[Mondeo] Ford Mondeo MK3 ST220

yayko, 11.03.2014, 22:49 « poprzedni - następny »

yayko

i się w końcu doczekał Mondziak  wydechu :)
w następnym tygodniu jedzie na wydech do Dream Garage :)
i padło na środkowy DUAL X PIPE 2x 64mm
i końcowe 2x przelot 64mm :)
jak będzie za głośno to wpadnie jeszcze jeden środkowy przelotowy :)

T

2x64 mm to za dużo do tej pojemności i mocy. 2x50 mm spokojnie wystarczy. Albo 1x64 mm. Po drugie, po co X-pipe, skoro potem wydech i tak na chwilę się łączy?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

yayko

jeszcze pewnie będą poprawki :) ale raczej wszystko będzie na 58mm :)

T

Wszystko, tzn.? Masz jakiś rysunek? Bo jak zrobisz to w ten sposób, że masz taką samą średnicę przy 1 i 2 rurach, to na 95% będzie niepotrzebny hałas i straty osiągów.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

yayko

13.07.2015, 15:16 #439 Ostatnia edycja: 13.07.2015, 19:22 by yayko
wiem tyle że takie wydechy mają być w tym tygodniu jadę wszystko dokładnie wymierzyć :) na razie napisałem co ja chce mieć więc zobaczymy :)

« Dodane: 13.07.2015, 19:22 »

A w ogóle  jaka średnicę  ma wydech St w mm?

bishop

Cytat: yayko w 13.07.2015, 15:16A w ogóle  jaka średnicę  ma wydech St w mm?
Jak dobrze pamiętam 57mm.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

tomekka

Cytat: bishop w 13.07.2015, 19:38
Jak dobrze pamiętam 57mm.

mówimy o wewnętrznej?

yayko

już wszystko wiadomo :)
Będzie  DUAL X PIPE 2x 58mm
końcowe 2x przelot 58mm
jak będzie za głośno wpadnie jeszcze jeden środkowy dual 58mm

bishop

dual x-pipe? Co to znaczy? Podwójny X-pipe będziesz miał?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

T

Pozostaję przy swoim zdaniu, że to nie brzmi sensownie i bym to przemyślał. Są sprawdzone schematy, które DZIAŁAJĄ, po co robić coś, co prawdopodobnie nie zadziała? :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

yayko

a ktoś tak kiedyś zrobił ? może to jest też dobre trzeba eksperymentować :) jak nie zda egzaminu to wstawi się przelotowe środkowe i tyle :)
Bishop w tłumiku środkowym jest ten xpipe :) nie wiem jak to zrobione ale ma być dobrze :)

T

Podstawowe zasady budowania wydechów, szczególnie amatorskich, gdzie nie możesz wszystkiego policzyć są takie:

- wybrać odpowiednią średnicę w zależności od pojemności i mocy,
- zminimalizować opory przepływu (jak najmniej zakrętów, jak najłagodniejsze, łączenie wydechu w jeden powinno być w jednym miejscu, które powinno być wyliczone),
- zachowanie stałej prędkości przepływu gazów.

Ad 1.
Odpowiednia średnica do tego wydechu w seryjnym ST220 to 2,5", co odpowiada około 2*2". Nie ma co tu kombinować.

Ad 2.
Wydech i tak się łączy przed tylną osią, więc po co go łączyć dodatkowo wcześniej?

Ad 3.
Jeśli masz dwie rury o pewnej średnicy i łączysz to w jedną, to ta pojedyncza powinna mieć mniejsza średnicę niż to wynika z sumowania pół powierzchni przekroju tych dwóch mniejszych. Z grubsza, dla rur 2x2" wychodzi 2,5".

Ja co prawda mam na odcinku pojedynczym 2,8", ale zrobiłem tak ze względu na to, ze ten odcinek w tym aucie jest wyjątkowo pokręcony i jest tam dużo spawów i uznałem, że mniejszym złem będzie takie właśnie rozwiązanie. Na hamowni jest ok, ale trudno mi powiedzieć, jaka byłaby różnica, gdybym zastosował 2,5".

Yayko, piszesz ciągle o 2x58 mm, ale ile zamierzasz dasz na łączeniu przy przejściu przez tylną oś?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

yayko

zostawić jak było w serii :)

pw :)

bishop

Cytat: Tomasz w 14.07.2015, 12:24- zachowanie stałej prędkości przepływu gazów.
Cytat: Tomasz w 14.07.2015, 12:24eśli masz dwie rury o pewnej średnicy i łączysz to w jedną, to ta pojedyncza powinna mieć mniejsza średnicę niż to wynika z sumowania pół powierzchni przekroju tych dwóch mniejszych. Z grubsza, dla rur 2x2" wychodzi 2,5".
Ale jeżeli wyjście z Y-pipe ma mieć mniejszą średnicę niż przekrój dwóch to czy nie właśnie nie zmniejszamy prędkości przepływu?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

T

Cytat: bishop w 14.07.2015, 12:39Ale jeżeli wyjście z Y-pipe ma mieć mniejszą średnicę niż przekrój dwóch to czy nie właśnie nie zmniejszamy prędkości przepływu?
Musi mieć mniejsza, ale odpowiednio mniejszą, jest na to wzór, ale go w tej chwili nie przytoczę, bo po prostu nie pamiętam. Chodzi Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.m.in. o to, że opory przepływu przy dwóch rurach o polu powierzchni przekroju X są większe niż przy jednej rurze o polu przekroju X i w ten sposób się to kompensuje. Zresztą zobacz jak wyglądają typowe aftermarkety do V6 — 2,5" -> 2*2".
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club