[Focus] ST MK2 pomaranczowy diabel by thomas

thomas198, 13.04.2014, 22:36 « poprzedni - następny »

thomas198

Jak ktos chce zakuwac ,to podpowiem lepiej szukac blok z RSa bo taniej.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/

bishop

Cytat: szaman696 w 05.12.2014, 10:14Miazga jeśli chodzi o ilość modów w tym samochodzie
Dokładnie. To już auto hobbystyczne. Podziwiam.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

TAM

A co chcecie zakuwać? Oryginalny wał jest kuty, korbowody też, pozostają tylko tłoki. A żeby zrobić wszystko na maksa, najlepiej w bloku ST wymienić tuleje cylindrów na Dartona, wtedy 500+ KM nie straszne.

thomas198

Wał owszem jest kuty ,kazdy wal jest kuty i utwardzany ozotem , co do korb to nawet w RSie nie sa kute, jedyna roznica miedzy ST-RS to korby sa grubsze o jakis 1 mm , sworzeń tłoka w RSie jest grubszy . Fakt tloki nie sa kute w Rsie tez nie ,jest tylko mniejszy stopien kompresji . Co do tuleji cylindrow Darton ok ale drogo wiec poszukalem i znalazłem w GB firme która robi takie tuleje za 76 funtow sztuka, firma istnieje od 1920 . Do tego trzeba liczyc wymiane tulei jakies 400 euro. Moze zrobie zestawienie to zobaczycie ile kosztuje caly mod . Ale to juz w moim wątku z zdjeciami .
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/

TAM

To nie mój wymysł - dane z oryginalnej informacji technicznej Forda:
"Korbowody: stalowe, kute; łeb korbowodu dzielony metodą łamania; o długości 143 mm"
To samo jest w angielskojęzycznych materiałach.

thomas198

No i sie myla zwykla korba , łamana to prawda .
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/

TAM

To wydaje się dość dziwne... Manual od Volvo S40 (ten sam blok co w ST) podaje podobne informacje :
1. Forged crank
2. Forged connecting rods
3. Pistons are high quality, graphite coated cast items
Ponadto na jakimś technicznym forum znalazlem jeszcze taką ogólną ciekawą uwagę: "The presence of cast marks does not signify that a part is not forged".
Natomiast wymiana korbowodów na inne wysokiej jakości może mieć sens przy dużych mocach, a to z tego względu że są lżejsze i jeszcze mocniejsze.

thomas198

Też  kiedyś czytałem ze są kute korby, aż w końcu dopadłem korbę i tłok z RSa, i okazało się ze wcale nie jest kuta . 
Z lewej ST , po prawej RS
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/

weksla

Thomas, a te poprawione membrany w odmach zrobili od którego roku? Da się bez wyciągania sprawdzić jaką sie ma?
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

thomas198

Mozna , przy filtrze oleju bedzie ten okrągły kapselek ze zdjecia ,jak na nim bedzie ta dziurka ,która pozwala na wymiane powietrza zeby sie nie tworzylo podciśnienie,  to znaczy ze masz lepszą poprawioną membranę.  Dziwne jest to, ze w volvo pytalem o to czy maja takie usterki tych membran , odpowiedzieli ze jestem pierwszy ktory kupuje tą część. 
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/

thomas198

Mod 6
Przyszła pora na wymianę tego co niezbędne do przekroczenia 300 kucy.
Po dłuższym poszukiwaniu znalazłem turbinę z RSa który miał przejechane tylko 15tys , oczywiście nie obyło się bez problemow, sprzedawca zgubił gdzieś rurkę która doprowadza olej do turbiny , koszt nowej 800 zeta , ale zawsze można sobie dorobić ,i to właśnie zrobiłem . A ze robię instalacje klimatyzacji, to mam sprzęt żeby podoginac rurki i je pospawać . Wystarczy użyć kawałek rurki miedzianej i przespawać oczka z starej rurki ST , ori rurka jak i oczka są metalowe ,ale da się spawać metal z miedzią elektrodami z domieszka srebra 40%.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Następne co poszło na wymianę to chlodniczka oleju , każdy wie ze ori ST nie daje rady i temperatura oleju strasznie skacze do góry .

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Oczywiście nie mogło zabraknąć wtrysków z RSa , w ST mamy wtryski z 4 dziurkami dość dużymi które pewnie bardziej leja niż rozpylają i oczywiście do przekroczenia 300 koni nie zapewnia odpowiedniego AFR . W wtryskach z RSa znajdziemy 10 mniejszych dziurek ale wtrysk jest bardziej wydajniejszy i pozwala osiągnąć bezpiecznie 370 koni .
Nie mozna tez zapomniec o pompie paliwa z RSa .

  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/

MAG

A doszedł juz ten DV pseudo Forge?
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

thomas198

Juz prawie jest w Milanie jutro Rzym i może w sobotę u mnie , jak dojdzie w sobotę to zabieram się za wymianę DV , aktuator , solenoid.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/

snafu

Czekam z zakupem na info od Ciebie :)

PS pompa paliwa. Do ilu ori ST (zakłądam, że S-max ma identyczną) daje radę?

TAM

11.12.2014, 22:56 #119 Ostatnia edycja: 11.12.2014, 23:00 by TAM
Jedna drobna uwaga dla robiących podobne mody - pompa paliwa z RS-a nie jest w niczym lepsza od ST-kowej. Też wymieniłem u siebie tą pompę, zrobiłem pomiary i okazało się, że spadek ciśnienia na listwie przy maksymalnych obciążeniach jest praktycznie identyczny. Dopiero pompa z RS-500 jest inna, i to drastycznie. Na tyle że nie da się jej tak po prostu zainstalować i używać.