modyfikacja hamulców Mondeo mk4/S-Max

MAG, 02.08.2014, 19:26 « poprzedni - następny »

MAG

klocki musza byc dopasowane do zaciskow - to oczywiste
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

ethernal

@MAG
też tak myślałem, ale wolałem się upewnić.
Btw, zastanwiam się jaki wpływ będzie miała "cieńsza" tarcza od RS`a w stosunku do oryginały w XC90?

MAG

Jaka jest roznica w grubosci tej tarczy?
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

ethernal

Wg. Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.tych informacji różnica wynosi 2mm, tzn. 28mm vs 30mm, niby nic, ale...
Ciekawe jest również to, że pomimo większej grubości/serokosci, tarcza xc90 jest lżejsza o cca. 400g od tarczy RSa. Być moze to wynika z tego, że jest minimalnie niższa.

ccLot

Panowie wątek dotyczy podmianki zacisków w MIV/S-Maxie, a linki podane przez kolegę Leny v50 dotyczą platformy focusa ze zwykłą piastą a nie RS.
Zatem mam wrażenie, że to trochę nie na temat (chyba, że jestem w błędzie to mnie poprawcie).
A może jednak zaciski z XC90 pasują p&p do MIV/S-max?


ethernal

@ccLot
No własnie to próbujemy ustalić, czy zaciski z xc90 pasują do Mondeo na zasadzie p&p czy trzeba coś przerabiać.
Na razie doszliśmy do tego, że nawet jeśli zaciski z xc90 będą pasować to i tak tarcze należy brać od Foki RS ;)
A link który podał @Lenyv50 a ja go powyżej powtórzyłem ze skazaniem na post #7 daje nam bardzo dużo ciekawych informacji.

ccLot

20.10.2015, 21:06 #21 Ostatnia edycja: 20.10.2015, 23:12 by ccLot
Wszystko fajnie, ale imho i tak nie ma pewności czy te zaciski/jarzma z xc90 podejdą do piasty MIV.
BTW w S80 II i pokrewnych volvach występowały hamulce 336 mm z tarczą 336x28, ale to raczej biały kruk dostać takie coś
Tutaj można popatrzeć jak powinien wyglądać zacisk pod tarcze 336x28 od volva
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.bildelsbasen.se/?index=stock&link=list&searchmode=3&page=1&company_id=67&query=36000375

i wygląda na to że tył zacisku jest taki sam dla 316 i 336.

Znalazłem gościa w Wawie co ma 336 z XC90 a ja mam jeszcze swoje stare zaciski 300 mm z jarzmami spróbuje podjechać do niego i przymierzyć jarzma (rozstaw śrub). Zobaczymy co z tego wyjdzie.



« Dodane: 20.10.2015, 23:11 »

Mamy potwierdzenie wszystko pasuje nawet tarcza 336x30 z pierścieniem centrującym.
Proszę (fotki długo się ładują):

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.freel2.com/forum/topic19670.html

Gość do Freelander 2 założył najpierw 316 od s80II a później 336 od xc90, dołożył pierścień centrujący do tarczy 336x30 i wszystko śmiga.
To kto pierwszy montuje :evil:

ethernal

@ccLot
Ale pasuje do Mondeo Mk4? Bo nie wiem czy napisałeś w kotekście freelandera, czy też byłeś porównać ori zaciski Mondeo z ori xc90?
Druga kwestia: po co stosować tarcze z xc90, gdzie trzeba dodatkowo kupic pierścień centrujący. Znacznie lepiej jest zastosować tarczę od Foki RS, która ma własciwy otwór 63,3mm oraz odpowiednią średnicę 336mm ;)

Reasumują: ja musze powoli myśleś o wymianie tarcz i klocków z przodu, dlatego jeśli zaciski z xc90 pasują p&p, zrobię następujacy swap:
- zaciski ori xc90
- klocki z xc90 (np. ferodo ds2500)
- tarcze 336mm z RSa (np. Zimmermann coat Z)
- odpowiednie przewody w oplocie (do Mondeo czy xc90?)

ccLot

Cytat: ethernal w 20.10.2015, 23:29Ale pasuje do Mondeo Mk4? Bo nie wiem czy napisałeś w kotekście freelandera

