MSDS vs. Racebits (Toyosports)

T, 13.06.2012, 12:52 « poprzedni - następny »

T

13.06.2012, 12:52 Ostatnia edycja: 15.10.2016, 15:51 by Rijndael
W internecie nie praktycznie sensownych informacji porównawczych a propos tych dwóch rodzajów kolektorów do Durateka V6, postanowiłem więc opisać je nieco bardziej "fachowo" i rozwiać pewne wątpliwości.

Tak wyglądają kolektory MSDS:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



...a tak Racebits (Toyosports):

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



I teraz małe porównanie. Uzupełnię je jeszcze po zdjęciu i dokładnym zmierzeniu Racebitsów.

MSDS:

- Średnice kolektorów: 41 mm, potem 50 mm
- Średnice y-pipe: 51 mm, potem 76 mm
- Proporcje długości runnerów: 1:1:2
- Wykonane z mild steel, dostępna wersja z powłoką ceramiczną

Racebits (Toyosports)

- Średnice kolektorów: 38 mm, potem 51 mm
- Średnice y-pipe: 51 mm, potem 70 mm
- Proporcje długości runnerów: 1:1:3 i 1:1:2,5
- Wykonane ze stali nierdzewnej

Mówiąc krótko, Racebitsy są wykonane lepszego materiału, ale bez powłoki ceramicznej, natomiast MSDS-y mają lepszą konstrukcję (lepsze proporcje długości i średnic runnerów, dłuższe primary runnery). Jeśli natomiast chodzi o y-pipe, to delikatnie lepsza wydaje się ta od Racebits.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

zajc

Ostatnio zainteresowałem się tematem kolektorów do ST220, znalazłem MSDS i Toyosports (jak wyżej), ale nie wiem do końca wszystkiego.

Jeśli chodzi o MSDS, czy części z podanego linku będą pasowały do mojego auta (2002 rok):
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://nautilusperformance.com/performance-automotive-parts-store#!/Ford-Contour-SVT/c/2181193/offset=0&sort=nameAsc
W opisie nie ma sprecyzowanego modelu ST220, powinne pasować ale wolę dokładnie wiedzieć zanim kupię. Drążąc temat dalej, jak się ma sprawa Y-pipe? Do czego zmierzam, oglądałem wydech Millteka i jakoś mi to się nie układa w całość skoro Milltek Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.ebay.co.uk/itm/MONDEO-ST220-EXHAUST-MILLTEK-CAT-BACK-HATCH-SALOON-DUAL-GT100-TAILS-SSXFD080-/231229748608?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item35d65df580 (czy inny Cat Back) zaczyna się czymś w stylu Y-pipe, dlatego sądzę że Y-pipe ma zastosowanie do przebudowy seryjnego układu a jeśli w przyszłości chciałbym Millteka to powinienem sobie odpuścić Y-pipe? Wychodzi na to, że Cat Back wychodzi wprost od kolektorów?
Kolejne pytanie jest następujące, jak wygląda decat w MSDS? I tu moje kolejne przemyślenia, te kolektory są już z decatem?

Na angielskim ebayu znalazłem kolektory Toyosports, które wyglądają zupełnie inaczej niż te w opisie wyżej:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-MK3-3-0-V6-ST220-EXHAUST-DE-CAT-MANIFOLD-2001-2007-MF6420-DP7937-/190923538140?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2c73edfedc

Bez decatów są poprostu krótsze, innych nie znalazłem, Y-pipe również nie znalazłem, dostępna tylko do st200. Wychodzi na to, że te z opisu Tomasza też są już z decatem.

Czy ktoś poprostu może mi wytłumaczyć czego będę potrzebował do budowy dobrego wydechu? Skłaniam się bardziej ku MSDS, co zakładać dalej, może inne opcje wchodzą w grę? Może ktoś podeśle jakieś inne linki?

