Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


Nowy RS??

auchim, 07.02.2013, 19:01 « poprzedni - następny »

Kris1976

10.05.2017, 19:09 #615 Ostatnia edycja: 10.05.2017, 19:12 by Kris1976
Cytat: Łukasz w 08.05.2017, 14:37
Ważyłem też BMW 140xi i wyszło 1650 kg z pełnym bakiem paliwa i bez kierowcy. O ile 135xi nie robiło na mnie większego wrażenia to pomiędzy 135xi a 140xi jest duża różnica - na korzyść tego drugiego. 140xi robi (wg. racelogic) powtarzalne 4.3 do setki (najlepszy wynik 4.1) a od 100 do 200 niecałe 12 sekund.  
Dość ciekawe info z tym M140i xdrive...nawet nie wiedziałem że jest M-ka jedynka z napędem na 4 łapy. Dość sensownie wyceniona na tle AMG 45 i Audi RS3. Ciekawa alternatywa dla RS-a ale... o ile z przodu wygląda fajnie o tyle ten tył to może po pijaku bym zaakceptował ;)  ciekawe że przy tej wadze robi takie przyspieszenia... a ponoć fizyki nie da się oszukać!? ;)

Cytat: gaiden w 09.05.2017, 11:06Ps. Zmieniał ktoś wydech w rs mk3? Mi w salonie forda powiedzieli że mi za darmo przemontują przy odbiorze i gwarancja jest ok - ja mówiłem o wydechu remusa - dźwięk mi się najbardziej podoba, tylko te końcówki mogły by być mniejsze - trochę wystają poza dyfuzor.
...a tak z ciekawości zapytam, po co zmieniać wydech w RSie mk3... seria (jak na serię ) jest genialna, kiedy trzeba głośna, kiedy nie trzeba cicha i nierezonująca.
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

gaiden

Cytat: Kris1976 w 10.05.2017, 19:09

...a tak z ciekawości zapytam, po co zmieniać wydech w RSie mk3... seria (jak na serię ) jest genialna, kiedy trzeba głośna, kiedy nie trzeba cicha i nierezonująca.

a jeździłeś rs mk2? Mk3 moim subiektywnym zdaniem nie daje rady, słychać brak 1 cylindra.

Kris1976

Jeździłem ST mk2 ...wiec to to samo co RS mk2 w kwestii brzmienia :)  miałem 2 wydechy customowe , mega głośny  który mnie zamęczył a potem przelot 3" ale na 2 tłumikach środkowy duży plus poprzeczny z tyłu.
...nie ma takiego cudu co by w kwestii audio dodał brakujący cylinder. Jeśli ST/RS mk2 w serii było takie sobie o tyle w mk3 z 4 cylindrów w serii wyciągnęli 95% tego co się dało. Wydałbym szmalec zamiast na wydech (który może zwiększyć np rezonans przy 2500-3000obr)  to np na Cobb Accessport, short shifter albo IC Wagner (względne Airtec). Wydech ori daje rade !  niszczy konkurencję 4 garową typu grzeczny Golf  R-ka czy popierdująca 45 amg czy buczący Type-R
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

Roberttt

Ma moze ktoś jakieś informacje na temat
wady fabrycznej głowicy w RS MK III?
W ASO niepotrafią zdiagnozować usterki. Pokazuje
im filmy z 7 dni podrząd jak RS kopci na biało że aż czujka w
garażu się załącza z powodu spalin i nic nie widać przez kłęby dymu
silnik chodzi jak na trzech cylindrach, a oni zbadali
szczelność układu chłodzenia i niby wszystko jest ok.
Jutro kazali przyjechać po odbiór auta.
Zastanawiam sie czy nie pojechać do DE gdzieś koło Berlina i wezwać
asistance może oni będą w temacie.

gaiden

Cytat: TowerST w 09.05.2017, 08:01
a do tego z linka dzwoniłeś. Ja mam o nim dobrą opinię - wiele rzeczy od ST i RS mk2 od niego kupowałem. Gościu od lat specjalizuje się w częściach od sportowych fordów.
Felgi kupione, za połowę ceny nowych w super stanie! Dzięki za polecenie!

Łukasz

U mnie silnik wczoraj podziękował za współpracę. Po uruchomieniu rano nie chodził na wszystkich cylindrach i bardzo dymił. Po około 30 sekundach chodził normalnie i nie dymił. Poziom płyniu chłodniczego spadł bardzo od momentu kiedy go sprawdzałem ostanim razem - około tygodnia. Musiałem jechać do pracy wiec wziąłem samochód żony a ten zostawiłem na podwórku. W ciagu dnia zadzwoniłem do serwisu i powiedzieli, żeby zwieźć go na lawecie co zrobiłem dzisiaj rano. Mają go sprawdzić - odezwą się w przyszłym tygodniu. Paradoksalnie jak go dzisiaj uruchamialiśmy to chodził normalnie ale z rury wydechowej było czuć "słodki zapach" płynku chłodniczego. Na hali serwisowej stał już jeden RS, który czeka na nowy silnik (tzn. nowy silnik juz mają w serwisie, czekają na jakeiś duperele). Pocieszające jest to, że Ford Polska ściągnął na magazyn centralny sporo nowych silników i nie trzeba będzie długo czekać.   

