[Mondeo] Adaptacja

Wilu117, 24.07.2012, 20:25 « poprzedni - następny »

Wilu117

Może mi ktoś powiedzieć jak adaptuje się komputer po resecie ?
Konkretnie to chodzi mi o to jak to działa pod względem zwracania uwagi na czujniki w układzie (przepływka, TPS, sondy) na początku jedzie na "automacie" czy od razu na podstawie czujników ?
Trochę zagmatwałem ale może zrozumiecie :)

NeroN

Najpierw niby wali z parametrów z pamieci - patrząc na czujniki - potem w miarę dostosowuje się do czujników. YTrwa do kilkadziesiat kilometrów i na podstawie tego wyrabia sobie 'swoją mapę'.

Natomiast po 10 latach używania Fordów, uważam że sposób przeprowadzenia adaptacji w tych autach jest zupełnie obojętny i wystarczy zebyś pojeździł z 50km na benzynie .
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

Wilu117

Ja mam problemy z mocą, auto jeździ lepiej zaraz po resecie niż po iluś tam km.
Zrobię ze 300km i auto traci moc, od czasu do czasu wieszają się obroty (nie ma reguły).
Na niższych obrotach (tak do 2,5) nie równo przyspiesza nie szarpie ale czuć skoki mocy.
I teraz jeżeli początkowo ECU nie zwraca uwagi na czujniki to miał bym wyjaśnienie przynajmniej części a może i wszystkich objawów, czyli bzdury pokazywane przez TPS co teoretycznie mogło by powodować i szarpania i spadki mocy... Na kompie tego nie wyłapałem co nie znaczy że tak się nie dzieje, jutro jeszcze zobaczę co pokazują sondy przy bucie.

NeroN

Nooo... prawdopodobne wielce :)

FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

Monsun

ECU od startu silnika odczytuje wszystkie możliwe czujniki, niektóre z nich ignorując ze względu na oczywisty fakt pracy w nieoptymalnych warunkach (temperatura).
Rzeczywiście więc korzysta z gotowych map i czujników niezbędnych do działania np. czujnik położenia wału.

Ktoś gdzieś trafnie i żartobliwie porównał start zimnego silnika do ludzkiego przebudzenia się rano, po imprezie na dodatek z bólem głowy i dręczącymi pytaniami: gdzie jestem?; co to robię?; kim jest ta kobieta co leży obok?; spać dalej czy natychmiast uciekać... ;)

W przypadku startu po resecie jest jeszcze gorzej gdyż ECU stwierdza że uleciały informacje na temat wykonanych testów i wszelkie poprawki adaptacyjne.
Praktycznie zgodzę się z tym sposób prowadzenia adaptacji nie ma większego znaczenia, gdyż auto prędzej czy później wykona wszystkie zaplanowane testy i naniesie wymagane poprawki.
Jest tylko jedno "ale". Jedna czynność którą warto zrobić przy pierwszym starcie silnika zaraz po resecie.

Zastawić auto pracujące na jałowym biegu, bez dodawania gazu przez 2-3min, co ważne z włączonymi wszystkimi głównymi odbiornikami energii jak: podgrzewania szyb, klimatyzacja i światła.
Ukazuje to ECU maksymalny poziom obciążenia silnika na jałowym biegu i pozwala na właściwe ustawienie pozycji zaworu bocznikowego i zapobiegnięcie zbyt mocnego spadku obrotów mogącego wywołać nieoczekiwane zgaśnięcie silnika.
Reszta dostroi się sama i 50km powinno na to wystarczyć.

« Dodane: 25.07.2012, 01:10 »

Cytat: Wilu117 w 24.07.2012, 22:40
...jutro jeszcze zobaczę co pokazują sondy przy bucie...
Coś tam pokażą ale jeżeli but rozumieć jako WOT czyli najczęściej OpenLoop, odczyty sond w tych warunkach są przez ECU ignorowane.
To co opisujesz wygląda na jakieś problemy z MAF i/lub zaworem bocznikowym.
Coś prawdopodobnie dzieje się w dolocie...

