[Focus] ST 225 3D Electric Orange

PyRsHaL, 14.09.2014, 23:14 « poprzedni - następny »

Kris1976

Jest popyt...są dedykowane doloty...
Poprawisz sobie samopoczucie ale efektu nm/km to się raczej nie doczekasz a jeszcze kasę wybulisz. Wrzuć wkładkę KN zamiast ori filtra skoro koniecznie chcesz coś zmodzić ;)
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

thomas198

Cytat: weksla w 15.10.2015, 21:39
Sam zastanawiam się nad jakimś dedykowanym dolotem, póki co mam ori + EcuSpacer. Filtr zwykły
Czy to wystarcza?
Oczywiście ze wystarczy jak sobie przypomnisz ja miałem ori filtr plus ecu spacer i bez problemu wyskoczyło 340KM ,
A co do wkładek typu K&N darujcie sobie ,chyba ze macie kasę na przeplywki , znam to z autopsji słabo to filtruje.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/

TAM

Wystarcza do ok. 350 KM.

« Dodane: 15.10.2015, 21:58 »

I tak jak thomas198 odradzam wszystkie ,,wkładki". Pod każdym względem lepiej co 10000 zmieniać oryginał.

weksla

Wyleczyłem sie :D
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

PyRsHaL

W moim przypadku to raczej zmiana dla oka i ucha chociaż co do tego drugiego nie jestem pewien przy moim wydechu ;) Aczkolwiek na to też jest pomysł...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Focus ST MK2 "monSTer" | 352KM 495NM by Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.FSV-Performance

fabio210

16.10.2015, 01:26 #80 Ostatnia edycja: 16.10.2015, 01:28 by fabio210
Ja wyleczyłem się z głośnego wydechu, teraz jest cicho ale rasowo. Brzmi jak powinien. Założyłem także ECU spacer plus ori filtr. Daje rade taki zestaw, przynajmniej przeplywka dłużej pozyje.

Adrian90

Cicho ale rasowo - to mi się podoba ;) Masz gdzieś nagranie wydechu??

fabio210

Niestety nie nagrałem jeszcze, może uda mi się jak będzie lepsza pogoda. W sumie na wolnych obrotach i podczas normalnej jazdy w granicach 2.5k obr jest ciszej niż na serii. Jeśli wciśniesz gaz dopiero wtedy zaczyna grać pod podłogą. Ja mam zrobiony full przelot 3" na dwuch tłumikach sportowych, pierwszy w miejscu kata firmy blitz(mały) drugi w miejscu końcowego duży produkcji by sthonka.

Kris1976

Cytat: PyRsHaL w 15.10.2015, 23:22W moim przypadku to raczej zmiana dla oka i ucha
,,,dla ucha ? Stożek zamknięty w puszcze raczej nie wydaje słyszalnych dzwięków sssapania

Cytat: TAM w 15.10.2015, 21:56I tak jak thomas198 odradzam wszystkie ,,wkładki". Pod każdym względem lepiej co 10000 zmieniać oryginał.
Adrian skoro autorytety tak miażdżą wkładkę KN-a to może rozważ wymianę na ori filtr...
ja nic wcześniej złego o KN czy pipercross nie słyszałem...

Stożki w tym silniku to zło ...ale wkładki , nie spodziewałbym się
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

Adrian90

Tak się właśnie teraz zastanawiam.Choć z drugiej strony w moim poprzednim Bravo też miałem wkładkę KN choć większość odradzała bo padają przepływki. Efekt? 60 tyś na KN i żadnych negatywnych skutków...

