Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

Jak będziesz w Gorzowie albo gdzieś w okolicy, to zapraszam na przejażdżkę. Sam wtedy ocenisz.

Porównamy też empirycznie rzeczywistą wysokość obu aut.












A tylko tak przy okazji pościgamy się  :D :D :D
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: sseebbaa1 w 19.10.2013, 17:53Czyli rzeczywiście oryginalne hamulce z tarczą 300 mm są po prostu za małe do ST220. Nie wytrzymują przeciążeń. I to nawet tak dobre produkty jak ATE.
Tarcze wyglądają strasznie, gorzej niż moje "słynne", popękane Mikody. Nie spodziewałem się czegoś takiego po ATE, nawet nacinanych. No, ale generalnie dlatego właśnie zawsze polecam gładkie tarcze + dobre klocki. Gładkie tarcze są z zasady znacznie mocniejsza, a realna różnica w hamowaniu jest prawie żadna.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Akurat nacięcia w ATE PowerDisc nie miały znaczenia dla trwałości tarczy.
Pęknięcia rozchodzą się przecież promieniście. Już bardziej wiązałbym je z wewnętrznymi żebrami tarczy wentylowanej.

Też jestem zaskoczony wyglądem ATE, ale trzeba przyznać, że hamulce nie miały u mnie łatwo.

Ciekawe czy tarcza w zestawie ASBO też będzie jednorazówką, którą będę wymieniał razem z klockami  :S
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

Zaciski poszły do pomalowania.
Zobaczymy jak to wyjdzie. Taki trochę eksperyment.
Będą lekko piaskowane i lakierowane proszkowo na czerwono.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

bishop

Cytat: sseebbaa1 w 21.10.2013, 14:55Będą lekko piaskowane i lakierowane proszkowo na czerwono.
Ciekaw jestem efektu.
Co w końcu kupiłeś za komplet? (klocki i tarcze).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

sseebbaa1

Cytat: bishop w 21.10.2013, 16:10Ciekaw jestem efektu.
Połysku to nie będzie, bo wymagałoby to polerowania zacisku. Sam zacisk przecież jest taki trochę chropowaty.
Położenie podkładu i warstwa lakieru troszeczkę to zapewne wyrówna, ale całkowicie równo to raczej nie będzie.
Ale zobaczymy.


Cytat: bishop w 21.10.2013, 16:10Co w końcu kupiłeś za komplet? (klocki i tarcze).
Zamówiłem:
Tarcze Zimmermann gładkie z powłoką CoatZ.
Klocki Hawk Performance HPS.

Mam nadzieję, że do końca tygodnia uda sie wszystko złożyć.
Łożysko i piasta już są w warsztacie i czekają na powrót od lakiernika zacisków oraz przysłanie tarcz i klocków.
Aaaaa. I coś opóźnia się przesyłka przewodów Goodridge w oplocie stalowym. Zamówiłem je miesiąc temu!. (jadą/płyną z UK)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

linkgrabber

sprawdź przewody od razu cyz pasują bo ja kupiłem HELa i niestety na tył mi nie pasują. Jestem na etapie wymiany ;) No ale ja bralem normalnie w PL

NeroN

Cytat: sseebbaa1 w 21.10.2013, 21:03Zamówiłem:Tarcze Zimmermann gładkie z powłoką CoatZ.Klocki Hawk Performance HPS.


To samo mam, będziesz zadowolony :D
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

sseebbaa1

NeroN powiedz jak jest z trwałością zestawu ASBO pod Twoją nogą?

Ewentualnie powiedz jak szybko wykańczałeś wcześniejsze standardowe zestawy 300mm (porównaj).
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

NeroN

A mam już go ze 20kkm napewno. Nie hamuję jakoś binarnie, ale ostro pojeździć lubię.

Nie wiem jak ori bo miałem z miesiac, pierwsza rzecz jaka zmieniłem w aucie po zakupie na ori Ford tarcze i klocki.

Później zmieniłem na Zimmerman i HAWK i śmigają :)
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

sseebbaa1

No 20.000km to byłby jak dla mnie dobry wynik biorąc pod uwagę, że obecny standardowy zestaw ATE skończył się w 7.000km.

Tarcze i klocki do ASBO kupiłem u kolegi pawpora - teraz czekam na przesyłkę.


Teraz muszę jeszcze wybrać płyn hamulcowy, a tutaj moja wiedza (na razie) jest skromna. Trzeba trochę poczytać.
Ale może wezmę tego Motula RBF 660...
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

NeroN

No ja mam z 20kkm i jakieś pół klocka poszło dopiero.

Zalany RBF660 jest układ.

Generalnie na tym zestawie hamowanie z 200-0 nie robi wrażenia. Dopiero 3cie takie hamowanie pod rząd zaczyna robić :)
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

sseebbaa1

Cytat: NeroN w 22.10.2013, 09:18pierwsza rzecz jaka zmieniłem w aucie po zakupie na ori Ford tarcze i klocki.

Później zmieniłem na Zimmerman i HAWK i śmigają

No to jaka różnica pomiędzy ori a późniejszym zestawem?
(bo zrozumiałem że oba zestawy były a rozmiarze ASBO)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

NeroN

Miałem 300, potem 320 motorcraft a później 320 HAWK z Zimmerman.

Między 300 a 320 Motorcraft w sile hamowania nie ma dużej róznicy (przynajmniej ja nie zauwazyłem jakiejś spektakularnej), więcej wytrzymnują te hamulce (pojemność cieplna i częste hamowania).

Lepiej jest dopiero na Hwkach. pod względem siły i wytrzymałości. Więc jak zmieniasz serie 300 na Hawk na 320 to myślę że będzie dużo lepiej :) Tylko naprawdę daj się tym klockom ułożyć :D
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

sseebbaa1

Już ja je ułożę!  :evil: :evil: :evil:

Dzięki za info.
Fajnie, że szerzej to opisałeś.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy