Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

Najstarszy w Polsce klub miłośników szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz ich tuningu


Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

05.05.2015, 17:23 #660 Ostatnia edycja: 17.10.2019, 21:56 by sseebbaa1
Cytat: ethernal w 04.05.2015, 02:29W redukcji o jeden bieg też pomagają

Zgadza się!
Do tej pory myślałem, że taki mechanizm wygląda symetrycznie, tak jak wycięcia w Ferrari, po których porusza się drążek zmiany biegów :)
A jednak jest inaczej.


Ciężko znaleźć czas na modyfikacje, ale niektóre rzeczy to można robić relaksująco wieczorkiem na stole jadalnianym :D
Żona dziwnie patrzy wtedy :o :o :o Ale cóż... są rzeczy ważne i ważniejsze!

Tutaj oszroniona szpera (dopiero co wyciągnięta z zamrażalnika) z nabitym już jednym łożyskiem:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



A tutaj drugie łożysko w trakcie osadzania przy pomocy specjalnie zrobionego "instalatora łożyska" - wykonanego zgodnie ze wspomnianą amerykańską instrukcją:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



I gotowe:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

weksla

Sebastian podziwiam Cię:D
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps
Ford Focus ST225--------------------> 400ps


qualin

A zona mowila, ze jestem dziwny jak wkladalem lampy z mondeo do piekarnika :P

ethernal

^^
:D

Btw, Ciesz się, że nie wyprowadziła się... :stupid:

sseebbaa1

06.05.2015, 00:24 #665 Ostatnia edycja: 06.05.2015, 00:38 by sseebbaa1
Panowie. To były najłatwiejsze rzeczy w tej instalacji szpery. Od samego początku, gdy tylko oglądnąłem filmik instruktażowy, to wiedziałem, że to będzie jeszcze w miarę do ogarnięcia. Schody zaczną się dopiero przy ustalaniu wstępnego napięcia łożysk.
Teraz będzie prawdziwy sprawdzian!
Chodzi o pomierzenie szczelin pomiędzy obudową skrzyni, a tymi łożyskami, które zostały wciśnięte na szperę.
Sam pomiar polega na założeniu zbyt cienkiej podkładki i wciśnięciu bieżni łożyska, a potem skręceniu skrzyni. Następnie trzeba zmierzyć szczelinę szczelinomierzem i po ponownym wyjęciu bieżni trzeba ją nie tylko uzupełnić (tę szczelinę) grubszą podkładką, ale dodać jeszcze 0,2 mm do grubości. To będzie właśnie to napięcie wstępne. Tutaj jest kilka elementów, które można zepsuć, np. zarysować jakieś elementy obudowy skrzyni, które muszą być idealnie gładkie lub uszkodzić wciskane i następnie usuwane elementy.

Spasowanie elementów jest tak ciasne, że zaleca się podgrzewanie obudowy skrzyni, żeby otwór trochę się rozszerzył. Opalarkę już pożyczyłem - nie było sensu jej kupować dla prawdopodobnie jedynego jej użycia.
Będę meldował o postępach.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

MAG

Zazdraszczam miejsca i możliwości takiej zabawy.

Kwatery na lato w Gdańsku:
http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

sseebbaa1

Miejsce to garaż, a możliwość powstała dzięki kupieniu drugiej skrzyni, która powolutku (bardzo po amatorsku) może być rozkładana i dopieszczana.
Czyli koszt używanej skrzyni otworzyłby i Tobie taką możliwość :)
Ten koszt jest do odzyskania po późniejszej sprzedaży pierwszej skrzyni. A zresztą jej koszt przy cenie samej szpery, to naprawdę pikuś.
MAG obserwuj poczynania weksli z jego świeżo zakupioną szperą, bo model do FF mk2 ST jest taki sam, jak do S-Maxa 2.5T.

I tak nie wiem czy ostatecznie nie poniszczę czegoś, bo w najbliższym czasie chcę też wyjąć wałki z zębatkami, aby przyjrzeć się zwłaszcza synchronizatorom. Boję się, że jak wyjmę, to już nie złożę całości. Że wyleci w kosmos jakaś sprężynka, albo czegoś nie będę potrafił ustawić lub nie będę posiadał specjalistycznego narzędzia itp.