T

Panowie, filtry "sportowe" są bardzo różne. Jeśli chodzi o filtrację, to najgorsze i najlepsze dzielą lata świetlne. K&N pod tym względem są gdzieś w środku. K&N to tradycyjne filtry bawełniane nasączane olejkiem. Generalnie najlepiej filtrują suche filtry z gazy syntetycznej. Z całą pewnością z taką wkładką nie byłoby problemu w tym aucie. Pytanie tylko, czy ktoś takie filtry do tego auta produkuje, nigdy tego nie sprawdzałem. No i ważne jest to, że takie filtry też bywają bardzo różne, trzeba sprawdzić jak filtry danego producenta wypadają w testach.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

TAM

Dorwałem kiedyś takie testy i bardzo się zdziwiłem. Faktem jest, że wkladki typu K&N znacznie dłużej zachowują małe opory przepływu, jednak okupione jest to wyraźnie gorszym filtrowaniem. A jakość filtracji powietrza w silniku turbo jest niezwykle ważna. Co ciekawe, przy standardowej miejskiej eksploatacji standardowy filtr zachowuje się bardzo podobnie do K&N (ale filtruje lepiej) do ok. 7-10 Mm. Potem zaczyna stawiać większe opory, i to jest dobry czas żeby go wymienić. Oryginał jest tani, wymiana prosta, a mycie K&N jak dla mnie wyjątkowo upierdliwe i czasochłonne. Nie warto.

T

Cytat: TAM w 16.10.2015, 23:30Dorwałem kiedyś takie testy i bardzo się zdziwiłem. Faktem jest, że wkladki typu K&N znacznie dłużej zachowują małe opory przepływu, jednak okupione jest to wyraźnie gorszym filtrowaniem.
Co masz na myśli pisząc o wkładkach "typu K&N"?

Pierwszy z brzegu przykład:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Jak widać różnica pomiędzy "sportowymi" filtrami różnych producentów jest ogromna. Tutaj najlepszy filtr (pod względem filtracji) to Apexi -- suchy i wykonany z gazy syntetycznej. Pod względem oporów wszystkie filtry wypadają natomiast bardzo podobnie.

Cytat: TAM w 16.10.2015, 23:30mycie K&N jak dla mnie wyjątkowo upierdliwe i czasochłonne
Największy problem to nasączanie olejkiem "mokrych" filtrów. Jeśli jakiś fragment pominiesz, będzie filtrował źle, jeśli dasz za mało oleju, będzie filtrował źle, jeśli dasz za dużo -- będzie miał duże opory.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

TAM

Jedno ,,ale" - te BHP Gains są z księżyca. W testach które widziałem porównywano SPADEK mocy z daną wkladką do mocy silnika pracującego w ogóle bez filtra. Nawet dla najgorszych filtrów było to nie więcej niż 6-8 BHP, więc skąd nagle 13 BHP w stosunku do standardowego filtra? Z reguły cały układ dolotowy jest bardziej restrykcyjny niż filtr, dlatego niezbyt wiele da się na jego wymianie uzyskac. Ponadto nie uwierzę w bajki typu ,,zero maintenance" – wystarczy obejrzeć jaka wartwa brudu tworzy się na zwykłym filtrze po przebiegu 10 Mm, a co dopiero po wielokrotności tego przebiegu... Filtr nie jest w magiczny sposób samoczyszczący, brudu będzie coraz więcej wraz z przebiegiem (no chyba że filtr go przepuszcza!). No i 200 funciaków jako jednorazowy (załóżmy) wydatek? Za tą cenę mam 30 przyzwoitych oryginalnych filtrów, czyli spokój na 250-300 Mm, przy czym  raz/dwa razy w roku wydaję na nie niecałe 7 funtów, co jest nieodczuwalne...

T

Cytat: TAM w 17.10.2015, 22:48Jedno ,,ale" - te BHP Gains są z księżyca. W testach które widziałem porównywano SPADEK mocy z daną wkladką do mocy silnika pracującego w ogóle bez filtra.
Nie jest test wkładek, już nie pamiętam dokładnie, ale to były chyba cale doloty.

Cytat: TAM w 17.10.2015, 22:48W testach które widziałem porównywano SPADEK mocy z daną wkladką do mocy silnika pracującego w ogóle bez filtra.
Z tym różnie bywa, pamiętam jeden test, bodajże EVO, gdzie silnik bez filtra nie miał wcale najlepszego wyniku na hamowni. Najlepszy miał ze starym filtrem stożkowym na którym był strojony. :) Inne, nowe i droższe filtry stożkowe też wypadły gorzej od tego starego.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club