[Focus] Hamulce i piasta ST mk2

TowerST, 12.09.2013, 14:40 « poprzedni - następny »

TowerST

cześć wszystkim,

mam dwa pytania:

1. Czy TYLNY e tarcze hamulcowe w ST mk2 mają 280mm w wersjach przed liftem i 305mm w wersjach po lifcie?

2. Czy piasta przedniego koła jest dokładnie taka sama w RS mk2, ST mk2, RS500???

z góry dzięki za odpowiedzi.
RS Mark III / było ST225 / ST150

TAM

Ponieważ tak długo nikt nie odpowiedzial...
1. Tarcze hamulcowe są takie same przed i po lifcie - tylne 280 mm. 302 mm ma RS.
2. W ST jest inna niż w RS, a w RS500 z tego co wiem identyczna jak w standardowym RS.

TowerST

Dzięki za odpowiedź. W konfiguratorach firm robiących tarcze np. Brembo jest jak byk, że po lifcie jest 302 mm z tylu w ST mk2. Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://bremboaftermarket.com/En/Car_Disc_Catalogue/Catalogue_Search.aspx?SearchMode=Model&IsResult=True&SearchBrand=FORD&SearchModel=FOCUS%20II%20(DA_)%2011/04%20-%20-%3E&SearchAssemblySide=Rear&SearchCatalogueBrand=Brembo

Jeśli chodzi o piasty to może są różne, ale dla mnie było najważniejsze, czy mają takie same gniazda na wieloklin z przegubu zewnętrznego - i tu jest to samo w każdej wersji.
RS Mark III / było ST225 / ST150

TAM

Brembo podaje jakieś dziwne dane, nigdzie indziej nie spotkałem się z takimi tarczami. Te z linku nie pasują nawet do RS-a - mają inne wymiary wewnętrzne.
A pochwal się, co kombinowałeś z piastami? Myślałeś o możliwości wykorzystania LSD z RS-a?

TowerST

od 2 lat mam skrzynię z RSa i przez 1,5 roku miałem problemy z półosiami. Podczas upalania ukręcały się półosie lub mieliły przeguby. W końcu doszedłem do setupu idealnego:

- góra to półoś z RS z przegubem z RS500
- dół to robiona specjalnie dla mnie pancerna półoś z przegubem od RS500
- i nie wiem,czy nie najważniejsze - wszystko posmarowane wyczynowym smarem NEO Synthetics
RS Mark III / było ST225 / ST150

TAM

Dzięki za info! Trochę się z tym musiałeś namordować... No i takie półosie muszą swoje kosztować! Ja mam teoretycznie prostszy plan - chcę wstawić cały przód od RS-a no i oczywiście skrzynię z LSD. Jak na razie wydaje się to wykonalne bez żadnych innych przeróbek.

TowerST

cały przód z RSa = rzeźba z błotnikami z przodu. A żeby to wyglądało i jeździło również tył trzeba poszerzyć i tu znowu rzeźba z błotnikami + zmiany mechaniczne. Kupa roboty.
RS Mark III / było ST225 / ST150

TAM

01.05.2014, 19:21 #7 Ostatnia edycja: 01.05.2014, 19:22 by TAM
No właśnie chyba nie do końca tak jest - tył już mam cały z RS-a i jest bdb bez dotykania błotników (opony 235, ET felg 52.5). Przód ponoć jest o 40 mm szerszy od ST, co mnie nie przeraża, bo obecnie mam dystanse 30 mm (2x15), a widziałem auto, które miało 2x25 mm i też było ok, więc tu nie spodziewam się problemu. Nie wiem tylko jak będzie z maglownicą - czy i w jaki sposób można wykorzystać starą.

TowerST

jestem ciekawy tego projektu. Kiedyś interesowałem się tym tematem (revoknuckle w ST) i porzuciłem ten mod, bo wyszło, że błotniki trzeba poszerzać.
RS Mark III / było ST225 / ST150

TAM

Na pewno tu napiszę, jak to się przedstawia w praktyce, ale póki co będę wdzięczny za wszelkie informacje dotyczące różnicy rozstawu przednich kół ST-RS. Dane ktore do tej pory zgromadziłem nie są zgodne. Średnio rzecz biorąc wychodzi 40 mm na plus dla RS-a, ale spotkałem też inne wartości i tak na 100% nie wiem, jaka jest prawda.

TowerST

ST:

Dimensions : Length171.7xWidth72.4x57 inches
Wheelbase : 103.9 inches - Track : Front 60.4 inches / Rear 60.3 inches

RS:

Dimensions : 173.3x72.5x58.9 inches
Wheelbase : 103.9 inches - Track : Front 62.4 inches / Rear 62.5 inches
RS Mark III / było ST225 / ST150

TAM

Dzięki! Jeśli to wiarygodne dane, to przód jest szerszy o prawie 50.8 mm, czyli 25.4 na stronę. To jeszcze jest ok dla opon 225, ale dla 235 może być za dużo... Chyba że zastosuje się felgi od RS-a, które mają ET 60. Ale chyba warto spróbować.

vtec

jak już jesteśmy w temacie hebli, to czy z Volvo S40 czy C30 będą pasować do ST-ka?
Amorki z tych samochodów będą podchodzić pod fokę? Ktoś orientuje się?

TAM

Sprawdzałem w zamiennikach do C30 i są inne niż do ST. Ale to chyba nie problem? Wybór amorków do ST-ka jest przecież całkiem spory.

vtec

rozmyślałem o takim zestawie, ale jak widać nic z tego ...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://elevatecars.com/node/2434