Tyle tylko, że to trzeba zrobić. Bezsensem byłoby pakowanie takiej niesprawdzonej skrzyni w sytuacji, gdy jest już wyjęta i rozbebeszona.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

weksla

Seba, super, zazdroszczę, jeszcze raz to napiszę, Ja jak bedę zakladał swoją MFactory to zlecę to jakiemuś mechanikowi. Sam się nie podejmę:D
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps
Ford Focus ST225--------------------> 400ps

yayko

No fakt Seba masz wytrwałość :)
Gratuluje :)
jak myślisz za ile szpera będzie na samochodzie :)

MAG

Seba - nie mam garażu ani w Szwecji ani w Polsce.
Moje inwestycje w dom pochłaniają obecnie wszystko co tylko pojawia sie na koncie i w portfelu ;-)

Jak sie poszczęści to moooooooże uda mi sie zrobic strojenie w tym roku, bo wyszło tyle rzeczy w aucie ze budget jest ponaciągany tak ze ledwo kupy sie trzyma.

Na dodatek koleś u którego robię zlecenia ma zamiar przenieść sie do Norwegii i będę po wakacjach najprawdopodobniej musiał szukać innej roboty...
Kwatery na lato w Gdańsku:
http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

sseebbaa1

yayko - chciałbym skończyć to do końca maja. Czyli daję sobie nawet więcej czasu, ale i tak nie wiem czy wyrobię się.
Tak to jest z amatorskim majsterkowaniem :) i godzenie tego z czasem służbowym i rodzinnym.

MAG - no bez garażu, to rzeczywiście nie da rady. No chyba, że w przedpokoju :D
Żona jest już trochę wkurzona, że mamy garaż, a od miesiąca nie może w nim parkować.


Początkowo, to nawet chciałem oddać skrzynię do jakiegoś warsztatu, ale województwo lubuskie jest totalną dziurą tuningową. Dzwoniłem do hiper super warsztatów specjalizujących się w naprawach skrzyń manualnych. Przez słuchawkę słyszałem jak to dobrze sobie radzą ze skrzyniami. Ale kiedy mówiłem, że chcę zlecić zainstalowanie szpery w przednionapędowym aucie, to rozmówca w każdym wypadku od razu dziękował za rozmowę i praktycznie już odkładał słuchawkę :mad:

Po zastanowieniu zdecydowałem się na własne rzeźbienie, bo za usługę pewnie zapłaciłbym 500 zł, a tu za 550 zł kupiłem skrzynię! Będzie trwało to dłużej, ale:
- będę miał druga skrzynię za darmo
- zrobię to lepiej niż lokalne warsztaty (bo one, tak jak ja, też nie umieją, a ja bardziej się staram :D :D :D )
- jak się uda, to będę miał bezcenną satysfakcję
- plus 10 pkt na forum buhaha!
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

Z innej beczki.

Jak wyciągnąć wtryski z listwy wtryskowej Mondeo ST220?
Jest tam jakieś takie rozbudowane zabezpieczenie typu omega - boczne wypustki uniemożliwiają wysunięcie (czyli inaczej niż w innych omegach).
Te wtryski są wyciągane czy wykręcane z tej listwy?

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

arkadius73

16.05.2015, 07:08 #673 Ostatnia edycja: 16.05.2015, 07:35 by arkadius73

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



tu podważasz klips

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



i wyjmujesz delikatnie z listwy wtrysk by nie uszkodzić uszczelki

a to jest klips

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

albo grubo albo wcale

sseebbaa1

Dzięki!
Rzeczywiście lekkie odgięcie tych "wąsów" w klipsie/omedze umożliwia wysunięcie tego zabezpieczenia.

Po tym wyciągnąłem wtrysk z listwy wtryskowej, ale wyszedł bez tej jasnoniebieskiej uszczelki :S

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy