[Focus] Półosie Focus RS

thomas198, 03.07.2014, 21:10 « poprzedni - następny »

thomas198

Ma może ktoś wymiary półosi z RSa i ST , ile jest różnicy w długości ? Dzięki z góry.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/

TowerST

Choć temat pólosi rs/st mieliłem 2 lata to niestety nie mierzyłem ich i nie pomogę, ale może z drugiej strony podejdźmy do tematu  - co chcesz zrobić?
RS Mark III / było ST225 / ST150

thomas198

Juz wiem sa dluzsze o 2 cm . A mam zamiar zaaplikowac zwrotnice , polosie i skrzynie z rsa . Wszystko wejdzie , teraz mam dystanse 2 cm i kolo jest w blotniku , nie wystaje .
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/

TowerST

03.07.2014, 23:41 #3 Ostatnia edycja: 03.07.2014, 23:44 by TowerST
(((: mam skrzynię z RSa. Góra pólosi jest RSowa (chyba nawet z RS500, bo o ile dobrze pamiętam to SKF do RS500 robił niby lepsze niż do zwykłego RS), dół pólosi długo miałem z ST, ale po kolejnym ukręceniu (przestałem liczyć w pewnym momencie ukręcone półosie i zmielone przeguby) wystrugał mi Ali (na racingforum do namierzenia) customowy dół z przegubem zewnętrznym od RS500. Wieloklin pasował do piasty STkowej.

Czemu te całe zabiegi, ano temu, że RSowe półosie były jednak za szerokie. A jeśli chodzi o dystanse to one położenia piasty nie zmieniają.
RS Mark III / było ST225 / ST150

thomas198

Ile za dorobienie ? Polozenia nie ale rozstaw kol sie zmienia i jest tyle samo co w rsie , wiec zawias z rsa bedzie pasowal .
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/

TowerST

jak chcesz, żeby wszedł Ci zawias z RSa i półosie z RSa to sanki też będziesz musiał wymienić. Nie da rady bez poszerzania nadkoli. Przykro mi. Za dorobienie razem z przegubem zewnętrznym coś koło 700 pln.
RS Mark III / było ST225 / ST150

thomas198

A z kad masz informacje ze sanki nie pasuja , ze nadkola trzeba szersze . Z tego co wiem i widze po czesciach to sanki sa takie same , a nadkola szersze o 2 cm . Wiec jedyny moj problem to upchac moje zaciski .
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/

TowerST

to, że sanki od RSa są inne wiem z wielu źródeł. Tak jak napisałem 2 lata bujałem się z problemem pólosi w moim ST. Byłem choćby w kontakcie z gościem, który przerobił ST na RS (Polak, jego auto było dłuższy czas na allegro). Również regularnie wertowałem anglojęzyczne fora ST/RS. Wiele osób chciało wsadzić Revoknuckle do ST i kończyło się na tym, że bez poszerzania nadkoli nie da rady.
RS Mark III / było ST225 / ST150

TAM

Tyle, że w poliftowej wersji ST-ka poszerzenie błotników oznacza po prostu ich wymianę na RS-owe, które bywają dość często do kupienia na A. za nieduże pieniądze. W przedlifcie trzeba wymienić jeszcze lampy, zderzak i maskę, więc już niefajnie. Ale swego czasu trafiłem na ciekawą informację na jakimś niemieckim forum - gość miał obniżony przód o 20 mm, a do tego dystanse 25 mm na koło. Wszystko grało, przeszedł niemiecki TÜV. Z tego wniosek, że zawiecha przednia z RS-a jednak wejdzie na szerokość bez modyfikacji błotników, o ile pozostanie się przy oponach 225, ewentualnie 235 ale na felgach RS-owych. To - jak napisałem - dane z niemieckiego forum, ja tego u siebie nie robiłem, więc nie gwarantuję rzetelności danych.

TowerST

przód poszerzyć nie ma problemu, ale tył to rzeźba, bo nie wyobrażam sobie potworka z przodem od RS, a tyłem od ST ((:
RS Mark III / było ST225 / ST150

TAM

Tył od RS-a wchodzi bez większych problemów - mam tak u siebie :)
Jednak żeby to optycznie grało, przednie błotniki musiałyby zostać oryginalne ST-kowe, a to być może jest możliwe, jak napisałem w poprzednim poście. Może ktoś to zweryfikuje w praktyce? Ja zaryzykowałem i sprawdziłem tył...

TowerST

oczywiście, że chodziło mi o optykę ((:
RS Mark III / było ST225 / ST150

thomas198

04.07.2014, 22:58 #12 Ostatnia edycja: 04.07.2014, 23:20 by thomas198
Tak wygląda moja foka na dystansach przód 20mm i tył 25mm i nic nie wystaje poza nadkole.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



« Dodane: 04.07.2014, 23:11 »

Tu macie sanki z rsa i zwykłego focusa , nie ma żadnej różnicy
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



« Dodane: 04.07.2014, 23:20 »

Własnie wyszukałem wahacze i tez są te same .
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/

skoti79

Ja mam dystanse 20mm tył i 15mm przód i trze jak wściekłe, więc nie mów że jest ok. Oczywiscie mam obniżony samochód -20mm przód i -25mm tył.

TAM

Skoti, czyli generalnie obaj macie to samo jeśli chodzi o szerokość, bo ty masz opony 235. Jest jednak jedna różnica - opona 235/40 jest nie tylko szersza, ale też wyższa od 225/40 o 4 mm, więc o tyle zmniejsza się jeszcze odległość opony od krawędzi błotnika, czyli jakby dodaje się do obniżenia, co daje u ciebie łącznie -24 i -29, a to już sporo. Mimo wszystko raczej nie powinno to aż tak wpływać na obcieranie o nadkola...
Thomas, a jak to jest u ciebie? Też obciera na wybojach i w ostrych zakrętach? I jeszcze prośba - mógłbyś podesłać zdjęcie tyłu samochodu, ze zbliżeniem na któreś koło? Ciekaw jestem jak to się ma do tego, co jest u mnie. Dla porównania też podeślę fotkę.