę Cata wspawają ... a jak masz znajomego Pana Stasia to nawet w atrapy się bawić nie trzeba. Jeśli jednak jesteś Eko to zakładaj tego Sports- Cata  ;)
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

DawPi

Pytanie mam - zastanawiam się nad paroma rzeczami, a mianowicie czy zakup tylko sportowego kata oraz downpipe'u pod standardowy układ wydechowy ma sens i czy będzie to działać tak, jakby się można tego spodziewać (lepiej)? :)
The on­ly way to get rid of a tem­pta­tion is to yield to it..

wilhelm

Powinno coś dać, ale wydaje mi się że bez kata będzie lepiej. Ważne jest też przejście z większej średnicy na mniejszą, większość DP i decatów/catów ma 3" a seryjny wydech chyba 2.5" w porównaniu do tamtych firmowych które też mają 3". Więc nie ma łagodnego przejścia między katem a resztą wydechu, tylko robi się próg. Jeśli chcesz zostawić resztę wydechu seryjną to chyba lepiej wyrzeźbić customowy dowpipe i decat/kat. Będzie taniej i lepiej :D

Kris1976

A z jakiego powodu nie chcesz iść w 3" po całości (z catem lub bez) ? Kwestia kosztów czy nadmiernego hałasu ?
Ja bym się nie bawił w półśrodki tylko odetkał po całości 3"
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

DawPi

Powiem tak - przede wszystkim hałas, potem koszty, ale nie lubię też sztukować, więc jeśli to nie jest rozwiązanie to oczywiście z niego rezygnuję i czas pomyśleć nad customem - tylko poniucham za dobrymi firmami w Krk lub okolicy. No chyba, że ktoś coś poleci. ;)
The on­ly way to get rid of a tem­pta­tion is to yield to it..

Kris1976

Jak używasz auta na co dzień i wozisz rodzinę to miltec czy mongoose raczej odpada. Sama pucha z tyłu + Cat nawet w wersji cichej... jest głośna i lubi buczeć. Ja mam customa , priorytetem było odetkanie ale nie kosztem wzrostu hałasu. Aktualnie mam 3" po całości na 3 tłumikach (bez cata), jest minimalnie głośniej (dzwięk bardziej basowy i miły dla ucha) niż na serii a przyrost mocy znaczący , przed strojeniem wyszło 254KM i 340nm głównie dzięki wydechowi bo dolot to raczej nie daje wielkich przyrostów. W Twojej okolicy robi MG Motorsport (nie wiem czy są godni polecenia), ja robiłem u El-Teca Piastów (robi dobrze ale terminów nie trzyma)
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

DawPi

Dziękuję za odpowiedź. Na razie niech przyjadą pierwsze graty, zamontować je i dopiero będziemy działać dalej. :)
The on­ly way to get rid of a tem­pta­tion is to yield to it..