T

MSDS-y pasują do głowic ST220, jednak nie pasują do wydechu. Niemniej da się je zamontować — y-pipe nie będzie potrzebna i nie ma sensu jej kupować, tylko dobry tłumikarz, który dorobi Ci downpipes, czyli połączyć je z resztą wydechu i będzie potrafił zrobić to dobrze. Musisz jednak liczyć się z tym, że w takim wypadku będziesz musiał usunąć katalizatory, bo seryjnie pełnią rolę właśnie downpipes. Pytanie, ile to da. Trudno powiedzieć, ale rewelacji bym się nie spodziewał.

Co do Racebits/Toyosports to nie ma sensu zakładać ich do ST220. Sam producent twierdzi, ze dają od 0 do 5 KM ("up to 5 bhp"). A skoro tak, to przyrosty są pewnie bliższe 0 niż 5 KM.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

zajc

Lubię konkretne odpowiedzi, dzięki Tomasz!
Cytat: Tomasz w 02.11.2014, 18:20
Pytanie, ile to da. Trudno powiedzieć, ale rewelacji bym się nie spodziewał.
Na stronie nautilusa piszą o przyroście momentu o ok 10-15 NM i ok 10-20 KM, ponoć udowodnione aczkolwiek nie doszukałem się wykresów z hamowni przed i po, doczytałem się natomiast opinii ludzi, którzy to montowali w ST220 i napawa mnie to optymizmem, gdyż różnica ma być dobrze odczuwalna w pełnym zakresie obrotów a najbardziej na dole.
Cytat: Tomasz w 02.11.2014, 18:20
MSDS-y pasują do głowic ST220, jednak nie pasują do wydechu. Niemniej da się je zamontować — y-pipe nie będzie potrzebna i nie ma sensu jej kupować, tylko dobry tłumikarz, który dorobi Ci downpipes, czyli połączyć je z resztą wydechu i będzie potrafił zrobić to dobrze. Musisz jednak liczyć się z tym, że w takim wypadku będziesz musiał usunąć katalizatory, bo seryjnie pełnią rolę właśnie downpipes.
Wiem, że koledzy z forum robią decata, nie wiem do końca co w połączeniu z MSDS byloby teoretycznie najlepszym rozwiązaniem? Jakies sportowe katalizatory, czy może kawałek rury, polecicie coś sprawdzonego? Ogarniętego tłumikarza znajdę na szczęście w okolicy ;)

T

Cytat: zajc w 04.11.2014, 11:04Na stronie nautilusa piszą o przyroście momentu o ok 10-15 NM i ok 10-20 KM, ponoć udowodnione
Tak, tylko to jest w porównaniu do kolektorów z 2,5 V6, a nie z ST220.

Cytat: zajc w 04.11.2014, 11:04Wiem, że koledzy z forum robią decata, nie wiem do końca co w połączeniu z MSDS byloby teoretycznie najlepszym rozwiązaniem? Jakies sportowe katalizatory, czy może kawałek rury, polecicie coś sprawdzonego? Ogarniętego tłumikarza znajdę na szczęście w okolicy
Wiadomo, że katalizatory zabierają trochę mocy, z drugiej strony bez katalizatorów jesteś nieekologiczny, a przyrost mocy w seryjnym aucie może być minimalny. Poza tym pojawiają się zwykle mało przyjemne dźwięki (brzęczenia).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

zajc

Na angielskim forum doczytałem się, że jeden forumowicz założył do ST220 MSDS-y (plus de-cat), był niezadowolony bo kosztowało to wiele pracy tłumikarza a zmierzony efekt to "tylko" 17KM, no jak dla mnie to bardzo dobry wynik i osobiście byłbym wniebowzięty! Co do brzęczenia po usunięciu katów to zgodzę się, że dźwięk może być metaliczny, kolega wyciął w 328 e36 i rzeczywiście było to słyszalne. Mówił, że mu to nie przeszkadza a nawet się podoba, ale bądźmy szczerzy :P Mam nadzieję, że da się to zniwelować dobrym dolotem ze stożkiem! Pewnie się zdecyduję na MSDS-y ale dopiero na wiosnę ruszę z modami, na razie kasa w świnkę :D

