Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

Najstarszy w Polsce klub miłośników szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz ich tuningu


Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

22.01.2017, 21:24 #1275 Ostatnia edycja: 22.01.2017, 21:27 by sseebbaa1
Cytat: mariusz gorzów w 22.01.2017, 00:21
Mogłeś mi powiedzieć jakie przewody potrzebujesz do chłodnicy oleju, bym pogadał ze znajomym :D

Mariusz, dobrze wiedzieć! Możliwe, że jeszcze będzie okazja wykorzystać dostęp do przewodów, zwłaszcza jeżeli mój projekt będzie się rozwijał :)


Kupiłem drugą podstawkę pod filtr oleju (firmy Depo) z tym, że ta podstawka jest tylko pod czujniki i nie ma wyjścia na zewnętrzną chłodnicę.
Kupiłem to na zapas i w sumie nie wiem czy i kiedy to zamontuję.
Pierwsza okazja do ewentualnego zamontowania będzie już niedługo, bo tak jak już wspominałem kolejna wymiana oleju silnikowego (a więc i odkręcanie filtra oleju) będzie po zaledwie 1.000 km przebiegu.

A z bieżących rzeczy, to warsztat pospawał wydech, bo przy ostrym docieraniu silnika, to i wydmuchały się jakieś dziurki :D
Nie naprawiałem tego porządnie, a bardziej reanimowałem, bo marzy mi się kompletny customowy wydech...
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

W garażu zimno, więc teraz nie da się tam wysiedzieć żeby pokombinować coś przy autku.
Ale wykorzystałem czas na zrobienie spisu treści przydługiego już tematu :stupid:
Spis umieściłem na samym początku mojego wątku - mam nadzieję, że łatwiej będzie wyszukiwało się interesujące szczegóły :D


ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

olo

"Arydzieło " że tak powiem ,świetna robota

latar

Seba! Jesteś mistrzem świata!

MAG


sseebbaa1

10.02.2017, 18:30 #1280 Ostatnia edycja: 12.02.2017, 17:45 by sseebbaa1
Pierwotna modyfikacja korka spustowego oleju z niewielkim magnesem ferrytowym (patrz post #1196) nie sprawdziła się. Magnes był za mały i przede wszystkim za słaby.
Wydaje się, że w okresie docierania po silniku krążyło całkiem sporo opiłków metalu, a mimo to na korku złapało się naprawdę niewiele:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.





Zatem przedstawiam ulepszoną :) wersję magnetycznego korka spustowego oleju (M12x1.75).

Kupiłem dłuższe magnesy (wysokość 15 mm i średnica 6 mm) i tym razem neodymowe, a więc znacznie mocniejsze.
Przeróbkę mogłem spokojnie robić w wolnym czasie, bo ten korek był od drugiego, zapasowego silnika.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Magnes jest wpuszczony w korek na 5 mm, czyli wystaje ponad śrubę na 10 mm.
Sposób wiercenia korka podałem we wpisie #1196.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Magnes neodymowy mocno trzyma się śruby już samą swoją siłą - zwłaszcza, że wywiercony otwór jest idealnie dopasowany do średnicy magnesu.
Ale oczywiście wkleiłem go w śrubę - miałem otwarty dwuskładnikowy klej CX-80 Autoweld.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Korek zostanie zamontowany w aucie przy najbliższej wymianie oleju, która zbliża się wielkimi krokami.
Wtedy sprawdzimy jego przydatność - a w zasadzie przydatność zweryfikujemy dopiero przy jeszcze następnej wymianie oleju, kiedy zobaczymy co na niego się złapało :D
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

veg

Cytat: sseebbaa1 w 06.10.2015, 13:46
Myślałem, że Bluetooth był integralną częścią radia, ale okazuje się, że była to osobna opcja.
Dysponuję katalogiem z maja 2005 roku (czyli wydanym na krótko przed drugim liftem eSTeka) i to na jego podstawie mogę to stwierdzić.


Dokładałeś moduł BT czy był już po zakupie? Mam to samo radio co Ty ale przy składaniu konsoli nie widziałem żadnych modułów ani instalacji do BT.

sseebbaa1

Miałem już BT, jak kupiłem auto.
Nie wiem nawet jak taki moduł wygląda.

Rozkodowanie numeru VIN mojego auta pokazuje takie informacje dotyczące ogólnie radia i telefonu:
•    Bez zestawu do zamontowania radia
•    Bez dod. odtwarzacza CD
•    Tylko interfejs telef. BT/VC
•    Bogate wyp. z CDX6/radiem AM/FM
•    4 współosiowe głoœniki bogat wersji
•    Z pakietem przyg. telef.-Konstr.B
•    Bez ukł. zapewn.rozrywki rodzinie
•    Bez systemu interfejsu tel. komórk.
•    Moduł aktywowany głosem - Francuski
•    Z e.ster.rad.na joys.+przyc.roz.PTT
(pełne rozkodowanie mojego nr VIN)