Drogą dedukcji:
1. Do MIV pasują zaciski 316 mm z np. S80II (wiem bo mam)
2. Jeśli gość założył najpierw zacisk 316 z np. S80II, a potem na ten sam samochód  zacisk 336 z XC90 to
3. Do MIV będzie pasował zacisk 336 z xc90
4. Chyba, że....nie będzie pasowało ;(

Cytat: ethernal w 20.10.2015, 23:29Znacznie lepiej jest zastosować tarczę od Foki RS, która ma własciwy otwór 63,3mm oraz odpowiednią średnicę 336mm
Tutaj nie jestem pewien czy te 2 mm nie robi różnicy dla całego zestawu, ale niech się wypowie ktoś bardziej doświadczony "hamulcowo".
BTW lepiej mieć grubszą tarcze 8)
Dorobienie pierścienia to dla tokarza pewnie z 15 min roboty i weźmie za to nie więcej jak 50 zeta.



ethernal

Cytat: ccLot w 20.10.2015, 23:54
Drogą dedukcji:
1. Do MIV pasują zaciski 316 mm z np. S80II (wiem bo mam)
Ok, nie wiedziałem (nie wyczytałem tego), że masz obecnie zaciski z S80 II pod tarcze 316mm.

Cytat: ccLot w 20.10.2015, 23:54
Tutaj nie jestem pewien czy te 2 mm nie robi różnicy dla całego zestawu, ale niech się wypowie ktoś bardziej doświadczony "hamulcowo".
BTW lepiej mieć grubszą tarcze 8)
Dorobienie pierścienia to dla tokarza pewnie z 15 min roboty i weźmie za to nie więcej jak 50 zeta.
Skoro w S80 II występowały tarcze 336mm o szer. 28mm (potencjalnie w wersjach V8 i/lub mocniejszej odmianie T6) to zaciski były zapewne identyczne jak w XC90, a większa grubość tarczy wynika zapewne z duzej masy XC90.
Zakładanie pierścieni mi się nie widzi, gdyz:
- mimo wszystko zwiększa koszta;
- mam założone dystanse i nie wiem czy nie komplikuje to dodatkowo tematu.

ccLot

Cytat: ethernal w 21.10.2015, 00:56zaciski były zapewne identyczne jak w XC90

Nie, to są inne zaciski choć bardzo podobne, na tej szwedzkiej stronie można sobie pooglądać różnice.

ethernal

22.02.2016, 18:42 #26 Ostatnia edycja: 22.02.2016, 18:43 by ethernal
Co prawda zadałem to pytanie juz na PW koledze @ccLot, ale zadam też tutaj:

Mam zaciski od Foki II RS, mam tarcze. Klocki będą wkrótce. Muszę zmienić również przewody ham. i pomyślałem, że od razu wezmę w oplocie. Z powodu tego, że gotowców nie ma do mondeo oraz trzeba kombinować z końcówkami na przód (focus vs. mondeo), chłopaki z brakeparts potwierdzili mi możliwość zamówienia hybrydy z HEL`a. Jedynym problemem jest długość przewodów przednich... czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć jaką długość powinienem zamówic? Zastosowanie standardowej długości do mondeo mk4 nie jest takie oczywiste, gdyż inne będą zaciski, tarcza. A nie mogą być ani za krótkie (urwą sie np. przy skręcie), ani za długie (mogą się zaginać, aż w końcu przerwą się).

ccLot

Pytaj kolegę MAG o przewody, ja nie mam pojęcia jakie powinny być.

MAG

Podejzewam, że w Mondeo sa identyczne jak w S-Maxie, więc IMHO ja bym brał te do Foki RS - one sa minimalnie dłuższe (przynajmniej od tych ori w S-Maxie) więc dadzą się ułożyć w fabrycznych mocowaniach w zacisku, no i mają odpowiednią końcówkę, bo ta z S-Max'a wymagała przeróbki.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

ethernal

Dziękuję Wam @ccLot i @MAG za odp.
Rozumiem, że z drugiej strony (przeciwnie do str. zacisku) końcówki są takie same. Pozostaje jedno, sprawdzić długość ori przewodów przednich w S-maxie i Mondeo. Jeśli są takie same, wybrać dł. z RSa.
@MAG, Ty masz zaciski RS`owe ze zmienionymi przewodami?

Druga sprawa, chłopaki z brakeparts najbardziej polecają klocki Hawk HPS lub HPS 5.0 - które wybrać? Ocpją (ale podobno nieco gorszą) są Ferodo DS performance lub EBC yellow stuff.