modyfikacja hamulców Mondeo mk4/S-Max

MAG, 02.08.2014, 19:26 « poprzedni - następny »

MAG

 no i się dokonało - mam w moim S-Macie zamontowane zaciski z Focusa RS, więc podam jak to wykonać zarówno w S-Maxie / Galaxy mk3 jak i w Mondeo mk4.

Standardowe Mondeo mk4 ma tarcze hamulcowe o średnicy 300mm co przy możliwościach jakie oferują tunerzy przy wzmocnieniu tego auta jest mało satysfakcjonujace.
To samo dotyczy S-Maxa, gdzie jedynie wersja 2,5T dysponuje większymi zaciskami do tarczy 316mm, zamiast 300mm w pozostałych wersjach silnikowych.

Aby założyć tarcze 336mm z Focusa RS potrzebujemy oczywiście zaciski wraz z przewodami hamulcowymi, aby uniknąć przeróbki mocowania przewodów do innego w zaciskach RS'owych.  Oczywiście da się obejść ten problem, ale po co kombinować.

Dla Mondeo jest to już wszystko, gdyż całą zabawa jest p&p, natomiast w przypadku S-Maxa należy jeszcze rozwiercic otwory w tarczy hamulcowe na większe, bo S-Max ma szpilki 14mm, a nie 12mm tak jak Mondeo iFocus .
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

sseebbaa1

Bardzo fajna i ważna modyfikacja!
Super, że to zrobiłeś.

Ale chcę się upewnić co do szczegółów:
- czy modyfikacja wygląda tak samo dla tarcz 300mm, jak dla 316mm?
- w czym jest problem z przeróbką mocowania przewodów do zacisków z RS-a?

Przy okazji zapytam jeszcze czym w S-Maxie różni się zacisk do tarczy 316mm od tego do tarczy 300mm?


Jestem ogromnie ciekaw jak nowe zaciski prezentują się. Możesz coś pstryknąć na szybko, chociażby komórką? Please!
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

MAG

Upgrade na 336mm jest identyczny zarowno dla zaciskow na 300 jak i dla tych 316mm.

Co do przewodów, to te z RS'a maja troche inna końcówkę i zeby podpasowac te z S-Maxa chłopacy musieli kombinować z podkladkami.

Zacisk od RS'a jest zdecydowanie większy od tego z esa 2,5T ze nie wspomnę od tego standardowego z Mondka.

Oczywiscie zaciski pod tarcze 316mm sa rowniez dobra opcja dla Mk4 i zwykłych eSów
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Tak wyglada zacisk i tarcza z Foki RS na moim S-Maxie.
Tylko trzeba pamietać ze to sa felgi 20", bo przy 18-tce byłoby juz malutko miejsca ;-)
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

ccLot

No
Cytat: MAG w 22.08.2014, 10:20Tylko trzeba pamietać ze to sa felgi 20", bo przy 18-tce byłoby juz malutko miejsca

Myślicie, że jest szansa schowania takiego zestawu z RS'a w felgę 17 cali?

MAG

Tak, widziałem RS'a na zimowych 17-tkach
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

ethernal

Odświeżę nieco temat.
Spotkałem się gdzieś z opinią, że Volvo XC90 posiada takie same zaciski z przodu jak Foka mk2 RS. Czy może ktoś to potwierdzić? Wiem jedynie że w XC90 zaciski są produkcji ATE.

T

IMHO one nie są takie same, chociaż bardzo podobne. Przyjrzyj się zdjęciom -- odlew jest trochę inny.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

ethernal

Będę wdzięczny @Tomasz

W sumie nie muszą być identyczne, wystarczy że będą pasowały na zasadzie plug&play do Mdo mk4 i średnica tarcz była taka jak w RS`ach.
Nie potrafię rozkminić czy występowały różnice w przed i po FL XC90 oraz pomiędzy wersjami silnikowymi... :/

TAM

Ja mam 17" na zimę (zawieszenie RS-owe) i jest ok, chociaż niemal na styk.

Leny v50

nie ma znaczenia wersja silnikowa ... xc90 maja tarcze 336 i zaciski ate  i kosztują śmieszne pieniądze w porównaniu  z zaciskami z RS-a jak pięknie często w tytułach aukcji są ;)   lub zaciski od s60 t5  zwrotnica przy volvo wymaga rozwiercenia 2mm  reszta P&P czasem zakładają ludziska jeszcze 315 i zaciski z xc .

T

Cytat: ethernal w 14.10.2015, 16:45Będę wdzięczny @Tomasz
Hm... ale za co? :) Ja te zaciski porównywałem kiedyś po zdjęciach na Allegro. Nie zapisałem ich sobie. Ale przyjrzyj się temu "trapezowatemu" otworowi w korpusie. W obu typach zacisków jest trochę inny. Jest jeszcze kilka innych, drobnych różnic.

« Dodane: 18.10.2015, 11:24 »

Cytat: Leny v50 w 18.10.2015, 08:09xc90 maja tarcze 336
Z tego co pamiętam, czasem występowała też wersja 316, ale nie wiem od czego to zależało.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

ccLot

Piszesz o montażu zacisków z xc90 na piastę do MKIV? Jesteś pewien, że to będzie p&p?
Tarcza w XC90 przy 336 mm ma grubość 30 mm i otwór centralny 68 mm.
W MIV otwór centralny ma 63,5 mm, ale w tym przypadku można wziąć już tarcze od rs jeśli tylko zacisk przykręci się do piasty.
Napisz więcej szczegółów.

Leny v50

18.10.2015, 13:44 #13 Ostatnia edycja: 18.10.2015, 14:17 by Leny v50
Tomasz chyba na amerykański rynek nie pamiętam już ale zacisk ten sam.... tak jak V50 i pokrewne jej występują 320mm jak w fokach st i 300mm nie wiadomo dlaczego?

ccLot zwrotnica przy volvo pisałem a u siebie nie sprawdzałem jeszcze a mam to samo co focusie 63,5 własnie otwór centrujący  ale na razie 320mm przy masie v50T5 wystarcza jeszcze jestem przed programem :(
i na forach Agielskich znalazłem też ze zakładają tarczę od foki RS do volvo zmieniając zacisk


i poczytaj sobie Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://forums.t5d5.org/topic/27929-upgrading-from-320-to-336-mm-front-brakes/

ethernal

Cytat: Tomasz w 18.10.2015, 11:23
Hm... ale za co? :)
Zmęczony byłem :P Miałem napisać: "jestem wdzięczny" w domyśle za odzew i odp. ;)

@Leny v50
Nie wiem czy dobrze Cie zrozumiałem: kupując zaciski z xc90, wystarczy że w zwrotnicy rozwiercę otwór montażowy o 2mm? Czy o co chodzi? - Przyznam, że pogubiłem się trochę :P
Z tego co napisałeś, rozumiem, że swobodnie możemy kupić zaciski od xc90+zmiana w zwrotnicy w celu montażu, do tego tarcze z RS`a 336mm. A co z klockami? Z RS`a czy z XC90? :D