Może porównaj te informacje z danymi swojego auta?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

veg

U mnie jest tak:

Bez zestawu do zamontowania radia
Bez dod. odtwarzacza CD
Tylko interfejs telef. BT/VC
Bogate wyp. z CDX6/radiem AM/FM
Bez anteny szerokopasmowej
4 współosiowe głoœniki bogat wersji
Bez ukł. zapewn.rozrywki rodzinie
Z e.ster.rad.na joys.+przyc.roz.PTT

W porównaniu z Twoim brakuje
Z pakietem przyg. telef.-Konstr.B i Moduł aktywowany głosem - Francuski

Pozostaje zakup modułu BT :)

sseebbaa1

Cytat: veg w 11.02.2017, 09:47Pozostaje zakup modułu BT :)

Warto zamontować - Bluetooth dodatkowo bardzo przydaje się od momentu kiedy Yanosik wprowadził automatyczne uruchamianie aplikacji po wykryciu połączenia z zestawem BT :D
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

kantor

A ja mam kilka pytań co do tej całej chłodnicy oleju
1. Zalewajac auto olejem 5w50 czy 10w60 już polepsza pracę w ciężkich warunkach. z tego co czytam czerwone pole to norma u Ciebie:) więc nie lejesz zalecanego 5w30 takiego jak do np. fiesty:)? I to nic nie dawało?
2. Montujac ta chłodnice ile oleju dodatkowo trzeba zalać?
3. Co zrobiłeś z wezami od cieczy wyrzucajac ten wymiennik?
4. Montaż tej chłodnicy nie zmniejszy ciśnienia oleju w całym układzie? (wiadomo olej musi się przecisnąć tymi kanałami)

Nie ukrywam że profilaktycznie też bym u siebie wykonał taki zabieg bo może jako tako nie katuje auta  po mieście ale czy się stoi w korkach w upale jeszcze przy wl klimie to wentylator ma co robić więc może by mi trochę ulżyć. Jak mniemam przy prędkościach autostradowych +50km nie ma się co obawiać bo pęd powietrza jest znaczny?
e30 e36 e34 e34 e39 e39 i nagle st220

veg

Cytat: sseebbaa1 w 11.02.2017, 11:24
Warto zamontować - Bluetooth dodatkowo bardzo przydaje się od momentu kiedy Yanosik wprowadził automatyczne uruchamianie aplikacji po wykryciu połączenia z zestawem BT :D
Jeszcze mi napisz gdzie masz zamontowany mikrofon i będę wiedział wszystko na ten temat :)

sseebbaa1

14.02.2017, 09:28 #1287 Ostatnia edycja: 14.02.2017, 10:10 by sseebbaa1
Cytat: kantor w 12.02.2017, 22:421. (...) więc nie lejesz zalecanego 5w30 takiego jak do np. fiesty:)? I to nic nie dawało?

Lepszy olej nie eliminuje potrzeby zainstalowania chłodnicy oleju.
Podniesienie drugiej wartości w specyfikacji oleju (czyli przejście z fabrycznego W30 na W40 lub nawet W50) oczywiście bardzo pomaga - wtedy olej jest bowiem bardziej odporny na wysokie temperatury, czyli granica przegrzania oleju jest przesunięta w górę.
Ale w świetle moich ustaleń (o niszczeniu panewek przez przegrzewanie się oleju) manewr z lepszym olejem jest w istocie usuwaniem skutków, a nie przyczyn.
Bo tak naprawdę bez chłodnicy olej dalej osiąga zbyt wysokie temperatury, tylko że lepszy olej lepiej sobie z nimi radzi.

Natomiast montaż chłodnicy oleju rozwiązuje przyczynę - układ czuwa na prawidłową temperaturą oleju i w zasadzie przy normalnym użytkowaniu auta (nie wyścigowym) można zastosować fabryczną specyfikację oleju.


Cytat: kantor w 12.02.2017, 22:422. Montujac ta chłodnice ile oleju dodatkowo trzeba zalać?

Niestety nie sprawdziłem pojemności chłodnicy. Nie chciałem jej zalewać nawet na próbę wodą. Nie sprawdziłem też w sumie wewnętrznej średnicy rur. Mogę tylko próbować oszacować, że dołożony układ chłodzenia oleju, to może około 0,5 litra dodatkowo oleju.


Cytat: kantor w 12.02.2017, 22:423. Co zrobiłeś z wezami od cieczy wyrzucajac ten wymiennik?

Tutaj masz pokazane jakie węże zmieniasz - zwróć uwagę na ten zaznaczony zieloną strzałką:
http://fordtuning.pl/index.php/topic,3507.msg57231.html#msg57231

Na pewno musisz kupić wąż z charakterystycznym mocnym zakrętem, który jest podłączony bezpośrednio do pompy od jej spodu.
Ja taki kupiłem używany i w aukcji rozpoznałem go właśnie na zdjęciu po mocnym zagięciu.
Jak się okazało sprzedawca przysłał mi od razu też jakąś dalszą część tego węża, ale niestety nie wiem czy ona ostatecznie została wykorzystana. Zapytam o to mechanika, może będzie pamiętał (a jak nie to jeszcze później sprawdzę to po numerach rur).

