Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

Najstarszy w Polsce klub miłośników szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz ich tuningu


Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

14.01.2017, 22:39 #1260 Ostatnia edycja: 14.01.2017, 22:52 by sseebbaa1
Cytat: Tigerbart w 14.01.2017, 20:18
A ten termostat co zamontowałeś jest ogólnodostepny?

Tak. To jest ten termostat zintegrowany z podstawką pod filtrem oleju, który już wcześniej pokazywałem. To on decyduje przy jakiej temperaturze olej przekierowywany jest do zewnętrznego obiegu z chłodnicą.
Szczegóły podstawki z termostatem w poście #989.


Cytat: veg w 14.01.2017, 20:26
Czy instalacja większej chłodnicy oleju będzie miała wpływ na obniżenie tych 110 stopni?

Tu nie chodzi o instalację większej chłodnicy oleju, ale w ogóle o instalację takiej chłodnicy :)
ST220 normalnie nie ma bowiem chłodnicy oleju.
Konstruktorzy przewidzieli jedynie wymiennik ciepła, w którym woda chłodząca silnik ma też odbierać temperaturę od oleju. Ale ten wymiennik kompletnie nie spełnia swojej roli!

Na poniższym zdjęciu widać zamontowany pod filtrem oleju wymiennik ciepła - standardowy w ST220. Dwoma widocznymi kolankami dochodzi właśnie woda. Czyli ten system nie ma swojej własnej chłodnicy, a korzysta z chłodnicy wody.

Obok wymiennika - dla porównania - trzymam ręką podstawkę pod filtr, która wyprowadza obieg oleju do zewnętrznej chłodnicy.
U siebie wyrzuciłem wymiennik, a zainstalowałem samą podstawkę z termostatem.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




A co do skoku temperatury - temperatura skoczyła do 110℃, bo podniosłem obroty na postoju i wtedy przez chłodnicę oleju nie przelatywało żadne powietrze, bo ta chłodnica nie ma własnego wentylatora. Nie jest to problemem, gdyż w 99% przypadków zapotrzebowanie na szybkie chłodzenie oleju będzie w trakcie jazdy. Już nawet niewielkie prędkości powinny powodować przepływ powietrza skutecznie odbierający ciepło z oleju.
Ale ten skok temperatury pokazuje jaki problem zżera silnik ST220. Bo przecież silniki innych kierowców tak samo się grzeją, ale nikt o tym nie wie, bo w ST220 nie ma czujnika temperatury oleju.
Myślę, że w niesprzyjających warunkach (np. katowanie silnika przy niewielkich prędkościach) temperatury oleju sięgają jeszcze wyższych wartości!
Swoje dokładają też katalizatory, które w ST220 wiszą po obu stronach bloku silnika (a nie gdzieś dalej) i działają jak potężne farelki :D


Jeszcze jedna ważna informacja dla osób, które będą chciały podobnie zastąpić wymiennik ciepła podstawką wyprowadzającą olej do chłodnicy:
Żeby zamienić wymiennik ciepła na podstawkę pod filtr (czy to z termostatem, czy bez) potrzebny jest jeszcze krótszy króciec :stupid:
Z uwagi bowiem na grubość wymiennika ciepła standardowo zamontowana jest odpowiednio długa rurka.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Kiedy wyrzucamy wymiennik, to potrzebujemy krótszej rurki:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Taką krótszą rurkę bierzemy z fordowskiego V6, które nie miało wymiennika ciepła. Czyli w zasadzie z każdego innego V6, niż ST220.
Ja kupiłem używany króciec za 30 złotych, bodajże z 2.5 V6.

W poście #1057 są dwa zdjęcia porównujące jak to wygląda w ST220 oraz w innych V6 (gdzie filtr przykręcony jest bezpośrednio do bloku silnika).
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

Bobson

Chłodnica oleju to najlepszy przyjaciel panewek :D
Było: Suzuki Swift GTi, Daihatsu Charade GTti, Ford Escort RKC Zender, Mondeo ST220
Jest: Fiesta XR2i, Fiesta MK6 1.6 16v, Mondeo 2.2 Titanium X

rafek

Seba w jakiej kasie zamknął się cały ten projekt chłodnicy oleju ?
WV Jetta 1.8 BP / POLOPONEZ 1.5 GLI / FORD Mondeo MK1 1.6 BP+LPG Kombi / FORD Mondeo MK2 1.8 BP+LPG Kombi / OPEL Zafira 2.2 DTCi / BMW 316i /ASTRA K 1.6 biturbo Kombi / ST220 Zombi lift 2005 Kombi / obecnie BMW F31 białe zombi , S Max 2,5 turbo  https://www.facebook.com/groups/1500198969994480/

Bobson

podstawka 90zł
węże 150zł
chłodnica 150zł

Tyle wydałem na elementy składowe, robocizny nie liczę bo montowałem sam. Podstawka i chłodnica z aliexpres ponieważ za to samo w PL było dwukrotnie drożej.
Było: Suzuki Swift GTi, Daihatsu Charade GTti, Ford Escort RKC Zender, Mondeo ST220
Jest: Fiesta XR2i, Fiesta MK6 1.6 16v, Mondeo 2.2 Titanium X

rafek

z ali nabrałem już trochę jak bys mi mógł podesłać linki to mniej szukania
WV Jetta 1.8 BP / POLOPONEZ 1.5 GLI / FORD Mondeo MK1 1.6 BP+LPG Kombi / FORD Mondeo MK2 1.8 BP+LPG Kombi / OPEL Zafira 2.2 DTCi / BMW 316i /ASTRA K 1.6 biturbo Kombi / ST220 Zombi lift 2005 Kombi / obecnie BMW F31 białe zombi , S Max 2,5 turbo  https://www.facebook.com/groups/1500198969994480/

caqerr

17.01.2017, 15:08 #1265 Ostatnia edycja: 17.01.2017, 15:12 by caqerr
Cytat: Bobson w 17.01.2017, 14:23Podstawka i chłodnica z aliexpres ponieważ za to samo w PL było dwukrotnie drożej.


