Małe problemy po strojeniu ST225

Kris1976, 28.06.2012, 23:12 « poprzedni - następny »

Kris1976

mam pytanko
jakie widzicie możliwe przyczyny ?
Auto po strojeniu lata pięknie... ale nie jest idealnie, mam przy delikatnym nacisku na gaz i ok. 2,5 tys. obr. na 3 lub 4 biegu takie małe szarpnięcia/ zadławienia.  nieszczelność jakaś czy mieszanka za ubogą? korektę programu trza zrobić!?
Świeczki są poza podejrzeniem , wymieniane 10tys. temu. Przed strojeniem na nowych gratach nie było takich zadławień.
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

T

Cytat: Kris1976 w 28.06.2012, 23:12Auto po strojeniu lata pięknie... ale nie jest idealnie, mam przy delikatnym nacisku na gaz i ok. 2,5 tys. obr. na 3 lub 4 biegu takie małe szarpnięcia/ zadławienia.
Może za bardzo przyspieszony zapłon w tym zakresie? Żeby zła mieszanka powodowała "szarpanie" to musi być naprawdę bardzo zła...

Cytat: Kris1976 w 28.06.2012, 23:12Świeczki są poza podejrzeniem, wymieniane 10tys. temu.
Może kable lub cewka nie domagają?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Kris1976

a co sądzisz o wężykach ciśnienia, a dokładnie tym który wchodzi z boku do kolektora ssącego, i przy turbinie.
Czy wyższe ciśnienie doładowania  może powodować takie problemy ?
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

T

Cytat: Kris1976 w 02.07.2012, 11:37a co sądzisz o wężykach ciśnienia, a dokładnie tym który wchodzi z boku do kolektora ssącego, i przy turbinie.
A coś z nim nie tak? Jest nieszczelny?

Ogólnie pomyślałem o strojeniu, bo robiłeś to jak było znacznie chłodniej i masz raczej agresywny program. Możliwe, że zmiana temperatury spowodowała, że jest już zbyt agresywny. Ale to nie musi być koniecznie to, równie dobrze może być, tak jak mówisz, jakaś nieszczelność w dolocie lub problem z układem zapłonowym (cewka, kable...).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

wilhelm

Ja mam podobne objawy na 1 i 2 biegu jak jadę powoli do 2-3 tys.

Kris1976

Cytat: Tomasz w 02.07.2012, 14:39A coś z nim nie tak? Jest nieszczelny?

Ogólnie pomyślałem o strojeniu, bo robiłeś to jak było znacznie chłodniej i masz raczej agresywny program. Możliwe, że zmiana temperatury spowodowała, że jest już zbyt agresywny. Ale to nie musi być koniecznie to, równie dobrze może być, tak jak mówisz, jakaś nieszczelność w dolocie lub problem z układem zapłonowym (cewka, kable...).
Nie sądzę żeby to była kwestia temperatury, nocą przy 14 czy 16 stopniach jest tak samo. Trudno zacznę od nieszczelności potem cewka i kable, potem promotor - może niech coś skoryguje.


Cytat: wilhelm w 02.07.2012, 15:13Ja mam podobne objawy na 1 i 2 biegu jak jadę powoli do 2-3 tys.
a masz tak od początku czy od momentu jak zacząłeś coś dłubać ? w Twoim przypadku jest jeszcze szansa że temat się uspokoi po strojeniu. Ja na samych gratach miałem przeładowania po strojeniu zniknęło.

Była pomarańcza ST...czas na RSa !

Kris1976

 Jeżdżę teraz sporo po Polsce i udało mi się częściowo rozpracować mój problem. Auto było strojone z wyłączonym ESP i bez klimy.  Jak wyłączę ESP i jadę bez klimy jest ok, włączę klimę już jest lekko gorzej, włączę klimę + esp i w przedziale 2200-2800 poszarpuje ...Reasumując muszę jeździć bez klimy i wył ESP. O co biega ? tak ma być ?
Inny efekt uboczny (bez klimy i bez esp) przy ostrym przyspieszeniu na 6,5,4 biegu od ok 3 tys. obr. często (ale nie zawsze) mam skoki obrotów (trochę jak falowanie w np. w mondku TDCi jak się kierownica turbo przycina)  po czym po chwili wraca do normy i ciągnie dalej !? czyżby gwałtowny  wzrost momentu powodował problem z przeniesieniem mocy na glebę - przy nowiutkich oponach i na tak wysokich biegach !?  ma ktoś jakieś pomysły - korekta czipsa ?
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

NeroN

Sprzęgło ?

A ESP i klima nie powinny mieć nic do rzeczy...
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

Kris1976

... sam nie wiem, nie upalam, nie pałuje. Raz na jakiś czas pojadę pełnym ogniem , liczyłem się z tym że sprzęgło może się kiedyś wysypać ale nie tak szybko. 59000 aktualnie, na aktualnym setupie lata może z 1,5 - 2 tys. km...
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

Monsun

Sprzęgło dość łatwo sprawdzić czy się kończy czy nie.
To mi raczej wygląda na jakieś dziwne zachwiania w mapach związane z wzrostem/zmianą obciążenia.
Pojedz do "chipsologów" i niech wykonają hamowanie przy włączonych ESP i klimatyzacji.
Jeśli wystąpią zachwiania w przebiegu momentu, porównując do poprzednich hamowań, będzie można szukać przyczyny szarpania.

