[S-Max] Smokus MAXimus, czyli Rodzinny Autobus nr 2... i pół Turbo ;)

MAG, 12.04.2014, 22:28 « poprzedni - następny »

snafu

A nie podmieniałeś aktuatora na serie dla sprawdzenia?

thomas198

Jak byś mieszkał blizej Śląska to byśmy Ci to ogarneli bez problemu w 1 dzień.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/

TAM

W przypadku żółtej sprężyny w aktuatorze Forge'a i standardowej turbiny aktuator ustawia się na minimum (co oznacza początek otwarcia przy ok. 0.6 Bara) i nie ma co więcej kombinować. Jeśli jest dodatkowo zamontowany 3" DP, to jak najbardziej może się pojawić overboost i musi to załatwić program, a skoro tego nie robi i pojawiły się inne ,,dolegliwości", to raczej nie można uznać go za poprawny. Myślę że heko by to ogarnął – może skntaktuj się z nim i pogadaj co sądzi. Albo skorzystaj z oferty thomasa 198.

snafu

Zaplanuj wyjazd na narty :) Daj Tomkowi pod opiekę, będzie dobrze.

MAG

No cóż - dam chyba autu ostatnia szansę i podzielę sprawę na dwie raty - jak przyjade w październiku do Gdańska, to postaram się sprawdzić czy przypadkiem winny nie jest nieszczelny DV (może nie jest w stanie utrzymać odpowiedniego ciśnienia w układzie i przez to pojawia się underboost?). Jesli to nie będzie to, to wymienię actuatoror na standardowy (jak mam go wtedy ustawić?). No i jeszcze ewentualnie problematyczny, przynajmniej w teorii może nowy BS.  Jeśli po tych wszystkich zmianach nadal będą problemy, to zapewne jak przyjade w grudniu do Warszawy (w tym roku tam będziemy  Świeta spędzać), to umówie się z Heko i do Niego pojade na walkę z autem...

« Dodane: 09.09.2015, 10:18 »

btw - TAM - w razie gdybym był w Wawie, to czy jesteś w stanie polecić jakis warsztat, który zna się na tyle dobrze na tym silniku żeby spróbowac rozwiązać problem?

« Dodane: 09.09.2015, 10:20 »

Cytat: thomas198 w 08.09.2015, 21:57
Jak byś mieszkał blizej Śląska to byśmy Ci to ogarneli bez problemu w 1 dzień.
W razie gdybym wpadł w taka desperację, żeby się wybrać na Śląsk, to jak mam sie umawiać ;-)
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

TAM

MAG, myślę że 90% problemów by się natychmiast wyjaśniło, gdybyś po prostu zrobił logi na hamowni - sterowanie BS-em, ciśnienie doładowania, położenie przepustnicy żądane i rzeczywiste, AFR zadany i rzeczywisty, czas otwarcia wtryskiwaczy, ciśnienie paliwa na listwie, przepływ powietrza, temperatura powietrza i płynu chłodzącego, korekty paliwa (długo- i krótkoterminowa), wyprzedzenie zapłonu, moment obrotowy i moc. To kosztuje tyle co jedno hamowanie i trwa 1-2 minuty. Nie potrzeba bawić się w gdybania, przypuszczenia, podmiany elementów ,,na ślepo". Wszystkie te parametry można logować Forscanem.

PS: w Warszawie musiałbyś umówić się w warsztacie na Dobrej (,,Centrum Dobra") – mogę Cię do nich zapisać, ale muszę znać termin z wyprzedzeniem co najmniej tygodniowym, w okresie przedświątecznym nawet większym. Sprawdzą całą mechanikę, ale programu nie (nie zajmują się tym), co najwyżej mogą wgrać najnowszy oryginał dla tego auta.

snafu

Cytat: TAM w 09.09.2015, 11:26
MAG, myślę że 90% problemów by się natychmiast wyjaśniło, gdybyś po prostu zrobił logi na hamowni

No ale był na hamowni, mieli wgląd do tego i nie potrafili wyciągnąć wniosków/poradzić sobie z tym. Pytanie dlaczego. Nie chcieli się w to bawić bo mogli w tym czasie machnąć dwa programy/ nie wiedzieli jak / wiedzieli jak, ale przyczyna ciężka do ustalenia?


MAG

Ja nie mam sprzetu do takiego zbadania parametrów, a nie wiem czy na hamowni mieli takowy sprzęt. Wiem, że cos tam monitorowali (np BSa - nawet dzwonili wtedy TAM do Ciebie z pytaniami), ale nie byłem przecież przy nich gdy sie tym zajmowali...

btw - teoretycznie jest szansa, że mógłbym pojawić sie w Wawie w ostatnim tygodniu października - sytuacja wyklaruje się najdalej do końca września.  

Rozumiem, że w razie czego Centrum Dobra będzie w stanie w razie konieczności wyregulować actuator i posprawdzać czy nie ma problemu z BS i DV, bo to sa rzeczy które wydają sie najbardziej prawdopodobne jesli chodzi o powodowanie problemów. No i czy oni zrobia taka diagnostyke jak pisałeś, z tymi logami, żeby sprawdzić czy wszystko chodzi w odpowiednich zakresach?
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

weksla

Tam, u mnie tez do końca niejest problem wyjasniony, Doładowanie faluje w zakresie obrotów 2,5-4,5 tyś, Jest to rząd ok, 0,2 bara.
Sam nei wiem jeszcze dlaczego, wiem jak wyciągąłem że mam troszkę uszkodzony oring na DV, ale czy to moze byc problem?
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

TAM

Pomiary można zrobić na hamowni, na Dobrej jej nie mają, ale mechaniczne elementy mogą sprawdzić. Do pomiarów nie jest potrzebny żaden wyszukany sprzęt – wystarczy laptop za 200 zł z XP, przyzwoity interfejs (130 zł) i Forscan (bezpłatny).
weksla, na jakiej podstawie stwierdziłeś ,,falowanie" doładowania?
Uszkodzony oring może być problemem, jeśli powoduje nieszczelność w DV.

snafu

TAM, ale wtedy forscanem na drodze też teoretycznie można pomierzyć? Chyba wsadzę żonę za kółko :)
Weksla, a podmianki robiłeś w końcu? Ciekawi mnie temat bardzo. Mam nadzieję, że ktoś go wyjaśni, zanim ja to zrobię :)

TAM

Na drodze... hm, nie radzę. Chyba że znajdziesz kawałek drogi na tyle dobry, żeby na minimum 4. biegu rozpędzić się od 1500 do 6500 obrotów.

snafu

2 min do A1 mam :) Tam jest spokojnie. Odezwę się w razie czego na PW z pytaniem, jakie wskaźniki monitorować i jak je interpretować.

MAG

Snafu - Ty masz Forscana? Bo jak coś, to może bym się umówił na hamowni w Gdańsku na taki pomiar z podpięciem kompa ...

« Dodane: 10.09.2015, 07:29 »

Aaaa, no i jakoś tak dziwnie tez mam niepewność co do tego czy aby przypadkiem właśnie jakaś nieszczelność na DV nie jest najbardziej prawdopodobna u mnie, bo nie jest w stanie utrzymać ciśnienia zadanego w programie i właśnie dlatego pokazuje underboost ...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

TAM

Czy to ten DV wzorowany na Forge'u i ściągnięty z UK?