gaiden

Cytat: Łukasz w 16.05.2017, 10:52
U mnie silnik wczoraj podziękował za współpracę. Po uruchomieniu rano nie chodził na wszystkich cylindrach i bardzo dymił. Po około 30 sekundach chodził normalnie i nie dymił. Poziom płyniu chłodniczego spadł bardzo od momentu kiedy go sprawdzałem ostanim razem - około tygodnia. Musiałem jechać do pracy wiec wziąłem samochód żony a ten zostawiłem na podwórku. W ciagu dnia zadzwoniłem do serwisu i powiedzieli, żeby zwieźć go na lawecie co zrobiłem dzisiaj rano. Mają go sprawdzić - odezwą się w przyszłym tygodniu. Paradoksalnie jak go dzisiaj uruchamialiśmy to chodził normalnie ale z rury wydechowej było czuć "słodki zapach" płynku chłodniczego. Na hali serwisowej stał już jeden RS, który czeka na nowy silnik (tzn. nowy silnik juz mają w serwisie, czekają na jakeiś duperele). Pocieszające jest to, że Ford Polska ściągnął na magazyn centralny sporo nowych silników i nie trzeba będzie długo czekać.   
Jaki przebieg, kiedy produkcja, jak był eksploatowany (docierałeś go, wymieniałeś olej po dotarciu?)

Łukasz

18 tys km, silnik docierany, wymiana oleju po 1,5 tys km. około 10 tys km, 16 tys km i na przyszły tydzień byłem umówiony na 1-szy serwis.

gaiden

Cytat: Łukasz w 16.05.2017, 10:56
18 tys km, silnik docierany, wymiana oleju po 1,5 tys km. około 10 tys km, 16 tys km i na przyszły tydzień byłem umówiony na 1-szy serwis.
a te 18 tys w jaki sposób eksploatowany? Był często na torze?

Franek

gaiden - widzę, że szukasz logiki w tej wadzie.
Nie ma kompletnie żadnej zalezności, czy tuningowany, czy nie.
Łukasz pedantycznie dba o samochody, więc wątpię w czynnik ludziki.
W Warszawie stoją unieruchomione już trzy sztuki RSa.
Wada i tyle.

Łukasz

Nigdy nie byłem na torze (wybierałem się ale wiecznie nie mam czasu:), eksploatowany normalnie, nie katowany na zimnym, nie wyłączany od razu po szybszej jeździe. Tak jak Wojtek napisał i potwierdził Pan w serwisie "jest problem" dlatego też Ford Polska pościągał na magazyn centralny silniki, żeby nie trzeba było czekać i, żeby ludzie się nie ciśnieniowali. 

gaiden

Cytat: Łukasz w 16.05.2017, 11:12
Nigdy nie byłem na torze (wybierałem się ale wiecznie nie mam czasu:), eksploatowany normalnie, nie katowany na zimnym, nie wyłączany od razu po szybszej jeździe. Tak jak Wojtek napisał i potwierdził Pan w serwisie "jest problem" dlatego też Ford Polska pościągał na magazyn centralny silniki, żeby nie trzeba było czekać i, żeby ludzie się nie ciśnieniowali. 
Dosyć kiepska wiadomość, to już drugie auto chyba na tym forum gdzie pada silnik przy ok. 20 tys :| Ciekawe jak będzie z tym nowym silnikiem, też pociągnie 20 tys czy to jest błąd który nie uda im się wyeliminować :(
Patrząc na mk2 który świetnie trzyma cenę, tutaj będzie pewnie odwrotnie przy mk3. Będzie jak z subaru imprezą: "lanos" jest tańszy niż poprzednia generacja.

Roberttt

Germaz we Wrocławiu przyjął moje auto z takimi samymi objawami
po 14 dniach zadzwonili do mnie że auto jest gotowe do odbioru i żadnej nieprawidłowości
niewidzą ponieważ robili testy przy całkowicie nowym Focusie i też tak samo dymi jak mój.

gaiden

Cytat: Franek w 16.05.2017, 11:08
gaiden - widzę, że szukasz logiki w tej wadzie.
Nie ma kompletnie żadnej zalezności, czy tuningowany, czy nie.
Łukasz pedantycznie dba o samochody, więc wątpię w czynnik ludziki.
W Warszawie stoją unieruchomione już trzy sztuki RSa.
Wada i tyle.
Tak, szukam jakiejś zależności, ale jak widać nie ma. Szkoda.

Roberttt

Miał ktoś juz podobną awarię i została naprawiona?