U mnie występowało dziwaczne zachwianie (szarpanie) na niskich obrotach ze względu na niezbyt jasną funkcję którą uaktywniłem w swoim ECU. Po wyłaczeniu, jak ręką odjął...

T

Klima ma bardzo dużo do rzeczy, bo w nowych autach ECU zwykle modyfikuje wtedy nieco mapy, poza tym po załączeniu sprężarki wzrastają nieco opory. ESP także może teoretycznie mieć wpływ, nie zdziwiłbym się, gdyby w nowszych rozwiązaniach były jakieś zmiany już po włączeniu tego systemu, a nie dopiero w przypadku utraty przyczepności.

Łącząc to z tym, że Twój program, Kris, jest raczej agresywny i że był robiony w sprzyjających warunkach atmosferycznych wydaje mi się mimo wszystko najbardziej prawdopodobne, że tutaj leży przyczyna. Ew. może być też tak, że masz jakąś drobną usterkę (np. układu zapłonowego), a program jest zrobiony na tyle "na styk" że pojawia się tego typu efekt.

W sprzęgło wątpię, sprzęgło rzadko szarpie z powodu zużycia, raczej się po prostu ślizga albo bierze w dziwnym miejscu. Sprzęgło może szarpać jak jest źle wyważone lub krzywe. Oczywiście pewnie np. po zerwaniu okładzin czy jakimś ekstremalnym przegrzaniu docisku mogłoby tak być, ale to raczej rzadkie przypadki...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Kris1976

Cytat: Monsun w 16.07.2012, 21:29U mnie występowało dziwaczne zachwianie (szarpanie) na niskich obrotach ze względu na niezbyt jasną funkcję którą uaktywniłem w swoim ECU. Po wyłaczeniu, jak ręką odjął...
Co masz na myśli że uaktywniłeś dziwną funkcję w ECU ?
Cytat: Tomasz w 16.07.2012, 21:47Klima ma bardzo dużo do rzeczy, bo w nowych autach ECU zwykle modyfikuje wtedy nieco mapy, poza tym po załączeniu sprężarki wzrastają nieco opory. ESP także może teoretycznie mieć wpływ, nie zdziwiłbym się, gdyby w nowszych rozwiązaniach były jakieś zmiany już po włączeniu tego systemu, a nie dopiero w przypadku utraty przyczepności.
Może być tym bardziej że z włączonym esp nie ma tych skoków obrotów, jest to niwelowane a mimo tego nie sygnalizowane kontrolką esp
Cytat: Tomasz w 16.07.2012, 21:47Łącząc to z tym, że Twój program, Kris, jest raczej agresywny i że był robiony w sprzyjających warunkach atmosferycznych wydaje mi się mimo wszystko najbardziej prawdopodobne, że tutaj leży przyczyna. Ew. może być też tak, że masz jakąś drobną usterkę (np. układu zapłonowego), a program jest zrobiony na tyle "na styk" że pojawia się tego typu efekt.
Czy program jest aż taki agresywny ? w sumie to krzywa momentu jest zbliżona do vtec-a, molo czy bartiego87. Taki prawie eSTekowy standard po dłubaniu ;)
...a nie może to być kwestia nieszczelności któregoś z węży ?
np. z  kolektora ssącego do turbo  ?

Była pomarańcza ST...czas na RSa !

Monsun

17.07.2012, 01:12 #12 Ostatnia edycja: 17.07.2012, 10:50 by Monsun
Mam możliwość ingerencji w ECU.
Jedna z wymienionych niżej zmian lub ich połączenie wywołuje dziwne wahnięcia obrotów.

1. Catback installed: zmiana z No na Yes
2. Headers: zmiana z Stock na Short Tubes

Tak naprawdę nie wiem co powoduje zamieszanie.
Wiec mam ustawione wszystkie na Stock choć w rzeczywistości mam te elementy fizycznie zamontowane.
Taki "black box"... Nie wiadomo co się dzieje w środku.

T

Cytat: Monsun w 17.07.2012, 01:123. H/X Pipe: zmiana z Stock na Without Converters.
Tego chyba nie masz. :)

« Dodane: 17.07.2012, 01:21 »

Cytat: Kris1976 w 16.07.2012, 23:03...a nie może to być kwestia nieszczelności któregoś z węży?
np. z  kolektora ssącego do turbo?
Myślę, że może, ale czy jest... któż to wie. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Monsun

Cytat: Tomasz w 17.07.2012, 01:20
3. H/X Pipe: zmiana z Stock na Without Converters.
Tego chyba nie masz. :)
Fakt. :) Poniosło mnie :D