Na starym telefonie znalazłem numery tych dwóch rurek, które do mnie przejechały:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Ta z charakterystycznym mocnym zakrętem (na zdjęciu po prawej), którą na pewno będziesz potrzebował to
1S71-18D359-CE

Natomiast ta druga rurka, co do której nie jestem pewien czy jest potrzebna (po lewej) to
1S71-18K582-LF

Dzięki tym numerom nie będziesz musiał polegać na zdjęciach z aukcji, a będziesz mógł zapytać sprzedawcę wprost o numery części.


Cytat: kantor w 12.02.2017, 22:424. Montaż tej chłodnicy nie zmniejszy ciśnienia oleju w całym układzie? (wiadomo olej musi się przecisnąć tymi kanałami)

W jakimś stopniu każda przeszkoda, czy dodatkowa droga wpływa na ostateczne ciśnienie oleju trafiające do panewek.
Ale spadek ten będzie praktycznie niezauważalny w porównaniu do ogromnego spadku ciśnienia spowodowanego rozrzedzeniem oleju na skutek jego przegrzania.
Dowodem na to twierdzenie jest wspominany już przeze mnie fakt, że identyczne silniki Duratec 3.0 w samochodach Noble nie mają problemów z panewkami, a przecież silniki te mają słabsze ciśnienie w układzie smarowania (przez natrysk na denka) i mają 2x większy moment obrotowy. Różnica jest taka, że mają chłodnicę oleju.


Ale tu muszę dodać, że jest jeszcze jedna różnica konstrukcyjna pomiędzy ST220, a Noble.
Uświadomiłem to sobie po rozmowie z kolegą caqerrem, który wyrzucił u siebie standardowe katalizatory i zastąpił je rurami - zaobserwował on znaczny spadek temperatury w komorze silnika.
I tu właśnie możemy dojść do wniosku, że dodatkowymi winowajcami przegrzewania się oleju są dwa katalizatory wiszące po obu stronach bloku silnika. Działają one jak potężne piecyki, co jest niszczące dla silnika zwłaszcza przy niższych prędkościach, gdy powietrze nie hula pod maską tak intensywnie, jak przy prędkościach autostradowych.

Tutaj konstruktorzy Forda popełnili błąd, nie uwzględniając jak mocno na temperaturę oleju wpływa bliskość katalizatorów oraz, że wymiennik ciepła (olej/woda) będzie w tym równaniu termicznym daleko niewystarczający.


Cytat: veg w 13.02.2017, 20:19
Jeszcze mi napisz gdzie masz zamontowany mikrofon i będę wiedział wszystko na ten temat :)

Znalazłem na komputerze zdjęcie z wyciągania górnej lampki, gdy ponad 4 lata temu :) montowałem nową antenę. Nie zwróciłem wówczas uwagi na szczegóły instalacji mikrofonu, ale wydaje na tej fotce jest właśnie widoczny mikrofon:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


(na zdjęciu powyżej mikrofonu widoczny jest otwór na lampkę, a poniżej schowek na okulary)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

veg

Cytat: sseebbaa1 w 14.02.2017, 09:28I tu właśnie możemy dojść do wniosku, że dodatkowymi winowajcami przegrzewania się oleju są dwa katalizatory wiszące po obu stronach bloku silnika. Działają one jak potężne piecyki, co jest niszczące dla silnika zwłaszcza przy niższych prędkościach, gdy powietrze nie hula pod maską tak intensywnie, jak przy prędkościach autostradowych.

Tutaj konstruktorzy Forda popełnili błąd, nie uwzględniając jak mocno na temperaturę oleju wpływa bliskość katalizatorów oraz, że wymiennik ciepła (olej/woda) będzie w tym równaniu termicznym daleko niewystarczający.

Ciekawe czy się zorientowali i w MKIV przy silniku 2.5 zmienili rozmieszczenie "piecyków".
Tak czy inaczej na wiosnę zamontuję taki układ chłodzenia również u mnie.

Cytat: sseebbaa1 w 14.02.2017, 09:28Znalazłem na komputerze zdjęcie z wyciągania górnej lampki, gdy ponad 4 lata temu Smiley montowałem nową antenę. Nie zwróciłem wówczas uwagi na szczegóły instalacji mikrofonu, ale wydaje na tej fotce jest właśnie widoczny mikrofon:

Otototo ;) Jest jeszcze wersja w dolnej części deski tuż przy nogach kierowcy ale to już szczegóły.


MAG

Po pierwsze silnik 2,5 w Mk4 to nie V-ka tylko rzędówka, wiec nie ma problemu z dwoma katami.
Katalizator w 2,5T jest już kawałek za silnikiem pod tunelem srodkowym - na mój gust w okolicach dźwigni zmiany biegów...
Kwatery na lato w Gdańsku:
http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0