Dystanse do oryginalnych felg Mondeo ST220 - wygląd i prowadzenie samochodu

sseebbaa1, 24.08.2013, 22:16 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

Cytat: st-power w 08.05.2014, 21:52Tak przy okazji,że tymczasowo poruszam się z założonymi dystansami na tylnej osi-obaliłbym teraz mit o lepszym prowadzeniu się w zakrętach z szerszymi felgami na tyle Owszem tył jest jak przyklejony,co skutkuje próbami uślizgiwania się osi przedniej-koła nie piszczą,ale mam wrażenie,że za moment przód wyjedzie
To było oczywiste :)

Cytat: sseebbaa1 w 21.03.2014, 14:09Ale montaż mniejszych dystansów z przodu niż z tyłu spowoduje troszeczkę większą podsterowność.
Czyli całkowity brak dystansów z przodu tym bardziej musiał mocno zmienić charakterystykę trzymania w zakrętach.
:)

Życzę jak najszybszego dokupienia dystansów na przód, aby cieszyć się wyśmienitym prowadzeniem ST220!
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

WojtasS

no to dokupić dystans 5mm nieprzykręcany i problem z głowy będzie :)
Niech Gra Muzyka i GAAAZ Do Dechy! ]:->
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z433/4337609/big/1.jpg

caqerr

Cytat: WojtasS w 09.05.2014, 00:54
no to dokupić dystans 5mm nieprzykręcany i problem z głowy będzie :)

Moim zdaniem rzeźba...
20/22/25/30 mm nie wygląda źle w mk3.
Wiadomo , można się przyczepić ,że coś przód delikatniej wystaje ale jest to naprawdę bardzo mała różnica.
Nie warto kombinować ;)
Albo zamów sobie dystans 22mm na tył a na przód daj 20mm ;)

st-power

Sprzedam te 15mm i kupię 20mm :) Mam nadzieję, że szybko temat załatwię, bo widok odsadzonych laczków powoduje, że wreszcie to auto wygląda jak powinno :D
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

sseebbaa1

10.05.2014, 23:22 #64 Ostatnia edycja: 11.05.2014, 11:19 by sseebbaa1
Cytat: caqerr w 09.05.2014, 11:2120/22/25/30 mm nie wygląda źle w mk3.
Wiadomo, można się przyczepić,że coś przód delikatniej wystaje ale jest to naprawdę bardzo mała różnica.
Nie wiem jak 22, 25 czy 30 mm dystansu wygląda, ale na przedniej osi 20 mm wygląda w moim ST220 dokładnie tak:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


(zdjęcie zrobione równo z płaszczyzną przedniego koła ustawionego na wprost)

Góra koła idealnie pokrywa się z górną krawędzią błotnika. To że dołem widać oponę wynika tylko z podcięcia zderzaka, które jest praktycznie w każdym samochodzie.
8)

« Dodane: 11.05.2014, 11:19 »

Dla jasności podaję, że to zdjęcie przedstawia te same koła co na wcześniejszych moich zdjęciach, a więc opona 225/40R18 na oryginalnej feldze 18x7,5 ET52,5.
Czyli po dołożeniu dystansu 20 mm, "łączne ET" felgi wychodzi 32,5.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

st-power

I końcu dojechały do mnie dyski na przednią ośkę-teraz mam już komplet po 20mm na koło :)
Stejk wygląda rewelka i jeździ się lepiej :D
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

sseebbaa1

Cytat: st-power w 04.06.2014, 21:38
(...) i jeździ się lepiej :D
Rozwiń to proszę.
Jestem ciekaw Twoich wrażeń.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

st-power

Nie ma problemów z wyjeżdżaniem przodu auta,tył jeśli chce zarzucić to zrobi to bardzo wyczuwalnie dla kierowcy. Szerszy rozstaw kół dodatkowo poprawił stabilność karoserii w zakrętach-mniej się przechyla.
A,że o aspekcie wizualnym nie wspomnę-aż dziw bierze,że tak z fabryki nie wyjeżdżał.

Co do obcierania (przy obniżonym zawieszeniu + dystanse) o nadkola odpowiem za dwa tygodnie-jak wrócę z urlopu,gdzie na pokładzie będą 4 osoby + bagaż (trasa 1000km).
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

caqerr

Powodzenia Ci życzę :D
U mnie obciera przy komplecie na wybojach :D
Ogólnie po dłuższym czasie jest fajnie. Ale mam dziwne wrażenie ,że stał sie bardziej nerwowy. Kiedyś nagłe ruchy kierownicą nie były aż tak mocno odczuwalne. A teraz mam wrażenie ,że przy lekkim gwałtownym skręcie auto ma ochotę się wyrwać...

T

Cytat: caqerr w 05.06.2014, 15:34Ale mam dziwne wrażenie,że stał sie bardziej nerwowy. Kiedyś nagłe ruchy kierownicą nie były aż tak mocno odczuwalne. A teraz mam wrażenie,że przy lekkim gwałtownym skręcie auto ma ochotę się wyrwać...
Większy kąt zataczania. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

st-power

Cytat: caqerr w 05.06.2014, 15:34U mnie obciera przy komplecie na wybojach
Właśnie też mi się wydaje, że obciera przy obciążeniu. Mając dyski tylko na tylnej osi ,gdy jechałem przy obciążeniu-nie słyszałem, że coś obcierało, ale ku mojemu zdziwieniu na oponach pojawił się odrys tak jakby od nadkola.
Potwierdzę to teraz jadąc w dłuższą trasę.
caqer mówisz,że auto stało się nerwowe- to zauważyłem kiedy przeszedłem z oryginalnego zawieszenia na Eibacha. Moim zdaniem jednak nie nazwałbym tego nerwowością-po prostu ma się lepsze czucie auta-a STejk sam w sobie jest troszkę narwisty,a seryjne zawieszenie go usypia.
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

caqerr

Bez dystansów tego nie odczułem :)
Po jakimś czasie założyłem dystans i dopiero wtedy stało się to odczuwalne... :)
Ja nigdy w trase nie pojade z kompletem pasażerów i dystansem :D
Aczkolwiek miejmy nadzieję, że nie będzie Ci nic przycierało :)

sseebbaa1

No to zaginarka nadkoli w ruch!
:D
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

st-power

Cytat: caqerr w 05.06.2014, 20:51Ja nigdy w trase nie pojade z kompletem pasażerów i dystansem Cheesy
To co będziesz za każdym razem demontował ?  :)
Jak delikatnie będzie przycierało, to po tylu km nadkole samo się dotrze o oponę o tyle co trzeba :D
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

caqerr

Tylko nadkole nie ma rantu. Podejdźcie sobie i pomacajcie...
Nie, nie będę zdejmował. Po prostu będę brał tylko jedną pasażerke i to mi wystarczy :D
No chyba ,że jeszcze jakaś jedna fajna sie trafi, to w drodze wyjątku dwie mogę wziąć. Mimo to dalej nie powinno obcierać :D