ST220 podwyższona temperatura

kubek, 28.07.2014, 00:36 « poprzedni - następny »

kubek

Witam,
Dziwnie duże ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym może oznaczać coś konkretnego?
Jadąc nazwijmy to dość dynamicznie zobaczyłem temp 100 stopni na blacie, szybciutko zatrzymałem się, sprawdzam czy wszystko ok, woda jest. Po odczekaniu 20 min sprawdzeniu ze na zegarach jest juz 90 stopni postanowiłem odkręcić korek, ten wreszcie jak puścił ciśnienie to przez 10 min wywalał płyn i woda bulgotała jak przy gotowaniu w czajniku, wyleciała znaczna ilość płynu. Po odczekaniu aż ostygnie, dolaniu wody i przejechaniu 5 km temp była w normie (mimo różnych już prędkości) jednak węże wodne znowu twarde jak kamień, odkręcenie zbiorniczka wywołało znów bulgot czajnikowy.
Co poszło nie tak?
a) korek: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://ford.sklep.pl/product-pol-14356-korek-zbiorniczka-wyrownawczego-1230968-Ford-.html
b) rezystor: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://ford.sklep.pl/product-pol-14921-rezystor-wentylatora-chlodnicy-Mondeo-6878445.html
c) UPG  :mad:
czy może macie jakieś inne przemyślanie w temacie?

TAM

Według mnie nic szczególnego się nie dzieje. Wysokie ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym po szybkiej jeździe to standard, chociaż nigdy nie przyszło mi do głowy że odkręcać korek wcześniej jak po 30 minutach od wyłączenia silnika. Ale nawet po tym czasie trzeba odkręcać ostrożnie, bo ciśnienie wciąż jest spore.

kubek

wymieniam korek (zamówiony) zmienie płyn na nowy (obecnie sporo wlanej wody) i będę obserwował.

TAM

Wymiana korka nie zaszkodzi, ale płyn bym sobie akurat teraz darował, bo po prostu szkoda kasy. Sprawdź czy nie jest wyraźnie mętny i zmierz jaką ma temp. krzepnięcia - jeśli nie jest gorsza niż -25 stopni to wszystko gra. Dużo wody (słaby roztwór) akurat pozytywnie działa na chłodzenie, natomiast zbyt gęsty płyn jest często źródłem sporych problemów.