[Mondeo] Ford Mondeo MK3 ST220

yayko, 11.03.2014, 22:49 « poprzedni - następny »

bishop

 
Cytat: caqerr w 27.05.2015, 22:08co 4k km przewody były zmieniane?
Oryginalne?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

yayko

28.05.2015, 09:15 #406 Ostatnia edycja: 28.05.2015, 22:22 by yayko
No na to wychodzi :)

« Dodane: 28.05.2015, 22:22 »

Wymienione  świece  i przewody :)
I Mondek od razu stał  się  żwawszy o lepiej  wchodzi  na obroty i szybko reaguje  na gaz aż  można  prawko stracić  :)

yayko

i wpadła nowa wlepa :D
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


yayko

doszedłem czemu mi teraz wywaliło sondy w ilości sztuk 3.
okazało się że kabel wysokiego miał przebicie i wykończył sondy dokładnie podgrzewanie .
dziś jadę na wymianę i mam nadzieję że już zakończą się problemy :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


yayko

Jutro zmieniam olej i zdecydowałem że będzie to 10w60 millersa :) może teraz przestanie szklanka pukać :)

sseebbaa1

Bez ceramizera to nie zalałbym takiego oleju - no chyba że nie jeździsz w ogóle zimą.
Ceramizer (u mnie np. Ceratec firmy Liqui Moly) powoduje poślizg metalowych części nawet przy niedostatecznym smarowaniu olejem (przerwany film olejowy). A przy oleju, który ma 10 jako pierwszą wartość takie niedostatki będą występować w niskich temperaturach! Ceratec pozwoli uniknąć zniszczeń przy zimnych startach.

Im niższa pierwsza wartość w nazwie oleju, tym lepsze smarowanie w niskich temperaturach.
Olej 10W60 jest raczej typowo wyścigowym olejem, dla aut trzymanych w garażu i odpalanych w temperaturach nie niższych niż garażowe.
Jeżeli upierasz się przy tym oleju, to tak jak napisałem, bez dodatkowego poślizgu (MoS2) nie obejdzie się, bo zniszczysz w zimie silnik.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

yayko

Millers piszę że do tego oleju nie dodaję się żadnych dodatków o
a do zimy to naklepie km żeby zmienić olej :)
"STOSOWANIE:

Używać bez żadnych dodatków w silnikach wyczynowych oraz silnikach seryjnych. Znakomity do silników z- oraz bez- turbosprężarek."

"Wysoką odporność na zerwanie filmu olejowego w celu maksymalnej ochrony."

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.millersoils.pl/produkty/motorsport/oleje-silnikowe/cfs-10w60/

sseebbaa1

Niby napisali w tym linku:

"W pełni syntetyczny olej zapewnia:
(...)
Niesamowicie wysokie właściwości zimnego oleju, w celu zredukowania zużycia silnika przy jego włączaniu.
"

Jestem ciekaw z czego to wynika. Może niech jakiś znawca się wypowie po przeanalizowaniu wartości wskazywanych przez Millersa - w linku na samym końcu tekstu.


Cytat: yayko w 23.06.2015, 10:14
a do zimy to naklepie km żeby zmienić olej :)
A skoro dwa raz w roku zmieniasz olej (razem z sezonową zmianą opon :) ), to rzeczywiście nie ma problemu.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

caqerr

10w60... Odważnie ;)
Uwierz mi, Kleber mocno upala, ja też maszyny nie oszczędzam i bez problemu 5w50 wystarczy ;)
Szkoda troche zalewać 10Wxx...
Aż tak upalasz ,że potrzebujesz taki olej ? :D

T

Cytat: sseebbaa1 w 23.06.2015, 10:57Jestem ciekaw z czego to wynika.
Marketing? Każdy producent oleju tak pisze. ;)

IMHO 10w60 jest bez sensu do daily drivera. 5w40 byłby lepszy, no ew. 5w50 jak ktoś lubi podróżować na czerwone pole, tak jak ja. 10w60 to specyfikacja na tor.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

TAM

Cytat: sseebbaa1 w 23.06.2015, 10:57Niesamowicie wysokie właściwości zimnego oleju, w celu zredukowania zużycia silnika przy jego włączaniu."
Bo to należy właściwie rozumieć :-) Nie chodzi tu o uruchamianie silnika w UJEMNYCH temperaturach, tylko o uruchamianie... zimnego, czyli nierozgrzanego silnika! Innymi słowy - po długim postoju, jeśli temp. otoczenia jest np. 15º, to uruchomienie silnika i jego rozgrzewanie nie jest niebezpieczne.

yayko

Ja zmieniam w olej 3-4 razy w roku :)
A czemu szkoda zalewać  10w60 ?

sseebbaa1

yayko no przecież w zasadzie wszystkie wcześniejsze wypowiedzi wskazują, że problemem jest zima i jej temperatury.
Chodzi o uruchamianie silnika, gdy olej też jest tak mocno wychłodzony.
To dlatego szkoda...
...szkoda silnika.

Z Twojego tematu nie wynika, że auto jest wyłącznie torowe, więc wszyscy traktują Twoje auto jako mocno eksploatowane, ale jednak do codziennej jazdy.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

bishop

Cytat: yayko w 23.06.2015, 12:12Ja zmieniam w olej 3-4 razy w roku
Jaki Ty robisz roczny przebieg?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

yayko

Zależy  :)
Zmieniam olej co 8-10 tys :)