T

Cytat: Monsun w 25.07.2012, 01:02Coś tam pokażą ale jeżeli but rozumieć jako WOT czyli najczęściej OpenLoop, odczyty sond w tych warunkach są przez ECU ignorowane.
Ale LTFT nie powinny być ignorowane nawet w przypadku ECU pracujących w OL przy WOT, a one zależą od sond, czyli i mieszanka przy WOT pośrednio od wskazań tych sond zależy. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Wilu117

Ignorowane są ale powinno być widać czy sonda idzie na "bogato" czy na ubogo i to chcę sprawdzić przy WOT.
W weekend powinienem mieć nowy TPS i cewkę na podmiankę.

Monsun

Cytat: Tomasz w 25.07.2012, 01:28
Ale LTFT nie powinny być ignorowane nawet w przypadku ECU pracujących w OL przy WOT, a one zależą od sond, czyli i mieszanka przy WOT pośrednio od wskazań tych sond zależy. ;)

..."nie powinny"
W jakim sensie LTFT zależą od sond w OL?
Precyzyjniej może?

« Dodane: 25.07.2012, 09:25 »

Cytat: Wilu117 w 25.07.2012, 07:55
Ignorowane są ale powinno być widać czy sonda idzie na "bogato" czy na ubogo i to chcę sprawdzić przy WOT.
W weekend powinienem mieć nowy TPS i cewkę na podmiankę.
Coś tam pokażą...
Od czegoś trzeba zacząć...

Wilu117

Sondy w OL pokazują 9 -9,5V więc jest bogato. IAT pokazuje temperaturę podobną do tej na zewnątrz, przepływka działa. Niby wszystko jest ok. Chyba muszę postawić na układ zapłonowy, kiedyś sama wymiana świec i przewodów przywróciła 20km ale one mają dopiero ze 25kkm (oryginały).
Cewka ? Jest przy przyspieszaniu na niskich obrotach lekkie poszarpywanie ale jak się zagrzeje ciężko to w ogóle wyczuć co prawda na hamowni to wyszło.

Monsun

Cytat: Wilu117 w 25.07.2012, 18:09
Sondy w OL pokazują 9 -9,5V więc jest bogato...
Chyba 0.9V. Jeśli tak to jest bogato.

Cytat: Wilu117 w 25.07.2012, 18:09
...postawić na układ zapłonowy, kiedyś sama wymiana świec i przewodów...
...Cewka? Jest przy przyspieszaniu na niskich obrotach lekkie poszarpywanie...
Czy masz zamontowany gaz? Poszarpywanie może pochodzić od każdego z w/w elementów układu zapłonowego.

Wilu117

Cytat: Monsun w 25.07.2012, 20:59Chyba 0.9V. Jeśli tak to jest bogato.

Tak, źle napisałem 0,9V - 0,95V

Cytat: Monsun w 25.07.2012, 20:59Czy masz zamontowany gaz? Poszarpywanie może pochodzić od każdego z w/w elementów układu zapłonowego.

Mam ale wyczuwalne jest to też na benzynie.
Przed chwilą wróciłem z garażu, wykręciłem TPS i mierzyłem oporność, nie znalazłem żadnej przerwy działa płynnie.
Wykręciłem też świece z przedniego rzędu, wyglądają ok ale mają przerwę ok 1,5mm i coś mi się wydaje że tutaj jest diabeł pogrzebany. Ile one mają fabrycznie ?

Monsun

Trzeba było od razu napisać że masz zamontowany gaz...
Zmniejsz przerwy do 1.0 mm.
Standard to 1.3 mm.
Następnym razem kup świecę o jeden stopień zimniejsze, powinny dłużej wytrzymać na gazie.
Dla ST220 będą to AGSF12FM1.

Napisałem o tym na Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.cougarklub.pl.
Link poniżej:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://cougarklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4812

Wilu117

No to chyba wszystko jasne, odezwę się po zabiegu :)

T

Jak dochodzi do 0,95 V to może być za bogato. Ale trudno powiedzieć bez dokładnego pomiaru AFR.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

Można jakiś cytat z Cougar forum? Nie każdy jest zarejestrowany :)
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]