T

Cytat: zajc w 28.11.2014, 14:20plus de-cat
Zapewne większa część tego przyrostu to właśnie usunięcie katalizatorów, szczególnie, jeśli były już lekko zapchane. Katalizatory tuż za kolektorem wydechowym i to jeszcze tak krótkim, są na pewno sporą restrykcją.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

zajc

Wiem, że masz u siebie MSDS-y i widzę, że niebardzo je chwalisz. Proponujesz porzucenie tego tematu jako niewartościowy i radzisz zrobić jedynie de-cat? Z chęcią wysłucham opinii bo wydatek jest dość spory, a może warto te pieniądze wydać na coś innego...

yayko

to już wiem co zrobię z wydechem jeszcze :D

zajc

Cytat: yayko w 05.12.2014, 14:17
to już wiem co zrobię z wydechem jeszcze :D
Kilka mądrych porad mi również się przyda, zanim będę działał wolę zbierać informacje i wtedy ogarniać temat :)

Alek

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.toyosports.co.uk/ford-mondeo-mk2-25-v6-st24-exhaust-manifold--y-pipe-1051-p.asp

czyli to przypasuje do st220 ?

sseebbaa1

Czy kolektory wydechowe MSDS są takie same do Durateca 2.5, jak i do Durateca 3.0?
Czy istniały dwie różne wersje, różniące się średnicami?

Do tej pory myślałem, że to jest ten sam produkt, ale w ofertach w internecie można znaleźć informację, że np. sprzedawany MSDS jest do Mondeo mk2/Cougar - a to sugerowałoby, że ten akurat pasuje tylko do 2.5 (a nie do 3.0)...


ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Tutaj masz wszystkie dostępne wersje:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.nautilusperformance.com/en/

Większość zestawów różni się kształtem y-pipe. Jakiś czas temu mówiło się o powstaniu "MSDS 2.0", o nieco większej średnicy, ale czy już się pojawiły (i czy w ogóle się pojawią), nie wiem.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Alek

Generalnie mam chytry plan poskładać kolektor od zera i mam kilka pytań:
- czy jest istotna, tudzież jak bardzo jest istotna długość 'primary runner'ów'? Czy ma być jakaś określona optymalna dla konkretnych obrotów czy im dłuższe tym lepsze?
- czy jest istotne, tudzież jak bardzo, żeby długości runnerów były jednakowe na obydwu rzędach cylindrów?
Jeżeli ktoś nie zna odpowiedzi ale wie gdzie znaleźć to chętnie przygarnę linka

T

14.06.2019, 20:40 #14 Ostatnia edycja: 14.06.2019, 23:36 by T
Niestety wszystkie wymiary mają znaczenie. Najważniejsze są średnice rur, wzajemne proporcje średnic (bardzo ważne!) oraz długości primary runnerów (najlepiej, żeby były równe, a jeśli się nie da, to trzeba zrobić 1:1:2 jak w MSDS).  Dodatkowo bardzo istotne jest precyzyjne wykonanie, tj. gładka powierzchnia wewnątrz, wyszlifowane spawy. Oba kolektory powinny być oczywiście jak najbardziej zbliżone, bo potem wydech się łączy, ale drobne różnice nie powinny być widoczne w efekcie końcowym.

Ogólne, moim zdaniem, nie opłaca się wykonywać takich kolektorów od podstaw. Jeśli ma to być zrobione dobrze, to będzie to znacznie droższe niż kupno gotowych. Z tym, że te gotowe trzeba wybrać mądrze, bo część kolektorów dostępnych na rynku ma nieprawidłową budowę i zmiana na nie nic nie wniesie.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club