[Mondeo] Stożek w TDCI - co i jak? wersja II

kondzio, 06.02.2013, 17:06 « poprzedni - następny »

kondzio

Witajcie.

Postanowiłem w swoim TDCI 2.0 założyć stożek. Na początku planowałem zrobić mocowanie filtra wg instrukcji GaBB jednak po przyjrzeniu się seryjnej puszce filtra wpadłem na pomysł aby odciąć rurę w której zamocowany jest przepływomierz razem ze ścianką obudowy i do niej dołączyć adapter do montażu filtra. Połączenie wykonałem w firmie mojego znajomego zajmującej się spawaniem plastiku i aluminium. Wygląda to tak:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Stożek z adapterem połączyłem złączem z odejściem na wężyk który jest w seryjnej obudowie i rurką.
Wygląda to tak:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Muszę jeszcze zrobić lepszy nadmuch zimnego powietrza i osłonę.

Poniżej link z filmikiem:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.youtube.com/watch?v=U484Tioque8
kondzio
Mondeo 2003r.  2.0 TDCI 130 KM
Leon I 1.9tdi ASV

weksla

Wygląda to bardzo profesjonalnie w porównaniu do tego co nam kolega Gabb fundował:D
Fajnei masz to pospawane. Trzebaby pomiar na hamowni zrobić:D
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

Falubaz 1

Fajnie to wyglada, napisz mi prosze czy nie masz problemow w gornym zakresie obrotow bo u mnie V-max spadl aha i koniecznie nagraj sound.

kondzio

Cytat: weksla w 06.02.2013, 18:31
Wygląda to bardzo profesjonalnie w porównaniu do tego co nam kolega Gabb fundował:D
Fajnei masz to pospawane. Trzebaby pomiar na hamowni zrobić:D

Hamownie odwiedzę latem.


Cytat: Falubaz 1 w 06.02.2013, 19:34
Fajnie to wyglada, napisz mi prosze czy nie masz problemow w gornym zakresie obrotow bo u mnie V-max spadl aha i koniecznie nagraj sound.

Filtr zakładałem przedwczoraj i nie miałem okazji sprawdzać prędkości max. Na wysokich obrotach radzi sobie dobrze. Przytrzymałem go przez chwilę na 4 tys i po dodaniu gazu dalej sprawnie przyspieszał.
Sound jest nagrany Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.youtube.com/watch?v=U484Tioque8
Silnik nie był rozgrzany dlatego nie był wkręcany na wysokie obroty.
kondzio
Mondeo 2003r.  2.0 TDCI 130 KM
Leon I 1.9tdi ASV

Falubaz 1

Cytat: kondzio w 06.02.2013, 20:04
Hamownie odwiedzę latem.


Filtr zakładałem przedwczoraj i nie miałem okazji sprawdzać prędkości max. Na wysokich obrotach radzi sobie dobrze. Przytrzymałem go przez chwilę na 4 tys i po dodaniu gazu dalej sprawnie przyspieszał.
Sound jest nagrany Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.youtube.com/watch?v=U484Tioque8
Silnik nie był rozgrzany dlatego nie był wkręcany na wysokie obroty.

Rozumiem, u mnie był inny stożek Raid HP gąbkowy i zauważyłem że właśnie na wysokich obrotach przy dużej prędkości jakoś wolniej się rozpędza, na obroty wkręcał się błyskawicznie ale to pewnie zasługa de-kata i przelotowego wydechu. Czy ten twój filterek to Simota?   

kondzio

Cytat: Falubaz 1
Czy ten twój filterek to Simota?   

Tak, ale planuję założyć coś lepszego.
kondzio
Mondeo 2003r.  2.0 TDCI 130 KM
Leon I 1.9tdi ASV

T

Simota słabo filtruje. :)

Całość wykonana porządnie, ale szkoda, że zrobiłeś taki ostry zakręt.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

kondzio

Faktycznie ostry jest ten zakręt i też mi się to nie podoba, ale jest tak jak w serii. Nie miałem pomysłu jak to zrobić inaczej.

Jakiej firmy kupić filtr i lepszy gąbkowy czy bawełniany?
kondzio
Mondeo 2003r.  2.0 TDCI 130 KM
Leon I 1.9tdi ASV

Falubaz 1

Cytat: kondzio w 07.02.2013, 09:33
Faktycznie ostry jest ten zakręt i też mi się to nie podoba, ale jest tak jak w serii. Nie miałem pomysłu jak to zrobić inaczej.

Jakiej firmy kupić filtr i lepszy gąbkowy czy bawełniany?
Ja uwazam ze zdecydowanie gabkowy i tylko markowy np PC lub Raid Hp najlepsza filtracja nie przepusci nic.

T

Cytat: kondzio w 07.02.2013, 08:33Faktycznie ostry jest ten zakręt i też mi się to nie podoba, ale jest tak jak w serii. Nie miałem pomysłu jak to zrobić inaczej.
Można by pokombinować z gumowym kolankiem. Druga sprawa, to element dolotu pomiędzy przepływomierzem, a silnikiem — ta seryjna harmonijka nie jest optymalnym rozwiązaniem. Ogólnie w przypadku dolotu ważna jest minimalna ilość nierówności, załamań we wewnątrz, a także ostrych zakrętów. Chociaż w turbo dieslu to pewnie nie ma takiego znaczenia, ważne, że fajnie brzmi. :)

« Dodane: 07.02.2013, 14:05 »

Cytat: Falubaz 1 w 07.02.2013, 12:29Ja uwazam ze zdecydowanie gabkowy i tylko markowy np PC lub Raid Hp najlepsza filtracja nie przepusci nic.
Nie wiem jak te wyżej wymienione, ale tanie filtry gąbkowe filtrują bardzo źle, a i wiele droższych nie radzi sobie lepiej, np. drogi HKS w testach wypada beznadziejnie.

Pod względem filtracji ogólnie najlepiej wypadają markowe filtry z gazy syntetycznej (suche!). Np. AEM, Apexi etc. Ja do swojego auta kupiłem Fujitę, przed wiosną szykuje się wymiana. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

kondzio

Czyli kupić ten:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.sklep.carstuff.pl/filtr-powietrza-apexi-stozkowy-type-p-22708.html
lub bardziej ten:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.sklep.carstuff.pl/fujita-filtr-stozkowy-376mm-140x160-p-13236.html
kondzio
Mondeo 2003r.  2.0 TDCI 130 KM
Leon I 1.9tdi ASV

T

Jeśli ten Apexi daje się zamontować na standardową rurę, to Apexi.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

kondzio

Okazuje się, że ten apexi to nie oryginał i trzeba kombinować z montarzem  :(
Fujita jest oryginalna i jest suchym filtrem i montuje się bezpośrednio na rurę fi77. Wybór chyba jest prosty  :)
kondzio
Mondeo 2003r.  2.0 TDCI 130 KM
Leon I 1.9tdi ASV

Falubaz 1

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.tuning-rdi.de/index.php/cat/c1201_Mondeo.html

Tu masz strone. Tomasz te filtry ktore podales sa bardzo dobre, ale do Mondeo Tdci wystarczy wlasnie Raid produkty sa od lat stosowane w motor sporcie jak i w Tuningu moze bardziej na rynku Eu niz Usa. Kazdy musi dopasowac cos dla siebie  :)

Jaszczurtd

Z doświadczenia mogę napisać, że stożek w dieslu to sztuka dla sztuki - w praktyce nic nie daje poza zwiększonym hałasem.
To już lepiej zainwestować w tzw. "sportową wkładkę" do oryginalnej obudowy filtra.
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.instagram.com/jaszczurtd/