dwukrotnie drożej ale produkt ten sam, z tej samej fabryki ... :D

bishop


sseebbaa1

Cytat: Bobson w 16.01.2017, 11:15
Chłodnica oleju to najlepszy przyjaciel panewek :D

To stwierdzenie dopiero teraz jest oczywiste :)
Wcześniej jakoś nikt tak nie diagnozował tego związku: panewki-chłodnica oleju.
A przynajmniej w internecie nie znalazłem takich informacji. Z reguły doszukiwano się problemu konstrukcyjnego w układzie kanalików doprowadzających olej do panewek, ewentualnie w słabości samego zalanego oleju.


Cytat: rafek w 17.01.2017, 13:57
Seba w jakiej kasie zamknął się cały ten projekt chłodnicy oleju?

Kurcze, jak patrzę na ceny podane przez Bobsona, to będę musiał mocniej przyglądać się zagranicznym ofertom. Bo różnice są spore. Moja podstawka kosztowała 139zł. Węże z końcówkami wyszły lekko poniżej 200zł (tu akurat zależy to od lokalnego zakładu zajmującego się hydrauliką ciśnieniową).
Natomiast chłodnicę oleju wziąłem markową z firmy Mocal i ona była sporo droższa, wyszła z przesyłką 700zł.
Wybrałem produkt markowy, bo kilka osób mówiło mi, że te tanie wersje potrafią pocić się (czyli być nieszczelne). Chciałem uniknąć tego ryzyka i dlatego przepłaciłem :D

Jak widać różnice cenowe są spore. Ale dobrze, że można kupić również taki tani zestaw, jak to wskazuje Bobson, bo moim zdaniem chłodnica oleju do ST220, to absolutne MUST-HAVE!


Cytat: bishop w 17.01.2017, 15:17
pasuje do wszystkich ST? Przed i poliftowych?

Nie widzę przyczyn, aby były tu jakieś różnice. Wersja przedliftowa od poliftowej różni się w przedniej części komory silnika co najwyżej skrzynią biegów i układem paska wielorowkowego. Natomiast żadna z tych rzeczy nie ma raczej wpływu na sposób poprowadzenia przewodów od filtra oleju do przedniej części auta.
Chłodnica wody i układ wewnętrznej konstrukcji zderzaka też jest taki sam, więc miejsce zamontowania chłodnicy będzie identyczne.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

latar

Dałeś 139 zeta za podstawkę z termostatem Mocala? Gdzie kupiłeś?

Ja brałem w fmic'u za 259 i w sumie taniej nie znalazłem. Chłodnicę 16-rzędową też od nich brałem, 220 zeta.

Nie wiem gdzie bobson widział podstawkę z termostatem za 90 zeta. Na przymiarki kupiłem najtańsza podstawkę bez termostatu jaką znalazłem i to było 88 z wysyłką.

tapatalk

Bobson


latar

Podstawka spoko ale jeśli chodzi o chłodnice to bym się chyba nie skusił na montaż.

tapatalk

sseebbaa1

Cytat: latar w 20.01.2017, 20:42Dałeś 139 zeta za podstawkę z termostatem Mocala?

Nie :) Ja kupiłem na Allegro jakąś niemarkową podstawkę. Dlatego musiałem ją lekko podszlifować pilniczkiem oraz dla bezpieczeństwa sprawdzić jej działanie :D
Ale tak jak opisałem, działa prawidłowo.

A chłodnice z fmic to chyba praktycznie to samo co na Aliexpress. Tak przynajmniej mówił mi jeden człowiek, który bawi się w tuningowanie aut do driftu.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

Bobson

Dokładnie, praktycznie wszystko w ofertach sklepów PL pochodzi z Ali (chodzi mi o takie chłodnice, podstawki, węże, hydrołapy itd itp)
Było: Suzuki Swift GTi, Daihatsu Charade GTti, Ford Escort RKC Zender, Mondeo ST220
Jest: Fiesta XR2i, Fiesta MK6 1.6 16v, Mondeo 2.2 Titanium X

mariusz gorzów

Mogłeś mi powiedzieć jakie przewody potrzebujesz do chłodnicy oleju, bym pogadał ze znajomym :D

rafek

Panowie , a co dzisiaj nie jest z Chin vel Ali ?? . Wszystko targają z kraju środka .
WV Jetta 1.8 BP / POLOPONEZ 1.5 GLI / FORD Mondeo MK1 1.6 BP+LPG Kombi / FORD Mondeo MK2 1.8 BP+LPG Kombi / OPEL Zafira 2.2 DTCi / BMW 316i /ASTRA K 1.6 biturbo Kombi / ST220 Zombi lift 2005 Kombi / obecnie BMW F31 białe zombi , S Max 2,5 turbo  https://www.facebook.com/groups/1500198969994480/