Zabić się można. Obniżyć st220.

marcin uk, 24.01.2014, 19:31 « poprzedni - następny »

marcin uk

Koledzy nie nażekam bo mam to auto od hmmm 5 dni, ale na zakrętach tragedia.
Może dlatego, że wcześniej tj. 5 dni wcześniej jeździłem bmw 535i e39 manualem z 3.5 V8, którego dodatkowo obniżyłem i dałem Eibach sprężynki i oponki przód 235, tył 265 szerokie.

Dziś zapomniałem i wpadłem w poślizg tym st220 :) i zamiast skoregowac i dodać gazu kiedy trzeba automatycznie odjąłem tak jak to się robiło w becie i ufff gorąco było...

Może ktoś obniżał st220 lub dodał większe oponki-fele. cokolwiek co poprawi trakcje tego autka.

Druga kwestia to hamulce - czy i co zmienić, aby je poprawić bo jakoś miekko hamują, albo ja jestem przewrażliwion i dopiero się przyzwyczajam.

Tematy były poruszane, ale proszę o konkrety tj. np. takie spężynki czy takie tarcze i klocki.
Wiem, że nie jest to auto sportowe, ale 3.0 v6 też swoję robi i nie jest to autko dla emerytów.

Dziękuje.


« Dodane: 24.01.2014, 19:32 »

A i przepraszam za błąd ort. wstyd. :) teraz zobaczyłem.

bishop

Co do hamulców to najprostszy sposób to kupno zacisków od focusa ST pod tarcze 320mm. Pasują plug & play. Wybór tarcz i klocków to już kwestia kto co lubi. tutaj chyba najczęściej pada na komplet: tarcze Zimmermann/Zimmermann Sport + klocki Hawk Performance HPS.
Dłuugi temat: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,44.0.html
Co do zawieszenie, to się nie wypowiem;] Z drugiej strony bmw ma tylny napęd, St odwrotnie więc chyba kwestia przyzwyczajenia i poznania auta.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

marcin uk

Dziękuję "bishop" zaraz zobacze te zaciski i tarcze bo szczerze nie mogę się przyzwyczaic do takich "kiepskich" hamulców. Moja ex beta mimo 150kg większej wagi hamowała jak żyleta, a tu w st220 z hamowaniem :) po prostu ujdzie.

Tak :) poznaje tego fordzika i podoba mi się kilka rzeczy: fotele wygodne,  silniczek dostaje fajnego kopo powyżej 5000 i sporo jest miejsca :) , a i duży plus jak na seryjne radio i głośniki to gra świetnie. Ale już patrze jakieś radio dual did Alpina albo coś podobnego.

Napęd przód jest ok, ale auto za zakrętach się nie trzyma... siedzi za wysoko dlatego przydałoby się obniżyć :) popatrzę zobaczę... dzięki za rade, a te Zimmermann hmmm świetne Zobaczę jak z ceną.



« Dodane: 24.01.2014, 22:52 »

Cytat: bishop w 24.01.2014, 19:29Co do hamulców to najprostszy sposób to kupno zacisków od focusa ST pod tarcze 320mm

Ja mam mojego STeka sprzed liftu ( tj. przed 2004) . I z tego co już się zorientowałem tarcze przód to 300 mm !? Czy z focusa te lepsze zaciski będą lepsze ?

linkgrabber

sprężyny Eibach albo gwint jeśli potrzeba wiecej obniżenia/regulacji

marcin uk

Cytat: linkgrabber w 24.01.2014, 22:39sprężyny Eibach albo gwint jeśli potrzeba wiecej obniżenia/regulacji

Miałem Eibacha w swojej becie i jest była spora różnica.

Ale akurat w st220 pewnie zejde 20-30 mm w becie było niżej, ale beta cięższa i ciężki V8 silnik.

I co same sprężynki pomogą ?

caqerr

Zastanów się nad setupem
amorki Billstein'a b6/b8 + eibach :)
Sam miałem taki setup zakładać,nawet kupiłem ale ostatecznie mdo zostaje jako dupowóz i może być za twardo.

linkgrabber

Ja mam sachs super touring z st ale mam klekota i w takim układzie sprawdza sie lepiej niż seria ;)

B8 są chyba trochę krótsze więc raczej one lepiej by pasowały.

A prowadzi oczywiśćie sie lepiej, pod waruniem dobrych opon;)

marcin uk

Cytat: caqerr w 25.01.2014, 04:22amorki Billstein'a b6/b8 + eibach

Fakt zestaw fajny, ale amorki billsteina ups cena niezła ze spręzynami eibach zamknę się w 2000 zł + jeszcze robocizna, a to wyjdzie sporo hmm :)
Moja ex bmw 535i też była dupowozem nawet po obniżeniu, ale fakt samemu potrafiłem depnąć na zakrętach bo na prostej to nie sztuka.

Cytat: linkgrabber w 25.01.2014, 17:59sachs super touring z st

Nowe są w dość dobrej cenie, ale czy obniżają autko hmmm nic nie wyczytałem. Z tego co się zorientowałem to są po prostu konfortowe itd. ale nic o charakteże sportowym tych amorków :) niestety.



linkgrabber

Cytat: marcin uk w 25.01.2014, 23:41ale czy obniżają autko hmmm nic nie wyczytałem

U Ciebie nic to nie zmieni ale w moim przypadku były trochę krótsze niż seryjne z tdci przez co lepiej pasowały do eibacha. Ja miałem ściagane z Niemiec. Dodatkowo masa st i tdci jest zbliżona wiec wszystko przyjemnie pracuje.

W Twoim przypadku lepiej byłoby b8 wg mnie, chcesz to napisz do kolegi pawpor bo też jest na tym forum. Ja u niego brałem te sachsy, może b8 też załatwi

marcin uk

26.01.2014, 15:10 #9 Ostatnia edycja: 27.01.2014, 02:17 by marcin uk
Cytat: linkgrabber w 26.01.2014, 11:40W Twoim przypadku lepiej byłoby b8 wg mnie, chcesz to napisz do kolegi pawpor bo też jest na tym forum. Ja u niego brałem te sachsy, może b8 też załatwi

Dzieki za cynk napiszę i się zapytam.

« Dodane: 27.01.2014, 02:17 »

Komplet przód i tył  Billstein'a b8 do ST220 to koszt 1700zł są na ebayu. Ale nie wiem jaka jest różnica między orginalnymi, a  Billstein'a. Chciałbym wiedzieć o ile są krótsze.

NeroN

Pytanie mam, bo Bilstein ani Eibach nie robi nic dedykowanego do ST220.

Wiec pytanie - czym się różnią poduszki pod amory z wersji normalnej a ST220 ? Przy zmianie na Eibacha trzeba zmieniać poduszki od normalnego Mondeo ?
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

T

A skąd podejrzenie, że się różnią?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

Stąd że w każdym sklepie są opisane jako nie pasujące do ST220 te od zwykłego a do St220 są inne.



FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

NeroN

I wiadomo coś w temacie ?

MAG ?
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

MAG

Cytat: NeroN w 11.02.2014, 16:23
MAG?
Słucham?


Odnosnie poduch nic nie wiem - nie wymieniałem u siebie - zostały ori bo były ok ...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0